Autor Wątek: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy  (Przeczytany 25755 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #30 dnia: 21 Listopad 2017, 10:01:26 »
No i to jest dziwne. Mi nie schodzi raczej bo wszystko nowe ale tez nie przybywa co by świadczyło o tym że płyn nie wali do silnika .No chyba że schodzi a uzupełniany jest płynem heheh. Jest jeszcze jedna opcja. Myślę tu o zapowietrzeniu układu . Latem gdy odebrałem furę z remontu miałem wszystko pouzupełniane, powymieniane itd . Po jakimś tygodniu jeżdżenia czyli około  150 km płyn ze zbiornika całkowicie ale to całkowicie zniknął .Pusto.jednego dnia był full a drugiego nic . Zadzwoniłem do ASO i powiedzieli mi że układ się na pewno zapowietrzył i mam dolać.  Dolałem jak mówili, weszło tego w chuj. Pewnie z 1 litr albo i więcej .  Ja wiem ż eto był zalewany nowy silnik itd itd ale może ten układ ma tendencje do zapowietrzania się ? Może to jest  jakiś trop?

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #31 dnia: 21 Listopad 2017, 10:44:31 »
Nie, po wymianie płynu trzeba dolewać kilkakrotnie, bo nie wejdzie tyle, ile układ ma pojemności. Nawet gdy się odczeka długo z autem pracującym na luzie, to potem i tak trzeba będzie dolać, bo korek zbiorniczka ma sporo roboty z odpowietrzaniem. Po wymianie płynu jeżdżę z zapasem tegoż w bagażniku.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #32 dnia: 21 Listopad 2017, 10:51:49 »
ale korek w i40 nie ma odpowietrzania zdaje się

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #33 dnia: 21 Listopad 2017, 11:18:32 »
To pewnie jestem zacofany w tej kwestii, bo nie znam takiego korka bez odpowietrzania. To jest od tego osobny zaworek gdzieś indziej? Ciekawe, w czym lepsze byłoby takie rozwiązanie..?

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #34 dnia: 21 Listopad 2017, 11:23:12 »
to może ja jestem zacofany :-) Powiem Ci ze wczoraj go oglądałem i albo to odpowietrzeni jest mega ukryte albo ja mam trefny korek albo nie wiem co . Wyglądał na normalny korek ...  I taka refleksja . Całkiem niedawno mój ojciec miał jazdy z takim korkiem w jego Corsie. Co nie wyjechał z garażu i po kilku km wracał...znaczny ubytek płynu w zbiorniku. Wreszcie wymienił korek i jak rękom  odjął ...

[ Dodano: 2017-11-21, 11:29 ]
znalezione  na jednym z internetowych forów "  Jeśli nic się nie dzieje z układem chłodzenia, to korek działa prawidłowo.
Zle działający korek, jeśli nie upuszcza ciśnienia, możne dawać objawy podobne do uszkodzonej uszczelki pod głowicą, nawet mogą pękać gumowe węże.
Jeśli nie wyrównuje ciśnienia ( gdy silnik stygnie ) to węze na zimnym silniku będą zapadnięte."

[ Dodano: 2017-11-21, 12:20 ]
no nie widać odpowietrzenia jakby nie patrzeć https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3332333422150-VERC0161-O10622-korek-zbiornika-wyrownawczego.html
Macie inne korki niż ten?

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #35 dnia: 21 Listopad 2017, 12:27:29 »
przecie macie 2 korki, jeden na chłodnicy z zaworem regulacyjnym ciśnienia i drugi zwykły dekiel na zbiorniku wyrównawczym.
ludziska  :mrgreen:  ciśnienie jest regulowane korkiem na chłodnicy, zbiornik wyrównawczy do niczego nie służy jak tylko jako rezerwuar płynu - ma przyjmować płyn jak wzrasta ciśnienie w układzie i oddawać jak spada, wszystkim reguluje korek na chłodnicy (po to tez na nim są ostrzeżenia przed otwarciem). jeżeli po zalaniu nowego płynu do układu, zapas zniknie ze zbiornika to oznacza, że układ się odpowietrzył, trzeba zalać na zimno do poziomu i na następny dzień na zimno sprawdzić i ew. jeszcze uzupełnić i po sprawie.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #36 dnia: 21 Listopad 2017, 13:07:32 »
Masz racje co do korka:-) Poszedłem  tropem Corsy mojego Ojca gdzie korek pełniący funkcję odpowietrzania jest na zbiorniku wyrównawczym .

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #37 dnia: 21 Listopad 2017, 13:28:20 »
No to i ja się dowiedziałem. Ale nadal nie wiem po co dodatkowy korek, gdy jeden spełnia swoje zadanie  wzorowo.

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #38 dnia: 22 Listopad 2017, 09:34:10 »
ale ten "dodatkowy" służy tylko aby zamknąć zbiornik z płynem  :mrgreen: co by ci kuna siku nie zrobiła  :-P

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #39 dnia: 22 Listopad 2017, 16:19:00 »
O tym na chłodnicy myślałem jako o dodatkowym.

Wczoraj spuściłem płyn u siebie i musiałem 5 razy dolewać, zanim się wszystko odpowietrzyło. Winowajcą wycieku była uszczelka między obudową termostatu a blokiem silnika.

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #40 dnia: 29 Listopad 2017, 12:24:26 »
Ja mialem dzisiaj rozmowe z ASO i moja sprawa poszla krok dalej. Osoba ktora sie mna zajmuje przeslala sprawe wyzej i teraz czeka na jakas broszure co maja dalej robic w takim przypadku. Kazal mi dolewac juz samemu plyn zeby nie jezdzic ponizej poziomu. Jak dostana ta informacje co maja dalej robic to beda dzownic sie umawiac ze mna na wizyte w serwisie:) takze zobaczymy co wyniknie ostatecznie.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #41 dnia: 06 Styczeń 2018, 18:29:53 »
a ja pojechał do zaprzyjaźnionego ASO innej marki i chłopaki przejrzeli mi układ i okazało się że na jednym z łączeń w układzie była przesunięta zapinka i tamtędy sączył się płyn .Poprawili i teraz wszytsko jest w najlepszym porządku .

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #42 dnia: 08 Styczeń 2018, 09:12:21 »
No to zazdro. Ja go miałem sprawdzanego i nie znalezli nigdzie, żeby gdzieś kapał czy coś w tym stylu. W tym tygodniu jadę znów do ASO bo dostali info od HMP i według ich instrukcji mają mi zalać pod max porobić zdjęcia i po 1 tys km mam wrócic i znów fotki. Chcą zmierzyć ile spada na 1 tys km. I później znów jakieś decyzje. Także od 4 miesięcy wiem, że nic nie wiem;/

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #43 dnia: 08 Styczeń 2018, 10:52:22 »
durnego robota z tym ASO. latarka w dłoń, lustereczko i z rana bez odpalania pooglądać wszystkie opaski pompę wody, chłodnice i będzie widać. wcale nie musi kapać na ziemię

Offline Piotras85

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #44 dnia: 08 Styczeń 2018, 18:48:59 »
Pomocna w szukaniu może być też taka specjalna pompka z adapterem którą się wkręca do zbiorniczka wyrównawczego zamiast korka. Pompujesz i szukasz. Nigdy nie stosowałem ale widziałem. Powinno działać.