Autor Wątek: [i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?  (Przeczytany 138568 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline gutek8654

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #165 dnia: 20 Grudzień 2018, 15:33:20 »
hej, dzieki za odpowiedzi.
Czego oczekuje: na pewno nie wyścigówki (nie patrzyłbym wtedy na i40 ;) ) chce sporego auta, z kufrem który pomieści wózek i ze dwie torby. no i szukam auta na pewno na 2-5 lat choć moze i trochę dłużej.
i40 wydaje się sensownym wyborem pod względem ceny i jakości, fajny kompromis. Rozpatrywałem jeszcze Avensisa, Accorda, Aurisa w hybrydzie z czego ten ostatni najbardziej miesza mi w głowie tylko ta cena zakupu.
Ogólnie miałem diesla i nie jest mi obca jego charakterystyka pracy (jednak benzyna bardziej do mnie przemawia). Jedyne co mi mega przeszkadza w sinikach na ON to PDF (z dwumasą da się żyć przy odpowiedzialnej jeździe). Auto raczej na większe przejażdżki więc niby DPF nie strzaszny, ale życie pokaże.
Mam ten sam problem, który miał waszek_rmc, prawie całkowity brak egzemplarzy z 2.0 GDI. Pytanie: czy ludzie tak bardzo nie chcą się pozbywać czy to jest tak bardzo mierne? Na mieście widzę tylko CRDI.
No i jednak różnica w zakupie pomiędzy CRDI a GDI. 15k piechotą nie chodzi a w wieczność szukać auta nie mogę, małżonka coraz bardziej marudzi na aktualne auto

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #166 dnia: 20 Grudzień 2018, 16:15:37 »
Moim zdaniem zaważyła różnica w cenie nowych aut, gdzie 2.0 był w podobnej co 1.7 crdi. Stad ten deficyt. A z 5 letnia gwarancja to każdy diesla brał...

[ Dodano: 2018-12-20, 16:16 ]
https://www.hyundai.pl/systemUploadFiles/CCennik2012Pdf/Cennik_i40Wagon_2012i2013.pdf

Offline gutek8654

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #167 dnia: 21 Grudzień 2018, 07:47:58 »
no te x lat temu jeszcze był szał na ropniaki. Po świętach przejadę się 1.7CRDI, jak praca silnika nie będzie przeszkadzać to pewnie zakupię bo cena bardzo dobra, auto od sprawdzonego człowieka a czas nieubłagalnie tyka i brzuch rośnie  :-D  i wtedy zagoszczę tutaj na dłużej  :mrgreen:

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #168 dnia: 21 Grudzień 2018, 07:57:28 »
Jak wersja high, czyli 136KM to będziesz zadowolony. A jaka cena jeśli można zapytać? Bo z ciekawości widzę ze 2.0 nie maja cen kosmicznych i nie odstają zbytnio od ropniakow z czasów kiedy ja kupowałem.

Offline gutek8654

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #169 dnia: 21 Grudzień 2018, 08:08:41 »
niecałe 30k, za 2.0 trzeba liczyć od 45k (z tego co jest dostępne w portalach)
fakt tylko, że wyposażenie dość skąpe jak na możliwości (brak kamery cofania, podrzewanych foteli, panoramy, start-stop, keyless - z tych dwu ostatnich to akurat się cieszę, że ich nie uraczę) z czego najbardziej chciałem pamięć 2 ostawień fotela kierowcy, bo z żoną zawsze mamy o to spięcia :mrgreen:

Offline beny

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #170 dnia: 21 Grudzień 2018, 08:53:37 »
Mam 2.0 w automacie i jestem zadowolony. Mój styl jazdy to:
1. autostrada - górny limit + trochę jeśli się da
2. cykl mieszany - w miarę dynamicznie ale bez butowania w podłogę
3. cykl miejski - z racji miejsca zamieszkania raczej nie występuje
Przy tej konfiguracji schodzę spokojnie poniżej 8, ale na 6,xx nie ma co liczyć

Offline gutek8654

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #171 dnia: 21 Grudzień 2018, 09:21:33 »
beny, miałem Cie na liście "do kogo napisać w sprawie 2.0" :mrgreen:
no taki rezultat przy automacie to miłe zaskoczenie :)
tylko cały czas jest problem z samym zakupem, po prostu nie ma co kupić. na otomoto jest dokładnie 7 sztuk kombi z 2.0 z czego dwie widziałem i w każdym było coś co dyskwalifikowało auto (albo naprawy blaharskie na nadszybiu - poprzednie auto z tego powodu sprzedawałem, albo wycieki)
mam jeszcze ochotę zobaczyć tę sztukę ale ciut daleko
https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-i40-2-o-benzyna-navi-kamera-przebieg-111-tys-km-ID6ByVk6.html#254131fbeb
chyba zakupię najpierw raport w autodna

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #172 dnia: 21 Grudzień 2018, 15:44:22 »
Ładny kolor. Ale od kiedy wiek opony jest wyznacznikiem autentycznosci przebiegu :)

Offline gutek8654

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #173 dnia: 21 Grudzień 2018, 15:46:44 »
haha no opis śmieszny  :-D
ale mam śmieszniejszą historię: kupowałem auto z 2011 roku a opony z 2005 :mrgreen: na pytanie do właściciela o co chodzi, to wielkie oczy zrobił i ściema że na takich kupił :roll:
więc niektórzy kurka nawet na oponach kręcą  ;-)

Offline gutek8654

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #174 dnia: 31 Grudzień 2018, 08:22:35 »
od razu uprzedzam: ludzie z uprzedzeniami marek na/z F proszeni są o nie czytanie  :-P
czy ktoś z Was rozważał może Peugeota 508 z silnikiem HDI? Większa gama silników, bogate wyposażenie, osobistych odczuć jak na razie pisać nie będę ;-)

Offline Bartek_wroc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #175 dnia: 21 Styczeń 2019, 01:09:02 »
Mam Citroena C5 2.0 HDi, 163KM. SILNIK BAJKA !
Kompletnie nie bierze oleju (nie to co w niemieckich szrotach). Tyle ile wleję, tyle zlewają przy podmianie.

No, ale do sedna. Za rok kończy mi się leasing na Cytrynę i żona stwierdziła, że trzeba się rozejrzeć za czymś nowszym.
W wakacje mieliśmy okazję pojechać nowiutkim i40 do Chorwacji. Auto miało raptem 275km przebiegu. Zrobiłem nim 4500km w miesiąc.
No i właśnie. Pytania do Was, ponieważ i40 jest jednym z modeli, który bierzemy pod uwagę.
Na pewno sedan (obecnie mam kombi i jak się zapakowaliśmy w sedana na takie wakacje, to stwierdziliśmy, że nam kombi niepotrzebny).
Tylko zagwostka z silnikiem. Mieliśmy wersję 1,7 141KM (albo 136 bo już nie pamiętam czy ten nowy ma więcej czy mniej). Spalanie do Chorwacji (w tym jazda po górach, bocznymi drogami itp.) 5,5l. Droga powrotna gdy już go bardziej docisnąłem bo pamiętałem gdzie były radary :D 6,8.
Szału nie ma. Moja cytryna z 2011r pali 6.5-6.7 i to przy naprawdę dynamicznej jeździe.
Do tego coś co mnie najbardziej zniechęciło. i40 to MUŁ. Różnica z cytryną to jak niebo i ziemia. Niby ok. 20 kucy różnicy (z czego pewnie u mnie już jakieś zdechły), ale Hyundai to jakaś porażka. Spod świateł wolno się zbiera, a przyspieszenie np. 80-140 to już w ogóle dramat.
To normalne w tym silniku????
Wizualnie auto bardzo nam się podoba, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Jest wygodne, w miarę ciche, jakość wykończenia trochę cienka jak na tę klasę auta, ale da się to przeżyć.
Czy to była kwestia małego przebiegu i np. niedotarcia jeszcze auta? Czy ten silnik tak ma?
Co z podniesieniem mocy przez nową mapę? Bo czytałem kiedyś na jakimś forum, że w i40 szybciej wtedy pada sprzęgło i coś tam jeszcze.
Generalnie potrzebowałbym min. te 160 koni, żeby to jakoś przyspieszało.
Da się coś poradzić? Czy skoro mi na tym zależy to należy sobie odpuścić i40?
Drugim modelem jaki mnie interesuje to GRAND Santa Fe (wiem, tym też nie poszaleję), ale niestety, tutaj już kasa może być problemem :/ Tym bardziej, że szukam auta max. 3 letniego, ale przede wszystkim z przebiegiem nie wyższym niż 50-60 000km.
Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #176 dnia: 21 Styczeń 2019, 08:17:54 »
Akurat jeżeli chodzi o elastyczność, to i40 fajnie jeździ. Start od 0 faktycznie pozostawia wiele do życzenia. Nie wiem czy to kwestia dotarcia :) mój ma 136KM i 227 tys przebiegu.
Jak jeździłeś nowym to teraz są 1.6 crdi 136km, wcześniej po lifcie miały 141 ale z silnika 1.7. Może te 1.6 to jakiś niewypał...

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #177 dnia: 21 Styczeń 2019, 09:58:19 »
Start i gonitwa do "100" w hyundaiu to taki przeciętniak. Du...y nie urywa.
Jeśli na tym komus zalezy to nie warto.
W sumie czego się na logike spodziewać przy takich parametrach silniczka?
i40 1,7 140 KM ma za to fajną elastyczność i to mi sie w nim podoba.
Mimo wg mnie kiepsko zestopniowanej manualnej skrzyni.

Zastanawia mnie dlaczego chcesz zmienic świeżą C5? W hydro jest?
Hyundai ani jakos super się nie prowdzi, ani nie wybiera dziur, jak zauwazyłeś ani jakoś super oszczędny nie jest...choć wg mnie z tym nie jest źle. Ja na trasie do Cro miałem  5.2 z prędkościami dopuszczalnymi  +20 km.
Sedan dla mnie np ne jest problemem i nie robię z wnikających zawiasów dramatu życiowego jak niektórzy bo to kwestia pakowania bagaży. Ale kompletny brak czegokolwiek do organizowania przestrzeni w bagazniku poza siatką to jednak troszke lipa.
Masz teraz wygodne wozidło z jednym z lepszych dizli na rynku, w kombiaku...
Archaiczne na desce i podobnie jak i40 nie za bardzo precyzyjnie jeżdżace zwłaszcza szybko ale wg mnie to fajne auto i ja bym sie 100x zastanowił.
C5 to był obok i40 mój typ jak swojego kupowałem.
Czy żałuje? Nie, ale C5  miała swoje plusy.

NIe rozumiem akurat tej zamiany  :-)

Offline gutek8654

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #178 dnia: 21 Styczeń 2019, 10:06:02 »
ja przejechałem się obydwoma dieslami i jednak kultura pracy HDI kładzie na łopatki CRDI. Elastyczność CRDI również pozostawia wiele do życzenia w porównaniu do HDI. I po trzecie paleta silników w HDI jest o wiele większa. Dlatego z ciężkim sercem (bo jednak i40 ma ładniejsza sylwetkę) będzie 508.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #179 dnia: 21 Styczeń 2019, 10:36:01 »
Ja 508 2 hdi 163KM pamiętam z długich biegów i subiektywnie zza kierownicy takiej jakby  mulowatości w mieście. Ale to było dawno temu gdy testowałem.
Może mi się wydawało. Ale patrząc na cyferki z tabelek to miało poparcie bo elastyczność na biegach 3-4 w i40 140KM jest naprawdę fajna i wyraźnie lepsza od większości 2 litrowej dizlowej konkurencji.
Ale inne rzeczy są nie gorsze a i nie raz lepsze. A po 6 latach jeżdżenia już widzi się wszystkie mankamenty ;-)
Jak w każdym aucie. Nie ma idealnych.
A co do kultury pracy to crdi nie pracuje źle.