Autor Wątek: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy  (Przeczytany 25756 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #75 dnia: 16 Wrzesień 2018, 20:30:23 »
Jak układ nieszczelny to nie ma ciśnienia, a czy przyczyną jest korek? Chyba było by widać jakieś ślady płynu na zbiorniczku.

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #76 dnia: 16 Wrzesień 2018, 20:46:32 »
Cytat: "Pajaro"
Nadal ubywa mi płyn chłodniczy. Zrobiłem dzisiaj test szczelności uszczelki pod głowicą ale wyszedł negatywnie. Zdziwiła mnie jedna rzecz- mocno rozgrzałem silnik i przy odkręcaniu korka płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym nie było ciśnienia- korek odkręcił się bezproblemowo, a wydaje mi się że jakieś ciśnienie musi być wytworzone. Czytałem że często przyczyną jest sam korek. Co o tym sądzicie? myślicie że tą drogą może ubywać płyn?


ale z tego co widziałem, korek zbiorniczka to zwykła zakrętka. jak już coś, to nie trzyma korek chłodnicy (ten ma regulację ciśnienia). zbiornik wyrównawczy jest typu otwartego i tu nie ma prawa być ciśnienia a płyn będzie ubywał poprzez naturalne odparowanie, ubywa trochę (0,2l) na rok.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #77 dnia: 16 Wrzesień 2018, 20:59:31 »
No to nie wiem czy dobrze kombinuję ale test na szczelność uszczelki chyba trzeba powtórzyć

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #78 dnia: 16 Wrzesień 2018, 21:06:23 »
prosty test to oragonepltycznie, nie mogą być twarde węże po rozgrzaniu, nie może być białego dymu w rurze na zimnym silniku, kondensat w rurze wydechowej nie może być słodki  :-P

ile ci tego ubywa?

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1459
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #79 dnia: 16 Wrzesień 2018, 21:17:01 »
Zależy ile ubywa. Jak mało to nawet pocący się przewód na opasce potrafi sporo zgubić.Tak miałem u siebie. Ale jak ubywa więcej i coraz wiecej to można się martwić. U mnie w getzie tak zaczęło ubywać, że po jakimś czasie po przejechaniu kilku kilometrów góra chłodnicy była już pusta. Płyn nie uciekał i nie było go w oleju. Po wymianie uszczelki teraz spokój.
Jenak wtedy potrafiło wywalić płyn po odkręceniu korka takie było ciśnienie.
Trzeba patrzeć i najwyżej kupić dla pewności test i sprawdzić upg.

Offline Pajaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 153
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #80 dnia: 16 Wrzesień 2018, 22:21:44 »
Test zrobiłem i nic nie wykazał ale nie było "bąbelkowania" w rurce. Generalnie silnik jest po wymianie właśnie ze względu na wadę fabryczną- przejechane jakieś 30 tys km. Oleju przybywa- wydaje mi się że to wina zapchanego DPFa. Płynu ubyło od maksymalnego poziomu do minimum w około 4 tys km. W zbiorniczku jest syf w postaci czarnych plam ale to ewidentnie z wcześniejszej "usterki". Białego dymu nie puszcza- ale nie wiem jak to jest z dymieniem przy DPFie.

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #81 dnia: 17 Wrzesień 2018, 08:31:32 »
Co do korka to możesz sprawdzić teorie. Kosztuje z 10zl. Z mojego doświadczenia z płynem chłodniczym w i40 to jeżeli nigdzie nie ma śladów wycieku to jeszcze jest opcja EGR i jego chłodnicy. Mi wymienili caly EGR bo obstawiali, ze nieszczelnosc jest tam (widzieli zatlusczenie). U mnie to jednak nie pomogło. Podobno jest to awaria czesto mylona z uszczelka pod glowica.
 
Pytanie inne. Jaki masz przebieg tego auta i kiedy ci wymieniali silnik?

Offline Pajaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 153
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #82 dnia: 17 Wrzesień 2018, 08:39:52 »
Silnik wymieniony był według serwisu przy 136 tys km, ma teraz niecałe 150 tys. Niestety samochód mam po gwarancji, silnik wymieniony był w ASO w Niemczech. W chwili wolnej będę dalej szukał wycieków na rozgrzanym silniku. Może któryś przewód jest źle nałożony i puszcza. Wydaje mi się że gdyby uszczelka była walnięta to w przewodach było by wysokie ciśnienie, a nie ma go wcale.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #83 dnia: 17 Wrzesień 2018, 09:29:17 »
Cytat: "Pajaro"
Test zrobiłem i nic nie wykazał ale nie było "bąbelkowania" w rurce. Generalnie silnik jest po wymianie właśnie ze względu na wadę fabryczną- przejechane jakieś 30 tys km. Oleju przybywa- wydaje mi się że to wina zapchanego DPFa. Płynu ubyło od maksymalnego poziomu do minimum w około 4 tys km. W zbiorniczku jest syf w postaci czarnych plam ale to ewidentnie z wcześniejszej "usterki". Białego dymu nie puszcza- ale nie wiem jak to jest z dymieniem przy DPFie.


Oleju przybywa, czarne plamy w zbiorniczku czy ten silnik ma chłodnicę oleju? Jeśli tak to tam bym szukał przyczyny.

Offline Pajaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 153
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #84 dnia: 17 Wrzesień 2018, 09:39:21 »
Tak ten silnik ma chłodnicę oleju razem z zaworem EGR.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #85 dnia: 17 Wrzesień 2018, 10:22:18 »
Czyli tak jak pisał Alfred.

Na forum opla piszą, że jak są plamy w zbiorniczku to pierwszy podejrzany to chłodniczka oleju. Tylko tam piszą u wymianie uszczelnienia, a nie całej chłodnicy.

Jak nie znajdziesz wycieku na zewnątrz to chyba warto byłoby ją sprawdzić

Offline jacekrys

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 36
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #86 dnia: 08 Kwiecień 2019, 19:19:11 »
Witam wszystkich..

Ja w temacie od jakiegoś czasu, od kilku dni jak uruchamiam zimne auto to słyszałem typowe bulgotanie w ukladzie chłodzenia. Wczoraj zauwżyłem znaczny ubytek płynu chlodzenia. Co dziwne pod autem jest sucho, nie widze zadnych wycieków. jak nacisne węże to sa miekkie  jakby nie miały cisnienia silnik się grzeje normalnie do 90 stopni, i przy tej temperaturze tez zalacza sie wentylator, Temperatura nie podskoczyla mi nigdy powyzej 90Csprawdziłem olej, jest normalny czarny bez wodnych wtraceń. Zbiornik wyrównawczy jest czysty bez nalotów oleju czy innego syfu,  Jakieś sugestie ??

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1459
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #87 dnia: 08 Kwiecień 2019, 19:25:09 »
W getzie miałem podobnie.  Temperatura w normie, zero wycieków na ziemi a płyn powoli ginął a potem od razu szybko znikał gdzieś. Na głowicy nie było śladów a raczej padła uszczelka bo teraz już po wymianie jest dobrze.
Jedynym zauważyłem, że jedna świeca mimo przebiegu była jak nowa bo pewnie chłodzona płynem na jednym cylindrze.
Są takie testy na chłodnicę sprawdzający czy jest gaz z spalin w płynie. Koszt niewielki a pokaże czy to upg.