Forum > Instalacja LPG, CNG, inne
getz 1.3 12V R4 + LPG - mocne szarpanie - wymiana listwy po
zwyriusz:
witajcie, mądrego dobrze posłuchać.
kilka dni temu wsadziłem karton przed chłodnice, lampka CHECK ENGINE znikła!
co więcej, byłem w trasie 60km, wcześniej bez katronu potrafił na tej trasie poszarpać kilka razy, teraz z katonem przed chłodnicą od ok 300km nie nie szarpie, nie przerywa.
jest inny problem ja wiem, że przełączenie się na gaz, temp silnika musi być ok40stopni tak?
ale moj gaz załącza sie po ok 5km od wyjechaniu spod domu, gdy silnik jest juz rozgrzany na maxa.
zatankowałem 7L 95PB, następnie 29L LPG wyzerowałem liczniki, nadzień dzisiejszy zrobiłem 395km gazu jeszcze 1/4baku... paliwa 7L JUŻ NIE MA, no więc ile ja mogłem z 400km przejechać na pb, 30km na start?
z reguły po nocce trzeba 5km, potem po jeździe tylko chwila i się przełączy, gdy był sierpień po nocce zapalał sie gaz po 1km... teraz trzeba 5x więcej przejechać.
ponowie, co robić?
RaulC:
Wygląda to raczej na zaciąganie lewego powietrza. Ale pewności nie mam. Sprawdź jaki masz gaz i poszukaj w okolicy speca od tej właśnie instalacji. Niektóre firmy mają na stronach podanych autoryzowanych mechaników. Na śląsku jakbyś mieszkał to znam dwóch dobrych gazowników od STAGa i BRC.
Z tym przełączaniem może być problem z komputerem, że źle odczytuje wskazania termostatu. Gaz powinien przełączać się przy temperaturze 40-45 stopni. W mojej Eli jak było gorąco wystarczało 500-600 metrów przejechać. A jak zimno (ujemna temperatura) to przejeżdżam 3-4 kilometry. Termostat musi otworzyć przepust do chłodnicy by temperaturę parownik zaciągnął. Gaz też ma termostat przy parowniku właśnie. Może on też być walnięty. Może to też być nieszczelny parownik. Sprawdź czy Ci nie znika płyn z chłodnicy. To też może być przyczyną zarówno checka jak i szarpania. Parownik może zaciągać płyn i szarpie. Tyle, że objaw by nie zniknął przy tekturze. Podobnie przy katalizatorze też nie. Przy wtryskach też objaw nie powinien zniknąć.
Bak gazu powinieneś wyjeździć max po 400 km. Najprawdopodobniejszą przyczyną są nieszczelności.
Proponuję jechać do gazownika od twojej instalacji. Dobremu wystarczy rzucić okiem i już wie co biega. :mrgreen:
zwyriusz:
czyli serwis lpg nieunikniony, przyjże się czy nic nie ucieka, no wtryski po 75,000 km mocno stukają, ten parownik też może być zużyty plus wymiana termostatu i sprawdzenie nieszczelności, bo nieszczelnością możemy nazwać lekki zapach spalin w aucie gdzieś w okolicach kolektora może przepuszczać albo i dalej... szkoda dziękuję :cry: :-/
RaulC:
Jak wtryski stukają to zacznij od nich. Wymień, wyjmij tekturę i zobacz co się dzieje. Ale lepiej zmapuj po wymianie, bo może Ci żreć gaz jak smok.
Zapach spalin może być efektem problemu z checkiem. Może być jakiś problem z kolektorem lub katalizatorem. Nie napisałeś która sonda ci dale błąd, bo tam są dwie. Jedna przed druga za katalizatorem. Jeśli druga to katalizator, jeśli pierwsza mogą być te wtryski.
Zależy też jaką masz instalację, bo prezentowane wtryski mogą być od różnego typu instalacji. Montowało się je najczęściej przy STAG-u 200. W komorze silnika powinieneś mieć sterownik gazu a na nim oznaczenie. W STAGU temperaturę przełączenia ustawia się za pomocą kompa i oprogramowania. Wystarczy ją zmniejszyć o 5 stopni i już masz 1km mniej przejechany do przełączenia.
To najłatwiej zrobić i najtaniej. :D
Tu masz stronę producenta STAGa wraz z listą serwisów. http://www.ac.com.pl/pl/doc/322/autoryzowane-serwisy-stag
Można też sterowniku pobrać ze strony producenta i samemu się pobawić, ale nie polecam. Chyba, że tylko do ustawienia temperatury. Mapowania samemu nie robic, bo to trzeba we dwóch w trakcie jazdy.
zwyriusz:
parownik - stefanelli GEO N, M
URZĄDZENIE WTRYSKU GAZU - OMVL
SYSTEM WTRYSKU BADZ KONTROLI LAMBDA ESGI 2
sonda lambda wyskoczyła
kolejne km lecą a gazu ciągle tyle samo... 430km na gazie - zatankowano 29l :O ( zbiornik 41,5l / napełnienie max 33l)
co nie zmienia faktu że paliwo też ubywa... 7l podczas tego dystansu z baku umknęło... no nic to zamawiam tą listwę bo jest taka sama no i do gazownika niech zmapuje i mieni temperaturę na trochę niższą + wymienie termostat i moze czujnik w parowniku
Nawigacja
[#] Następna strona