Autor Wątek: getz 1.3 12V R4 + LPG - mocne szarpanie - wymiana listwy po  (Przeczytany 10546 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zwyriusz

  • Gość
getz 1.3 12V R4 + LPG - mocne szarpanie - wymiana listwy po
« dnia: 04 Październik 2015, 07:27:35 »
witajcie, posiadam gacka z 2004r, od 2010 jest w nim instalacja gazowa - jeżeli bd chcieli dowiedzieć się pełnej specyfikacji to śmiało napiszcie ja znajde papierki i wypiszę co dokładnie mam za podzespoły. Do rzeczy, jako że na gazie auto przejechało ok 73,000km a jeszcze nic w nim nie było wymieniane są pewne przepuszczenia, że szarpanie jest spowodowane zużytą listwą wtryskową.

oczywiście check engine się palił pojechałem zdiagnozować, wszła sonda lambda (chyba standard jeżeli chodzi o lpg ) dotego uboga mieszanka na 1 rzedzie?? coś takiego pisało

wymieniłem ok miesiąca temu świece i przewody, czas na listwę

mam taką listwę



chciałbym kupić taką z allegro :

http://allegro.pl/listwa-reg-omvl-fast-4-cyl-dream-xxl-z-czujnikiem-i5133156531.html

kolejne moje pytanie, czy samemu mogę się brać za wymianę czy pozostawić to gazownikowi?

proszę o pomoc

pozdrawiam mateusz

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1455
getz 1.3 12V R4 + LPG - mocne szarpanie - wymiana listwy pomoc w wyborze POMOCY
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Październik 2015, 10:31:44 »
Skoro listwa będzie taka sama to można samemu zakładać bo po co płacić gaziarzowi pewnie ze stówę za trochę zabawy.
 Dla mnie cen tej listwy to kosmos i nawet co roku jakby wymieniał to wychodzi taniej niż jak u mnie szajs brc. Gdzie jeden wtrysk to koszt ponad 220....

zwyriusz

  • Gość
getz 1.3 12V R4 + LPG - mocne szarpanie - wymiana listwy pomoc w wyborze POMOCY
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Październik 2015, 10:46:56 »
kosmos w pozytywnym tego slowa znaczeniu?

no i co do listwy to ja się pytam was ! czy to ta sama, bo mi się wydaje że tak!

panowie i panie brać zmieniać i nie płakać co?

Offline Brt

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 866
getz 1.3 12V R4 + LPG - mocne szarpanie - wymiana listwy pomoc w wyborze POMOCY
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Październik 2015, 11:52:39 »
zwyriusz, Dodaj screen do aukcji!

Offline RaulC

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 156
getz 1.3 12V R4 + LPG - mocne szarpanie - wymiana listwy pomoc w wyborze POMOCY
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Październik 2015, 14:52:28 »
Wygląda na to samo. jednak problem nie musi tkwić w listwie a w mapowaniu. Po zmianie listwy dobrze byłoby na nowo go zmapować. Mnie przy walniętej listwie nie wychodziła sonda ale błąd cylindrów. Jeśli wychodzi sonda i szarpie to nie listwa a może być parownik lub/i katalizator. Niestety patent jest taki, że katalizator występuje wyłącznie łącznie z kolektorem. Głupota totalna, ale można wyciąć i wstawić coś innego. Tyle, że rozwiązanie jest krótkotrwałe. Za jakiś czas problem powróci.

zwyriusz

  • Gość
getz 1.3 12V R4 + LPG - mocne szarpanie - wymiana listwy pomoc w wyborze POMOCY
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Październik 2015, 15:58:24 »
witajcie, mądrego dobrze posłuchać.
kilka dni temu wsadziłem karton przed chłodnice, lampka CHECK ENGINE znikła!
co więcej, byłem w trasie 60km, wcześniej bez katronu potrafił na tej trasie poszarpać kilka razy, teraz z katonem przed chłodnicą od ok 300km nie nie szarpie, nie przerywa.

jest inny problem ja wiem, że przełączenie się na gaz, temp silnika musi być ok40stopni tak?
ale moj gaz załącza sie po ok 5km od wyjechaniu spod domu, gdy silnik jest juz rozgrzany na maxa.

zatankowałem 7L 95PB, następnie 29L LPG wyzerowałem liczniki, nadzień dzisiejszy zrobiłem 395km gazu jeszcze 1/4baku... paliwa 7L JUŻ NIE MA, no więc ile ja mogłem z 400km przejechać na pb, 30km na start?

z reguły po nocce trzeba 5km, potem po jeździe tylko chwila i się przełączy, gdy był sierpień po nocce zapalał sie gaz po 1km... teraz trzeba 5x więcej przejechać.

ponowie, co robić?

Offline RaulC

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 156
getz 1.3 12V R4 + LPG - mocne szarpanie - wymiana listwy pomoc w wyborze POMOCY
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Październik 2015, 21:33:41 »
Wygląda to raczej na zaciąganie lewego powietrza. Ale pewności nie mam. Sprawdź jaki masz gaz i poszukaj w okolicy speca od tej właśnie instalacji. Niektóre firmy mają na stronach podanych autoryzowanych mechaników. Na śląsku jakbyś mieszkał to znam dwóch dobrych gazowników od STAGa i BRC.
Z tym przełączaniem może być problem z komputerem, że źle odczytuje wskazania termostatu. Gaz powinien przełączać się przy temperaturze 40-45 stopni. W mojej Eli jak było gorąco wystarczało 500-600 metrów przejechać. A jak zimno (ujemna temperatura) to przejeżdżam 3-4 kilometry. Termostat musi otworzyć przepust do chłodnicy by temperaturę parownik zaciągnął. Gaz też ma termostat przy parowniku właśnie. Może on też być walnięty. Może to też być nieszczelny parownik. Sprawdź czy Ci nie znika płyn z chłodnicy. To też może być przyczyną zarówno checka jak i szarpania. Parownik może zaciągać płyn i szarpie. Tyle, że objaw by nie zniknął przy tekturze. Podobnie przy katalizatorze też nie. Przy wtryskach też objaw nie powinien zniknąć.
Bak gazu powinieneś wyjeździć max po 400 km. Najprawdopodobniejszą przyczyną są nieszczelności.
Proponuję jechać do gazownika od twojej instalacji. Dobremu wystarczy rzucić okiem i już wie co biega.  :mrgreen:

zwyriusz

  • Gość
getz 1.3 12V R4 + LPG - mocne szarpanie - wymiana listwy pomoc w wyborze POMOCY
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Październik 2015, 21:56:47 »
czyli serwis lpg nieunikniony, przyjże się czy nic nie ucieka, no wtryski po 75,000 km mocno stukają, ten parownik też może być zużyty plus wymiana termostatu i sprawdzenie nieszczelności, bo nieszczelnością możemy nazwać lekki zapach spalin w aucie gdzieś w okolicach kolektora może przepuszczać albo i dalej... szkoda dziękuję  :cry:  :-/

Offline RaulC

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 156
getz 1.3 12V R4 + LPG - mocne szarpanie - wymiana listwy pomoc w wyborze POMOCY
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Październik 2015, 12:25:30 »
Jak wtryski stukają to zacznij od nich. Wymień, wyjmij tekturę i zobacz co się dzieje. Ale lepiej zmapuj po wymianie, bo może Ci żreć gaz jak smok.
Zapach spalin może być efektem problemu z checkiem. Może być jakiś problem z kolektorem lub katalizatorem. Nie napisałeś która sonda ci dale błąd, bo tam są dwie. Jedna przed druga za katalizatorem. Jeśli druga to katalizator, jeśli pierwsza mogą być te wtryski.
Zależy też jaką masz instalację, bo prezentowane wtryski mogą być od różnego typu instalacji. Montowało się je najczęściej przy STAG-u 200. W komorze silnika powinieneś mieć sterownik gazu a na nim oznaczenie. W STAGU temperaturę przełączenia ustawia się za pomocą kompa i oprogramowania. Wystarczy ją zmniejszyć o 5 stopni i już masz 1km mniej przejechany do przełączenia.
To najłatwiej zrobić i najtaniej. :D
Tu masz stronę producenta STAGa wraz z listą serwisów. http://www.ac.com.pl/pl/doc/322/autoryzowane-serwisy-stag
Można też sterowniku pobrać ze strony producenta i samemu się pobawić, ale nie polecam. Chyba, że tylko do ustawienia temperatury. Mapowania samemu nie robic, bo to trzeba we dwóch w trakcie jazdy.

zwyriusz

  • Gość
getz 1.3 12V R4 + LPG - mocne szarpanie - wymiana listwy pomoc w wyborze POMOCY
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Październik 2015, 14:17:53 »
parownik - stefanelli GEO N, M
URZĄDZENIE WTRYSKU GAZU - OMVL
SYSTEM WTRYSKU BADZ KONTROLI  LAMBDA ESGI 2


sonda lambda wyskoczyła
kolejne km lecą a gazu ciągle tyle samo... 430km na gazie - zatankowano 29l :O ( zbiornik 41,5l / napełnienie max 33l)

co nie zmienia faktu że paliwo też ubywa... 7l podczas tego dystansu z baku umknęło... no nic to zamawiam tą listwę bo jest taka sama no i do gazownika niech zmapuje i mieni temperaturę na trochę niższą + wymienie termostat i moze czujnik w parowniku

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1455
getz 1.3 12V R4 + LPG - mocne szarpanie - wymiana listwy pomoc w wyborze POMOCY
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Październik 2015, 17:56:33 »
Jak się przełącza po 7km to chyba- ustawiony jest próg na 50-60stopni lub więcej. U mnie jak było 35stopni to max po 2km już jechał na gazie a teraz po 1km jak jest 25stopni.
A check to chyba norma w getzach z lpg. U mnie mam wpis w książce serwisowej gdzie wymieniono katalizator w serwisie więc wytrzymał jakieś 40tys jazdy na lpg.

zwyriusz

  • Gość
getz 1.3 12V R4 + LPG - mocne szarpanie - wymiana listwy pomoc w wyborze POMOCY
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Październik 2015, 18:39:05 »
no być może jest te 50-60stopni, dodatkowo chciałbym abyście wiedzieli że wcześniej wskaźnik temp w aucie się nie ruszył a już miałem go na gazie (ciepłe poranki - 1km jazdy)

w zimne poranki ,ktore obecnie panują mam wskaźnik temp na max a lpg dalej się nie załącza :/

O CO CHODZI


Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1455
getz 1.3 12V R4 + LPG - mocne szarpanie - wymiana listwy pomoc w wyborze POMOCY
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Październik 2015, 19:57:09 »
Trzeba sprawdzić jaka jest temperatura ustawiona przejścia na gaz.
A potem czy może nie uksył się od wibrcji kabelek idący do czujnika temperatury w parowniku. Przy takich wskazaniach powinien już dawno jeździć na gazie.
Do tego nie jeździj tak na prawie rezerwie bo padnie pompa paliwa.

zwyriusz

  • Gość
getz 1.3 12V R4 + LPG - mocne szarpanie - wymiana listwy pomoc w wyborze POMOCY
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Październik 2015, 20:18:50 »
a tak z ciekawości ile tam teraz może być paliwa? 5l? 10l?

Offline RaulC

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 156
getz 1.3 12V R4 + LPG - mocne szarpanie - wymiana listwy pomoc w wyborze POMOCY
« Odpowiedź #14 dnia: 14 Październik 2015, 00:59:39 »
Na rezerwie powinno być około 7 litrów PB. Jeśli nie przełącza się na gaz w ogóle to mógł w ogóle sterownik paść. Listwę możesz wymienić, bo ze zdjęcia wygląda na lichą już. Jak pojedziesz do gazownika najlepiej podłączyć pod kompa. Jak coś jest nie tak to nie pokaże tylko błędy wyskoczą.
Check nie powinien się palić niezależnie od wszystkiego. Może to być ta listwa a może i sterownik od gazu pada. Istotne jest co to za sterownik. Jak włoski to go wywal. Te listwy stosowane są albo z włoskimi instalacjami albo ze STAGiem. Od razu napiszę, że STAG lepszy. Ma więcej możliwości ustawień. Jeśli jednak masz sterownik STAG (zawsze jest na nim napisane, że to STAG i jaki model) to gazownik powinien ustawić wszystko po wymianie listwy. Temperaturę przełączenia się ustawia w parametrach. Są dwie wartości temperatur oraz obroty do przełączenia.
Jak auto jedzie na gazie to powinieneś widzieć to na kontrolce od niego. Są zawsze 3 przełożenia - benzyna-awaryjne odpalanie-gaz(automat) Do tego kontrolka poziomu gazu w baku oraz kontrolka przełączania. Możesz mieć też skopane inne parametry przełączania. Na przykład BRC musi mieć ustawione obroty przełączenia i przełącza dopiero jak się wciśnie sprzęgło przy odpowiednich obrotach. STAG  nie reaguje na wciśnięcie sprzęgła i płynnie przełącza. Niektóre włoskie instalacje mają tak jak BRC więc kicha. Możesz w ten sposób jechać bardzo długo na benzynie i się nie przełączy póki sprzęgła nie wciśniesz i nie dodasz gazu. Dlatego sprawdź dokładnie jaki masz sterownik, bo to on jest najistotniejszy. Reszta może być ok a wszystko może być winą sterownika gazu. Także check.