Autor Wątek: [Santa Fe SM] Awaria Czujnik temperatury płynu  (Przeczytany 5244 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ferudin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 89
[Santa Fe SM] Awaria Czujnik temperatury płynu
« dnia: 13 Lipiec 2015, 17:45:13 »
Drodzy forumowicze ponieważ zaświecił mi się check i sczytany błąd wskazuje na czujnik temperatury płynu w związku z powyższym mam pytanie gdzie w santa fe SM 2,7V6 umiejscowiony jest czujnik temperatury płynu?Dzięki za odpowiedź.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Awaria Czujnik temperatury płynu
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Lipiec 2015, 18:48:03 »

Offline ferudin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 89
[Santa Fe SM] Awaria Czujnik temperatury płynu
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Lipiec 2015, 08:26:41 »
dzięki za odpowiedź. A czy to możliwe, że jest padnięty czujnik mimo że wskazania temperatury silnika jest prawidłowe?i czy możliwe iż samochód stracił na mocy właśnie przez padnięty czujnik temperatury płynu?

martinez98

  • Gość
[Santa Fe SM] Awaria Czujnik temperatury płynu
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Lipiec 2015, 15:32:37 »
Od wskaźnika na desce o ile pamiętam jest inny czujnik. Może stracić na mocy bo ECU cały czas dolewa paliwa jakby był zimny na przykład.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Awaria Czujnik temperatury płynu
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Lipiec 2015, 19:44:10 »
Czujnik do zegarów i ECU jest jeden.

 

Cytat: "ferudin"
zaświecił mi się check i sczytany błąd wskazuje na czujnik temperatury płynu


Może zdradzisz jaki to kod błędu oczywiście jeśli to nie tajemnica.

Offline ferudin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 89
[Santa Fe SM] Awaria Czujnik temperatury płynu
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Lipiec 2015, 22:39:27 »
Właśnie jaki kod sie sczytał tego nie wiem bo sam nie podłączałem kompa tylko podjechałem do "specjalisty" i to on stwierdził na swoim komputerku że jest to błąd czujnika temperatury  płynu oraz jest błąd katalizatora. Powiedział mi żeby błędem katalizatora się nie przejmować bo jak jest zgazowany to takie błędy mogą się pojawiać. W sumie w ogóle dziwna sprawa bo wskaźnik temp silnika pokazuje temp normalnie i działa prawidłowo. Samochód jednak ma problemy rano z odpalaniem i jest zamulone. Zakupiłem nowy czujnik i zobaczymy czy to coś pomoże. Przychodzi mi jeszcze inna myśl z tym brakiem mocy że mogą być zapchane te dwa katalizatory przy kolektorach bo trzeciego katalizatora juz nie ma z racji tego ze był zapchany popękana porcelanką z tych dwóch od kolektora i została wstawiona strumienica. Wtedy objawy miałem podobne mianowicie bardzo duży spadek mocy, samochód ledwo jechał. Teraz spadek mocy jest niewielki i  w sumie autko jeździ ale nie ma takiego powera jak kiedyś i w sumie nie wiem co robić?A planuje za 3 tyg.dość długą trasę i nie chciałbym mieć jakiś niespodzianek.

martinez98

  • Gość
[Santa Fe SM] Awaria Czujnik temperatury płynu
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Lipiec 2015, 15:32:12 »
Cytat: "ferudin"
Powiedział mi żeby błędem katalizatora się nie przejmować bo jak jest zgazowany to takie błędy mogą się pojawiać.

Bzdura zmień fachowca. Ja u siebie mam też 2 katalizatory tylko. Oba miały błąd, oba wymieniłem na uniwersalne nówki przez wycięcie i wspawanie w miejsce starych w kolektory wydechowe. Działa, błędów nie ma i kosztowało 1/3 nowych kolektorów.
Uprzedzę ewentualne pytanie - wywalenie katalizatorów z kolektorów w V6 wywali błąd i tyle z tego będzie. O potencjalnych problemach z przeglądem chyba pisać nie trzeba.

Offline ferudin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 89
[Santa Fe SM] Awaria Czujnik temperatury płynu
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Lipiec 2015, 16:11:47 »
Ok dzieki za odpowiedź.Chyba trzeba będzie tak zrobić z tymi katalizatorami tylko najpierw uporam się z tym czujnikiem. A można wiedzieć jakie katalizatory wstawiłeś?gdzie kupowałeś i jaka cena?dzięki.

martinez98

  • Gość
[Santa Fe SM] Awaria Czujnik temperatury płynu
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Lipiec 2015, 21:04:27 »
Musi być walec o ile pamiętam 11 albo 13cm średnicy, ale musiałbyś zmierzyć dla pewności. EURO3 u nas działa prawidłowo. Kupowałem ponad rok temu i już nie znajdę kontaktu niestety, ale też z allegro. Po prostu uniwersalny katalizator euro 3 typu walec. Potem tylko wyciąć i wspawać. Myślę, że dobry zakład od tłumików da radę.
Minus jest taki, że trzeba wymontować kolektor do tego. Przedni jeszcze jako tako, ale do tylnego (przy grodzi) dostęp jest ciężki. Ale mi się udało. Jakbyś robił sam to daj znać to może jeszcze parę wskazówek sobie przypomnę.