Dzisiaj sam zmierzyłem się z podobnym problemem. U mnie był problem z redukcji z 5 na 3ci bieg i często nie chciała wchodzić 1ka.
Uzupełnię tutorial kolegi o dodatkowy opis i zdjęcia.
Zaczynamy od wkrętów przy naszych nogach (po jednym na stronę), oba są pod zaślepkami
https://photos.app.goo.gl/xapz9jBScZEWTHnz7Następnie podważamy czymś płaskim wyściółkę schowka (u mnie nie ma podłokietnika) na samym końcu pasa środkowego przed tylnymi fotelami i wykręcamy dwie śruby kluczem 10mm
https://photos.app.goo.gl/EdpTKP6azMNyCBf2APodważamy mieszek gałki zmiany biegów (ja użyłem plastikowej karty), schodzi stosunkowo łatwo. Zgrzytamy zębami na syf jaki zgromadził się w rancie (klniemy pod nosem). Gałki i samego mieszka nie trzeba zdejmować, wystarczy wywinąć go do góry. Pod zdjętym mieszkiem mamy ostatnie dwa wkręty , które usuwamy.
https://photos.app.goo.gl/6kU5PGzuD6VXRgD88Nie posiadam niestety zdjęcia panelu z gniazdem usb i gniazdem zapalniczki trzeba go z wyczuciem pociągnąć do góry. Trzyma się na czterech zatrzaskach na wcisk. Odpinamy dwie wtyczki : od gniazda zapalniczki i portu usb. Obie wtyczki mają po środku wciskany element, który umożliwi ich odpięcie.
https://photos.app.goo.gl/aYL1TQfh3JEja6Gj6Podnosimy całą konsolę środkową lekko do góry od tyłu pojazdu. Będzie nam przeszkadzała dźwignia "ręcznego". Pod nią jest plastikowa zaślepka, którą wystarczy wypchnąć od spodu. Łatwo wyskakuje.
https://photos.app.goo.gl/VSA962wSqY7rxqzy5Mamy taki widok
https://photos.app.goo.gl/VQfRwfccj96sFRYL9https://photos.app.goo.gl/CUqVoYEkQgkQgjmp8Rzeczona prawa linka trzyma się na małej zawleczce, którą należy zdejmować z wyczuciem bo potrafi wyskoczyć i wpaść w jakąś dziurę
https://photos.app.goo.gl/EnoFdg7hUrq3KMFd8Po usunięciu zawleczki zdejmujemy linkę z trzpienia (łatwo schodzi). Zastanawiałem się o co koledze wyżej chodzi z tymi ząbkami, nawet usunąłem linkę z mocowania (szary element).
Jak przekręcimy lekko na bok plastikowy element zakończenia linki to je widać (ząbki ;-) )
https://photos.app.goo.gl/MsS2bT1HJFuVYg5p8Zaznaczamy czymś pozycję elementu w środku, żeby nie przesadzić z regulacją. Rozchylamy DELIKATNIE zewnętrzne zatrzaski mocowania i wysuwamy na zewnątrz plastikowy element.
https://photos.app.goo.gl/2CD1pcrkThUNyXUVAWsadzamy go z powrotem na miejsce, ale jak kolega wyżej pisał 2-3 ząbki bliżej linki (skracamy ją).
https://photos.app.goo.gl/yqmrSyiyf1KcswFNAWsadzamy na trzpień, zakładamy zawleczkę i pora na test drogowy.
U mnie wyszło w sumie nie 3 ząbki, ale 1,5mm. Musiałem trzy razy skrócić linkę, żeby osiągnąć właściwy efekt. Oczywiście staramy się małymi krokami, żeby nie przesadzić.
Na koniec możemy jeszcze sobie podregulować linkę hamulca ręcznego bo mamy go na wierzchu i składamy wszystko do kupy.
Efekt jest taki, że teraz mogę szybko zredukować , żaden bieg nie "haczy".
Samą operację uważam za bardzo łatwą. Potrzebny był mi śrubokręt gwiazdkowy, klucz 10mm i coś plastikowego (karta) do podważenia plastików.
W sumie to tak naprawdę dłużej wrzucałem zdjęcia do google i pisałem ten poradnik niż było przy tym roboty.
Myślę, że dobrym pomysłem byłoby podpięcie go gdzieś jako tutorial na ciężko działające biegi.