Mam to samo - i30 z 2010r, skorodowana górna ramka trzymająca uszczelkę - na obu tylnych drzwiach, również na spawach. Chyba faktycznie wada konstrukcyjna.
Ostatnio z tym walczyłem, niestety warunki parkingowe a nie lakiernia, ale to i tak pod uszczlką więc nie ma co się rozczulać:
1. oskrobałem luźną rdzę dłutkiem, zeszlifowałem pilniczkiem a następnie papierem ściernym, najlepiej jak się dało, ale nie wszędzie jest dobre dojście więc od wnętrza tej ramki to tak o tyle o ile
2. obmyłem i odtłuściłem benzyną ekstrakcyjną
3. na to grunt antykorozyjny App R-Stop, czekamy 2 godziny (brunox to badziewie, unikajcie)
4. można delikatnie zmatowić, ja tego nie zrobiłem
5. benzynka ekstrakcyjna
6. na to podkład epoksydowy Boll w sprayu, czekamy min 12h (mi wydłużyło się do tygodnia)
7. benzynka ekstrakcyjna
8. lakier bazowy (to i tak jest pod uszczelką więc nie musi być ładnie), czekamy godzinkę
9. lakier bezbarwny, czekamy dobę
Zabawy zdecydowanie więcej niż kilka minut, raczej kilka godzin, ale z rudą jak się nie zrobi dobrze to będzie wyłazić i w ogóle szkoda robić. A czy moja robota była dobra dowiem się na wiosnę
