Autor Wątek: [Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans  (Przeczytany 37419 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Waldemar

  • Gość
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #30 dnia: 06 Styczeń 2015, 13:13:38 »
Ja wymieniłem w pażdzierniku ale końcówka jazd to strach że coś szczeli ,pedał sprzęgła się dziwnie zachowywał jakby pockakiwał i jak nacisnołeś to w połowie w skrzyni jeden huk szum po rozebraniu się okazało że łożyska na dwumasie już prawie nie było tylko wióra wywaliłem dwumasę i założyłem wieniec i komplet sprzegła i powiem Wam że jest rewelka inaczej samochód jeżdzi kosztowało mnie to 1200 zł z mechanikiem

l_isek

  • Gość
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #31 dnia: 06 Styczeń 2015, 19:02:02 »
No tak ale w wersji 125 KM i z moim stylem jazdy szybko rozwalę skrzynię. Ktoś się orientuje ile Nm wytrzymuje (wg danych fabrycznych) oryginalna dwumasa do santafki 2.0 crdi 125 KM? Myślę też o małym tuningu mocowym i chce wiedzieć czy można bez przeciążania dwumasy.

santa claus

  • Gość
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #32 dnia: 06 Styczeń 2015, 20:15:28 »
l_isek ja też miałem sprzęgło do wymiany. Po wyjęciu sprzęgła i dwumasy ta się rozleciała. Oczywiście spytałem mechanika czy moźna tę dwumasę założyć ponownie....ich mina była bezcenna :mrgreen: . Kwestia regenerowanej, też myślałem bo tańsza ale warsztat nie bardzo chciał dać mi na to gwarancję druga sprawa to znajomy warsztat i zaufałem im aby jednak władować nową część.

kubiszon91

  • Gość
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #33 dnia: 09 Styczeń 2015, 23:22:07 »
Cytat: "mark"
Panowie, w takim razie czekam na jakieś wieści od któregoś z Was. Póki co opanowałem technikę jazdy minimalizującą nieprzyjemny rezonans, ale dobrze byłoby definitywnie rozwiązać ten irytujący problem ;-)


Tak więc wczoraj mechanik wyczyścił mi EGR, ale niestety drgania nie ustąpiły.  EGR w takim razie nie był problemem, przynajmniej u mnie:). Mechanik stwierdził, że taki objaw (rezonans/drgania w okolicy obrotów 1600) mógłby dać też mały problem z jednym z wtrysków - ale też sobie ręki nie da uciąć - mówi, że nie warto się tym przejmować i że w gruncie rzeczy nie powinno się jeździć na tak niskich obrotach. W sumie nawet czytając instrukcję - jeśli będziemy zmieniać biegi tak jak jest w niej napisane to nigdy nie trafimy na "te" obroty na biegach 3,4,5 - a na 1 czy 2 problem nie jest praktycznie słyszalny.

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #34 dnia: 10 Styczeń 2015, 19:06:56 »
W innym wątku jeden z naszych forumowych kolegów opisywał, że po wykonaniu konserwacji podwozia auto zaczęło wpadać w wibracje. Okazało się, że spryskali mu wał z jednej strony konserwacją i wał stracił wyważenie. No i bicie było przenoszące się na całą karoserię. Po oczyszczeniu wału problem ustąpił. Oczywiście aut 2WD sprawa nie dotyczy, ale jeśli ktoś ma 4x4 i jest taka wibracja to warto sprawdzić wyważenie wału.

Mistrz

  • Gość
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #35 dnia: 10 Styczeń 2015, 20:07:05 »
Szczerze w to wątpię, ale gdyby nawet była taka opcja to zależało by to od szybkości, a nie od obrotów silnika, lub od obciążenia (gdy jadę ze stałą szybkością po równej drodze na 4 mając 2100 obr. i zaczyna sie wzniesienie to i zaczynają się wibracje, a raczej to bardziej dżwięk niż wibracje odczuwalne fizycznie).

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #36 dnia: 11 Styczeń 2015, 13:23:20 »
Aaa, to zmienia trochę postać rzeczy, skoro to jest dźwięk a nie rzeczywiste wibracje. Mistrz-masz manual czy automat?

Mistrz

  • Gość
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #37 dnia: 11 Styczeń 2015, 14:02:20 »
Mam manual, chociaż myslę że gdybym miał teraz kupić ten samochód jeszcze raz (a kupiłbym go na pewno) to chyba ku automatowi bym się skłaniał.
Powracając do tematu - u mnie wibracja tez potrafi wystąpić, jak i pewnie u reszty, ale zawsze wcześniej pojawia się dźwięk, a wibracja jest naprawde mało zauważalna i pojawia się tylko gdy jest już naprawdę głośno i samochód ma duże obciążenie.

A czy może być coś wspólnego z turbiną??? Bo pamiętam jak przez jakieś 10 000km po zakupie było wszystko ok, parę dni temu pojeździłem trochę po Lublinie (rzadko kiedy jestem w tak dużym mieście) i nie ma już tego wepchnięcia w fotel przy przekraczaniu 2000 obr., a pamiętam jak rok temu będąc w Warszawie i ruszając spod świateł szedł lepiej, tzn miał tego kopa, teraz go nie ma. Po prostu obroty rosną równo, wiadomo że czym wyższe tym lepiej przyspiesza, ale jednak różnica jest i to wyraźnie zauważalna w porównaniu z tym co było rok temu. Teraz mam przejechane 17 000km od czasu zakupu (1,5 roku).

Nie zakładam nowego tematu, a piszę tu dlatego że chciałbym wiedzieć czy jeszcze u kogoś taki problem występuje w połączeniu z wibracjami, tzn tym dźwiękiem, może by to pomogło nas naprowadzić na rozwiązanie bo może jakaś zależność występuje.

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #38 dnia: 11 Styczeń 2015, 15:05:25 »
Skoro masz manual i takie objawy to jest to prawdopodobnie wina luzów cięgna/linki pomiędzy gałką zmiany biegów a skrzynią. Możesz to sprawdzić tak: na 4 biegu jak wystąpią te objawy dotknij lekko gałki biegów i delikatnie popchnij/naciśnij w kierunku przodu auta. Delikatnie, tak żeby nie wyskoczył bieg. Jeśli dźwięk i drgania znikną to znaczy, że to nie jest problem mechaniczny dla auta. To wkurza, ale stare Santa Fe tak mają można z tym jeździć.

Mistrz

  • Gość
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #39 dnia: 18 Styczeń 2015, 21:47:55 »
Sprawdziłem, niestety objawy nie ustępują, ale zauważyłem że się nasilają po przejechaniu kilku km z prędkością powyżej 140-150km/h, po czym za jakieś 200km normalnej jazdy są tak intensywne jak zwykle.

mark

  • Gość
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #40 dnia: 25 Styczeń 2015, 19:09:23 »
Panowie, udało mi się rozwiązać problem :idea: Przyczyną wibracji w moim przypadku było niesprawne sprzęgło, które w ostatnim czasie coraz częściej się ślizgało. Po wymianie na nowe problem zniknął jak ręką odjął :-D

tomek8712

  • Gość
Marc prosze o pomoc
« Odpowiedź #41 dnia: 23 Kwiecień 2015, 12:54:39 »
marc prosze napisz mi czy jak wymieniałeś sprzegło do z twumasem czy miałeś stałe i wymieniłeś tylko tarcze i docisk ja w swoim mam tesame objawy co ty mocny rezonans na tapicerce przy obciązeniu na 3 4 5 biegu miedzy 1500-2000 obrotów umnie jest stałe sprzegło bez dwumasy, prosze o szybką odpowieć

Offline marpol

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #42 dnia: 23 Kwiecień 2015, 21:10:39 »
W moim przypadku winny był przytkany katalizator, po wymianie jest cicho, auto odzyskało moc, lepiej się zbiera, spadło spalanie.

tomek8712

  • Gość
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #43 dnia: 24 Kwiecień 2015, 15:49:49 »
niemam pojecia co może mieć przytkany kat do rezonansu ale hyba sprawdze bo ja już skrzynie wyjmowałem i jak się okazało sprzeglo stałe wyglązało na całkiem nowe ale tarcza miała lekki luz na sprzężykach ale poskładałem spowrotem zam niewiej już co mam myśleś marc napisz prosze co ty usiebie wymieniłeś czy był ten dwumas

grzesio15x09

  • Gość
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #44 dnia: 20 Luty 2016, 11:15:29 »
 

Dodano: 2016-02-20, 11:15
Witam Odświeżę temat - Koledzy jak wyszło z tymi drganiami? Ja mam podobny temat - santek 125 KM wymiana sprzęgła - dwumasa na sztywne - rusza ładnie, ale przy 1800-2000 i na 4 biegu jak ciągnie wyczuwalne drgania odgłos fruuu fruuuuu ale taki powracający jakby "jajowy" a nie "kołowy" Na luzie nie ma drgań i przy hamowaniu silnikiem tez nie ma. ki czort.