Jako, że w końcu udało mi się kupić skrzynię do swojego, to zagłębiłem się dokładnie w kwestię oleju. Już miałem decydować się na Castrola ATF Multivehicle, ponieważ spełnia normy SP III gdy natknąłem się na olej Millers Oils Millermatic ATF SP-III. Dostępny w Polsce, w wielu sklepach, praktycznie w każdym większym mieście. Cena detaliczna podobna do hurtowej Castrola (około 42 zł za 1 litr), więc pewnie nabędę ten olej bo to jest już dokładnie SP-III. Można go też kupić w bańce 5 litrowej za 173 zł.
A oto opisik:
Najwyższej jakości olej do automatycznych skrzyni biegów i układów wspomagania kierownicy.
STOSOWANIE:
Do użytku w automatycznych skrzyniach biegów zgodnie z zaleceniami producenta.
KORZYŚCI:
Stworzony z myślą o nowoczesnych samochodach koreańskich i japońskich. Znakomita odporność na utlenianie oraz zmianę parametrów w trakcie użytkowania, co powoduje, że jest idealny przy długich interwałach. Zapewnia płynne przekazywanie mocy na koła.
CHARAKTERYSTYKA:
Spełnia lub przewyższa wymagania:
Mitsubishi SP – II and SP – III
Toyota T-III, T- IV and Toyota WS
Nissan Matic – D and Matic – J
Honda ATF-Z1
Hyundai and Kia rebrands of Mitsubishi fluid
Subaru Special ATF
JASO M315 1A
GM Dexron III
Ford Mercon
Ciężar właściwy przy 15*C…0,848
Lepkość kinematyczna przy 100*C…6,0 cSt
Temperatura krzepnięcia…-42*C
Temperatura zapłonu…200*C
Kolor czerwony