Forum > i40 VF

[i40 VF] i40 plyn chlodniczy

<< < (12/18) > >>

Alfred:

--- Cytat: "pudzian3" ---Czy ktos mial juz doswiadczenia z uciekajacym plynem po uplywie gwarancji? I jak sie z tym uporal? W jakich kosztach?
--- Koniec cytatu ---


Po upływie nie ale w moim, który ma niecałe 5 lat schodził płyn. Tak jak wczesniej wspomnieli inni były wady fabryczne i wymieniali silniki. U mnie samochod badali w ASO przez 4 miesiace. Bo na poczatku sadzili ze to moj "wymysl" ze plyn schodzi. Robili badania, i w koncu im wyszło ze EGR jest zapocony. Dokładnie chłodnica EGR. Czesto podobno jest to mylone z uszkodzona uszczelka głowicy. Podaje link tez z opisem.
https://motofocus.pl/technika/10446/nieszczelne-chlodnice-egr-utrata-plynu-chlodzacego
U mnie to wyszło. Wymienili cały EGR. Koszt nowego EGR w ASO to 4200zl netto, takze doliczyc VAT i koszt wymiany i calosc pewnie sie zamknie od 6-7 tys. Wymiana podobno też łatwa nie była i troche im to czasu zajeło. Może sprawdż to jeżeli nagle zaczał ci wyciekac a sladow ubytku nie ma wokół. Ja na szczescie miałem gwarancje.
Jak coś to pisz.

Pajaro:
Sam niedawno nabyłem i40 z Niemiec. Po oględzinach silnika miałem niemal pewność że był wymieniony. W zbiorniczku wyrównawczym na ścianach miałem stary olej, ale nie pojawiała się "tęcza"  na powierzchni płynu.Napisałem do kilku serwisów ASO i jeden z nich odpisał że prze 129 tys km wymieniony był silnik. było to dokładnie 8 miesięcy temu. Teraz mam najechane 140 tys.
Jeśli komuś ubywa płynu w pierwszej kolejności proponuje kupić tester do sprawdzenia szczelności uszczelki pod głowicą.
http://allegro.pl/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-nowosc-i6439637967.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMjIwMzk5MzcAMTk0ODEzAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=9aaab66a-bef9-4ce7-8f02-c58b1e9811a0

michal90:
U mnie rozwiązanie problemu było prostsze: podczas wymiany EGR'a odpinane były cienkie przewody odprowadzające/doprowadzające płyn chłodniczy w jego okolicach. Przewody są gumowe a opaski na nich metalowe, zatem z czasem opaska nadaje przewodowi specyficzny dopasowany do siebie "kształt". Zauważyłem, że ktoś po prostu odwrotnie założył opaskę, przez co nie wpasowała się ona w ten wcześniej odciśnięty kształt, przez co powstała szczelina, którą sączył się płyn. 3 min roboty i po problemie.

Dlatego tak jak powyżej pisał waszek_rmc w pierwszej kolejności proponuję poszukać zwykłych wycieków.

pudzian3:
na razie pytalem tylko z ciekawosci czy ktos juz mial takie problem. a u mnie plyn zaczal uciakac I sa lekkie slady na podjezdzie jak chwile postoi. dolalem do plynu chlodzacego specyfiku ktory zakleja jakies malutkie dziury I zobacze czy dalej bedzie cieklo. w poprzednim moim aucie pomoglo wiec moze I teraz sie uda. nic nie bylo ruszane przy silniku ostatnio wiec jakies zle zamocowanie opaski odpada. jak bedzie dalej cieklo to w weekend autko lekko do gory I bede szukac skad ucieka. niestety gwarancja sie skonczyla 2 miesiace temu  :-(  :-(

Alfred:
Z ciekawości sprawdziłem u siebie poziom czy spada po wymianie tego EGR i spotkała mnie niemiła niespodzianka. Znów spada. W niecałe 3 tyg spadł z max do połowy. Zatem wracam do ASO i ciekawy jestem co teraz wymyśla. Zaczyna już mnie drażnić to auto bo w ASO jestem raz na miesiąc.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej