Autor Wątek: [Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe 2.4 2WD 2000r, BRAK PEŁNEJ MO  (Przeczytany 4554 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pietrek102

  • Gość
[Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe 2.4 2WD 2000r, BRAK PEŁNEJ MO
« dnia: 28 Czerwiec 2016, 07:51:55 »
Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum,  zaczynam nowy temat gdyz podobnego na tym forum nie znalazlem, problemu mojego samochodu wałkowałem już z każdej strony czytając różne fora strony lecz problem nadal nie ustąpił. Zacznę od początku, samochód nie ma pełnej mocy, póki jest jeszcze niedogrzany czuć że chce sie zbierać, maksymalne osiągi to ok 120-130km/h,  na każdym biegu wchodzi na obroty  lecz dzieje sie to troche pomału, słaba reakcja na gaz, dzieje się tak i na Benzynie i na LPG, nie czuć różnicy , Problem z czasem zaczął narastać, choć od początku brakowało mi parę koni w tym samochodzie. wyskakiwał Check Engine przed naprawami i pokazywał wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, okazało sie ze wadliwy regulator cisnienia paliwa i zalewało 1 cylinder paliwem. W samochodzie zostały wymienione: filtr powietrza, świece na Denso, Cewki zapłonowe, Kable wysokiego napięcia, Regulator Ciśnienia Paliwa, Kolektor wydechowy bo stary był pęknięty na pół, przy okazji nowa sonda lambda. cały układ wydechowy na nowo uszczelniony, drugi katalizator wycięty gyż był juz rozleciany, wymieniony Map Sensor i czujnik temperatury, Ciśnienie na cylindrach zaczynając od 1ego: 12:14:14:15, Mam możliwosc podpiecia pod komputer lecz żadnych błędów nie pokazuje, jedyne co mnie martwi to że nie ma żadnych danych z Map Sensora, został wymieniony i nadal pokazuje NO DATA. samochód ma obecnie ok 190tys km, przebieg niby autentyczny wg książek serwisowych,
Na ciepłym silniku jest gorzej z przyspieszaniem, nadal żadnych błędów wg komputera, myśle o korektach paliwowych, przepływomierz lub najprędzej czujnik położenia przepustnicy lecz zadne bledy tego typu nie sa zarejestrowane, ostatecznie wypalone gniazda zaworowe, proszę o POMOC w tej sprawie co może być nie tak

Offline Ricardus

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
    • https://www.facebook.com/riCARdus-Ryszard-Witaszek-1651459928513374/
[Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe 2.4 2WD 2000r, BRAK PEŁNEJ MOCY ZA DUŻE SPALANIE
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Czerwiec 2016, 20:56:55 »
Jeśli faktycznie na jednym cylindrze masz 12 a na reszcie 14/15 to już powinno niepokoić. Sprawdź jeszcze szczelność układu dolotowego.

pietrek102

  • Gość
[Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe 2.4 2WD 2000r, BRAK PEŁNEJ MOCY ZA DUŻE SPALANIE
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Czerwiec 2016, 21:00:46 »
Dolot szczelny, mimo ze brak błędów zarejestrowanych to  po odłączeniu czujnika przepustnicy chodzi o wiele lepiej , choć v-max 160km/h nie wiem jak powinno byc, ale jest różnica więc myśle że problem będzie  zażegnany po wymianie.

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe 2.4 2WD 2000r, BRAK PEŁNEJ MOCY ZA DUŻE SPALANIE
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Czerwiec 2016, 16:16:33 »
masz jeszcze katalizator? jeśli tak to sprawdź czy nie zapchany (brak mocy, duże spalanie to typowe objawy), w elektronice bym nie szukał, a regulator ciśnienia paliwa to nie ten trop. nie sugeruj się też odpinaniem czujników, bo wtedy komp pracuje w trybie symulacji danego czujnika/elementu i masz subiektywne wrażenie, że jest lepiej. słaby ten 1 cylinder, tak jak kolega pisał sprawdź też czy nie ciągnie lewego powietrza, lubiły się rozpadać uszczelki kolektora ssącego z tego okresu produkcji, robili je z jakiejś pianki co parciała.

pietrek102

  • Gość
[Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe 2.4 2WD 2000r, BRAK PEŁNEJ MOCY ZA DUŻE SPALANIE
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Czerwiec 2016, 16:51:17 »
ok uszczelke sie sprawdzi przy najblizszych ogledzinach, reg cisnienia paliwa byl uszczkodzony bo nie robilo sie tam podcisnienie tylko lało sie paliwo z przewodu i eweidentnie byl zalewany 1 cylinder tam gdzie najblizej, a tez Pb ubywało jezdzac na LPG, dziekuje za podpowiedzi jedynie pozostaje uszczelka lecz ze wzgledu na kiepski dostep i malo wolnego czasu narazie sie nie zabieralem za to osobiscie, czujnik przepustnicy mam juz na wymianke ale wrazenia z jazdy sa zupelnie inne, przedtem gaz reagowal na lekki docisk teraz czuc jak auto sie zbiera w pelnym zakresie uchylenia przepustnicy

[ Dodano: 2016-07-05, 08:03 ]
Witam ponownie, znów po kilku oględzinach i czynnościach są następujące rzeczy, lewego powietrza nie bierze, zatykając przepustnice auto normalnie gaśnie z braku powietrza, z czujnikiem położenia przepustnicy dzieje się coś innego, nabyłem używke z allegro i obroty trzymają się non stop 1500/1300 obr/min minimalnie udało się to zmniejsszyć lecz nie schodzi poniżej wartości 1200 zarówno na benzynie i na gazie, bardzo wolno schodzi z obrotów czasem po wyrzuceniu na luz potrafi dodać sobie 500 obrotów i pomalutku spadać, i raz na kilkadziesiąt km wyskoczy błąd o zbyt niskim napięciu na tym czujniku, voltarz pomierzony i dane są w normie, nie wiem co nadal może być przyczyną, chodzi dość dobrze lecz to jeszcze nie to co było pnad 10tys km temu