Autor Wątek: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy  (Przeczytany 25759 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dider

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 127
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Październik 2017, 13:07:41 »
Sprawdźcie dolny króciec od chłodnicy. W mojej Kii (1,6 benzyna) też znikał płyn, ale od razu zauważyłem pod chłodnicą (po stronie prawej - pasażera) kałuże. Organoleptycznie i zapachowo był to płyn chłodniczy. ASO wymieniło najpierw wąż chłodnicy- ale było jeszcze gorzej (po 400km pusty zbiorniczek i pod korkiem w chłodnicy też brakowało). Po wymianie chłodnicy problemu brak. Podobno jakaś wada fabryczna serii chłodnic/ opaski węża. Wada ujawniała się w okresie jesień/wiosna - zima. Co najlepsze niektóre chłodnice ciekły mocno tak, że kałuża się pod nią robiła a inne na tyle słabo, że płyn zdążył odparować i jedynie czasami kropla wisiała na wężu chłodnicy. Dobrze sprawdźcie. Zazwyczaj na postoju jak auto jest zimne to nic nie cieknie a dopiero w momencie rozgrzewania się płynu chłodzącego zaczyna pojawiać się nieszczelność.

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #16 dnia: 12 Październik 2017, 09:19:32 »
Mam "newsa". Może komuś się przyda. Byłem wczoraj w ASO i dostałem "cynk" od miłego pana z serwisu, że Hyundai w tym silniku miał problem z blokiem silnika. Nie wiem czy wada fabryczna jakiejś cześci czy coś innego. Powiedział mi, że tam gdzie mam (drugie ASO) rozopoczęta sprawę z tym płynem to uderzać poki gwaraancja i mowić, że się o tym wie. Mówił, że albo wymienią tą cześć albo silnik nowy. Bo prawdopodobnie plyn idzie do silnika i może w końcu się silnik zatrzeć.
Zwiedzanie róznych ASO daje dużo ciekawych informacji:)

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #17 dnia: 12 Październik 2017, 12:50:02 »
No ok, z tego co ja słyszałem to problem pojawia się na początku eksploatacji i najwięcej przypadków znanych było w KIA Optima :) wiec chyba po paru latach jazdy, to już może być coś innego niż wada, która ujawnia się na początku. Być może się mylę...
Gdyby było tak jaki piszesz, to problem miałby chyba każdy, tak jak wielka afera była na temat peknietej ramy w kombii - ani nie ma afery, nawet opisu na FB już nie ma...

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #18 dnia: 12 Październik 2017, 12:54:36 »
Wiesz co ja nie wiem co poprzedni wlascicel samochodu robil, wiec nie wiem czy nie olal tego i nie dolewal plynu. Ja samochod leasinguje i wczesniej tez byl leasingowany. Gosci co mi to powiedzial mowil ze nie bylo o tym glosno bo chyba Hyundai nie chcial sie tym chwalic. Wział mnie nawet na bok zeby mi to powiedziec zeby inni klienci tez nie slyszeli tego xD troche to dziwne i smieszne bylo.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #19 dnia: 12 Październik 2017, 14:09:55 »
A u Ciebie ubytek dalej się pojawia? Jak masz to szczęście i gwarancje to walcz :)Może być tak, że będą przeciągać... przeciągać i koniec GW...

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #20 dnia: 12 Październik 2017, 14:11:03 »
Gwarancje mam jeszcze rok. No cos spadlo. Gosc mi powiedział ze za duzo spadlo jak na ilosc km ktora przejechalem. Zrobie teraz znow trase kolo 2tys km:) i pewnie w nastepnym tygodniu uderze do ASO jak cos znow zleci.

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #21 dnia: 20 Październik 2017, 09:46:50 »
Byłem wczoraj w ASO z tym płynem. Zeszło mi pół zbiorniczka (miedzy max i min) w ciagu 4 tys km. Narazie powiedzieli ze nie moga nic zrobic bo nadal za malo. Niby producent dopuszcza ze plynu moze ubywac (dziwne bo to obieg zamkniety). Spisali przebieg, ile spadlo i nadal kaza obserwowac. Jak spadnie ponizej minimum to wtedy uderzac bo teraz nie ma jeszcze podstaw zeby pisac do Hyundaia ze trzeba motor wymieniac czy cos innego. Takze musze jezdzic i czekac....

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #22 dnia: 20 Październik 2017, 14:34:42 »
Cytat: "Alfred"
...producent dopuszcza ze plynu moze ubywac (dziwne bo to obieg zamkniety). ....


nie jestem pewien jak jest w i40 ale u mnie w i45 jest typ otwarty, tzn. że zbiornik ma ujście do atmosfery i z czasem płyn częściowo odparowuje. po zdjęciach zbiorniczków z i40 wygląda mi, że jest tak samo. w typie zamkniętym zbiornika jest korek dwufunkcyjny, który kompensuje ciśnienie i rozszerzalność płynu oraz steruje upuszczaniem na zewnątrz - tu tę rolę pośrednio spełnia korek w chłodnicy.

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #23 dnia: 21 Listopad 2017, 08:29:04 »
Mam pytanie. Ktoś sie orientuje ile mniej wiecej tego plynu musialo schodzic na ilosc przejechanych km jak byla akcja wymiany silinikow. Bo mi powiedzieli ostatnio ze moj spadek jest zbyt niski. A w ciagu 2 tys km zeszlo z polowy zbiornika do poziomu minimum. I raczej juz to na normalne zuzycie nie wyglada jak ostatnio mi to przedstawiali. Jak ktoś sie orientuje to prosiłbym o info/pomoc.  A wyciekow nadal brak....

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #24 dnia: 21 Listopad 2017, 08:47:43 »
Niech Ci hyundai przedstawi na podstawie jakiej "normy" okręślają jaki ubytek jest dopuszczalny a jaki nie. Ja bym jeździł, informował, brał kwity z każdego serwisu - z wpisem o zgłasznym ubytku bo jak  klęknie tuż po gwarancji to bym się nawet na sąd szykował bo sprawa zgłaszana jest jeszcze na gwarancji a ASO przeciąga.
Wg mnie w układzie zamknietym to nie moze tak brakowac płynu na takim małym dystansie. Gdzieś ubywa.
Ja u siebie pilnuje bo znam te sprawę i na razie przez prawie 5 lat i 76 tyś km stan płynu mam  taki sam - tak dla Twojej informacji.

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #25 dnia: 21 Listopad 2017, 08:57:06 »
Mam cała historie zapisywana. Licznik spisywany i jaki jest spadek poziomu. Kaze im to wprowadzac do systemu zebym miał to zapisane. Auto tez nie jest moje tylko leasinguje (Masterlease) ale mam leasing do wykupu dlatego zalezy mi zeby było wszystko okej. Jak beda przeciagnac to wciagne to jeszcze leasingodawce. Jeszcze on jest z 2013 roku a to co widzialem to wlasciciele z tego rocznika mieli problem z tym płynem. Zobaczymy ;/ ale zazdroszcze ze nie masz problemow i dzieki za rade:)

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #26 dnia: 21 Listopad 2017, 09:02:21 »
Hm, u mnie też jest podobna sytuacja .Przy czym latem piec był w remoncie gwarancyjnym po tym jak padła panewka, pierścienie i turbina. Wpakowali mi praktycznie nowy piec min cały nowy blok i co...z wadą ?
Przy czym jest tak dziwnie że przelatałem kilka miesięcy, Bieszczady,Podhale,upał i nic nie ubywało a zaczęło teraz. Korek jest zwykły w i40 .

[ Dodano: 2017-11-21, 09:03 ]
Jednocześnie co jakiś czas sprawdzam stan oleju i jest stan taki jaki powinien być  zatem nie dostaje się płyn do pieca ...

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #27 dnia: 21 Listopad 2017, 09:07:03 »
To mi ubywa bez roznicy na okres. Schodził w lato i  teraz rowniez.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #28 dnia: 21 Listopad 2017, 09:22:18 »
a co z poziomem oleju ? Podnosi się  u ciebie ?

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] i40 plyn chlodniczy
« Odpowiedź #29 dnia: 21 Listopad 2017, 09:36:23 »
Raczej nie zauwazylem. Bardziej schodzi:) ale to od stylu jazdy (90% to jest autostrada). Lekko ponad miesiac temu wymienilem tez go całego razem  z filtrem, bo mialem zaskoczenie na trasie ze mi zalaczyl kontrolke o niskim poziomie. Sprawdze dzisiaj i zobacze czy nie podskoczyl.