W naszych Santa Fe mamy skrzynię Mitsubishi F4A51, której rzeczywistym producentem jest japońska firma Jatco.
Producent zaleca oleje Mitsubishi Diamond ATF SP-ll M lub Diamond ATF
SP-lll. Wchodzi niecałe 6 litrów przy normalnej wymianie lub prawie 9 litrów przy pełnej wymianie.
Pasujący olej to też Castrol Transmax, ale to drogie cholerstwo.
Co ciekawe na stronie Castrola do naszego Santa Fe Castrol nie zaleca żadnego swojego oleju do automatów.
Mnie w ogóle zastanawia jak to jest z tymi olejami, bo w sumie wyżej wymienione oleje są klasy Dexron III więc w sumie każdy powinien pasować, ale z tego co ludzie piszą w necie to nie jest tak do końca.
Sprawdzając oleje kompatybilne z tym Castrolem dojdziemy do w pełni syntetycznych olejów klasy Esso LT 71141, który ja np mam wlany w Fordzie Galaxy w którym jest również japońska skrzynia automatyczna firmy Jatco. Ten olej ma kilka zamienników np. Maxus ATF-VA kosztujących po 30 zł za litr więc nieduże pieniądze. Kompatybilny z nimi Febi FE14738 kosztuje już znacznie więcej bo aż 45 zł za litr.
Ja sprowadziłem swojego Santa Fe z padniętym automatem i szukam teraz skrzyni. Jak znajdę to będę miał też tę zagwozdkę. Na dzień dzisiejszy myślę, że można lać syntetyczne oleje klasy LT 71141 ale jeszcze muszę poczytać na ten temat więcej.
Czy ktoś się orientował ile kosztuje olej dedykowany przez Hyundai'a normalnie jak się chce go kupić w ASO?