Autor Wątek: [Santa Fe SM] awaria skrzyni  (Przeczytany 16591 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

lotarr

  • Gość
[Santa Fe SM] awaria skrzyni
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Lipiec 2015, 22:15:16 »
martinez trochę mnie zaskoczyłeś, że nie ma u Ciebie absu.

martinez98

  • Gość
[Santa Fe SM] awaria skrzyni
« Odpowiedź #16 dnia: 23 Lipiec 2015, 11:09:07 »
No cóż. Wersja USA, a tam Unijne wymogi nie działają i nie montowali do wszystkiego co jeździ.

lotarr

  • Gość
[Santa Fe SM] awaria skrzyni
« Odpowiedź #17 dnia: 23 Lipiec 2015, 11:59:35 »
Jeśli się nie mylę i wyciągnę bezpiecznik od abs to komputer nie powinien zliczać prędkości z czujników. Sprawdzę czy dalej będzie pokazywało prędkość przez OBD.

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Re: [Santa Fe SM] awaria skrzyni
« Odpowiedź #18 dnia: 23 Lipiec 2015, 19:23:48 »
U mnie (ale silnik D4EA) dokładnie taki objaw był, gdy spalił się jeden z bezpieczników (wewnątrz przedziału pasażerskiego). Co ciekawe - akurat w dieslu "wisi" na nim sterownik ASB (przy okazji prędkościomierz, kontrolki ASB itp. itd.) oraz... czujnik wody w paliwie (ten wkręcany do filtra paliwa). To właśnie zwarcie na kostce czujnika wody powodowało u mnie spalenie się bezpiecznika i co za tym idzie unieruchomienie skrzyni biegów.

lotarr

  • Gość
[Santa Fe SM] awaria skrzyni
« Odpowiedź #19 dnia: 24 Lipiec 2015, 11:52:36 »
Dzisiaj zamierzam sprawdzić czy wychodzą impulsy z czujnika

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe SM] awaria skrzyni
« Odpowiedź #20 dnia: 24 Lipiec 2015, 17:33:28 »
Cytat: "lotarr"
Jeśli się nie mylę i wyciągnę bezpiecznik od abs to komputer nie powinien zliczać prędkości z czujników. Sprawdzę czy dalej będzie pokazywało prędkość przez OBD.


Przeglądnij od razu wszystkie bezpieczniki w skrzynce - ten od ABS-u jest i tak wewnątrz auta.

lotarr

  • Gość
[Santa Fe SM] awaria skrzyni
« Odpowiedź #21 dnia: 24 Lipiec 2015, 21:43:01 »
Wyjęcie bezpiecznika od ABS powoduje, że w ogóle nie można odpalić fury. Poza tym poddaje się. Jutro auto jedzie na lawecie do serwisu. Sprawdziłem wtyczkę speed sensora- napięcie dochodzi, ale pomiędzy masą i sygnałowym mam 9 V przy wyłączonym silniku i załączonym napięciu. Wydaje mi się, że powinno być 0V. Jak zacząłem przeglądać kostki w skrzynce bezpiecznikowej auto umarło, nie mogę odpalić. W silniku na żadnym bezpieczniku ECU nie ma napięcia. W kabinie nie ma napięcia na 3 bezpiecznikach- bezpieczniki sprawne. Po włączeniu stacyjki nie słychać przekaźników i pompy. Poddaję się.

[ Dodano: 2016-05-19, 20:34 ]
Niedługo minie rok jak nie działa mi prędkościomierz... licznik sprawny, wiązka także. Szkoda że dostęp do impulsatora jest taki ciężki. Czy w kia były inne skrzynie automatyczne niż w santa fe?

lotarr

  • Gość
potrzebne schematy automatycznej skrzyni do 2,7 benzyny
« Odpowiedź #22 dnia: 19 Maj 2016, 20:32:23 »
Poszukuję schematów automatycznej skrzyni biegów do modelu sm 2,7 v6 benzyna a dokładnie w jaki sposób realizowany jest napęd impulsatora prędkościomierza.


lotarr

  • Gość
[Santa Fe SM] awaria skrzyni
« Odpowiedź #24 dnia: 19 Maj 2016, 21:25:48 »
Jeśli impulsator napędza ta plastikowa zębatka to jest możliwym, żeby uszkodzeniu uległ napęd impulsatora bez awarii skrzyni. Zajebista perspektywa- część za 5$ wymiana za tysiące pln...

[ Dodano: 2016-05-20, 18:37 ]
byłem u mechanika... wyjęcie skrzyni 1000pln...

lotarr

  • Gość
automatyczna skrzynia w sportage II
« Odpowiedź #25 dnia: 20 Maj 2016, 21:42:12 »
Czy macie wiedzę, żeby SF 2,7 była zamontowana taka sama skrzynia jak w sportage II 2,7l.?

Offline wydminianin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 234
[Santa Fe SM] awaria skrzyni
« Odpowiedź #26 dnia: 21 Maj 2016, 10:21:59 »
Wg strony PRND:
Kia:
Sportage    2004-2014    L4 2.0L V6 2.7L          F4A42, F4A51 4-SPEED

Santa Fe:
SANTA FE    2001-2012    V6 2.0L 2.7L                                     F4A42
SANTA FE    2006-2012    V6 2.7L                                             F4A51
SANTA FE    2007-2010    L4 2.0L 2.2L V6 3.3L                     A5HF1
SANTA FE    2009-2014    L4 2.0L 2.2L V6 3.0L 3.3L 3.5L     A6LF1/2/3
SANTA FE    2009-2014    L4 2.4L 2.7L                                     A6MF1/2
Santa Fe    2001-06    L4 2.0L                                                     F4A51
Santa Fe    2003-06    V6, 3.5L                                                     F5A51 (A5HF1)
Santa Fe    2007-On    V6, 2.7, 3.3L 4WD                                     F5A51 (A5HF1)
Santa Fe    2007-On    V6, 2.7L                                                     F4A51

http://www.prnd.pl/typy-skrzyn-kia,14,1,29.html

lotarr

  • Gość
[Santa Fe SM] awaria skrzyni
« Odpowiedź #27 dnia: 08 Lipiec 2016, 19:36:01 »
08.07.2016r po prawie roku czasu prędkościomierz naprawiony. byłem przygotowany na wyjęcie skrzyni, ale dobry magik zamiast od razu demontować najpierw pomęczył się, trochę posprawdzał, pomierzył i ustalił, że w asb zębatka prędkościomierza kręci się i jest cała, mimo zmiany zębatki na impulsatorze się nie obraca. wniosek- za mała średnica zębatki. Wymiana na impulsatorze na trochę większą średnicę i działa. kasa zaoszczędzona na wyjęciu i rozebraniu asb. Swoją drogą ta którą kupiłem nową i nie działała miała być dobrana do mojego numeru vin, a zadziałała kupiona na allegro razem z impulsatorem od sportage. I taka mała dygresja- jak szukałem impulsatora do hyundaia to na allegro wywalali ceny od 90 do 250 zł. Od sportage kupiłem za 40zł.


lotarr

  • Gość
[Santa Fe SM] awaria skrzyni
« Odpowiedź #29 dnia: 09 Lipiec 2016, 10:02:56 »
Póki jest naprawione nie będę się zagłębiał co tak naprawdę się stało. Kupiłem w foxie tę zębatkę:
http://www.fox.rzeszow.pl/KOLO-NAPEDU-PREDKOSIOMIERZA-HYUNDAI-SANTA-FE(4,250944,11693).aspx
Jestem na 99% pewny, że uszkodzona wyjęta ze skrzyni była identyczna. Po wymianie prędkościomierz dalej nie działał. Kupiłem też na allegro impulsator on kia sportage 2,7 z ok 1,5 mm większą średnicą i po wymianie działa. Mam tylko jedno wytłumaczenie, że albo zębatka napędu prędkościomierza w skrzyni się przesunęła lub się wytarła, że dopiero większa zębatka z impulsatora się z nią zazębiła albo po prostu cud... Działa, nie wnikam, na kilka lat chyba wystarczy.