Forum > Zakup Hyundaia
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
Alonzo_:
Czy 1,7/140KM jest mułowaty?
Spoglądając w tabelki co do przyspieszeń to jest przeciętniak. 10.5 do setki to standard raczej,zwykły przeciętny wynik w klasie. Często porównywalny z 2 litrowymi dizlami ok 140 KM.
Za to w elastycznosci w zakresach 60-100 czy 80-120 jeden z lepszych wyników w w/w klasie.
Odnosząc się do cyferek nie przesadzałbym z tą mułowatoscią.
Trzeba sobie kupić turbobenzynę 200+ i masować sobie nią plecy ;-)
--- Cytat: "Bartek_wroc" ---A te 1.7 faktycznie taka lipa? Bo widzę, że chyba Ty masz auto z tym silnikiem.
A co z tą 2 litrową benzyną? Warto brać pod uwagę? Pewnie wir w baku i spalanie z 10 :/ A przyspieszenie na papierze niewiele lepsze.
--- Koniec cytatu ---
Nie do mnie to ale dodam coś od siebie ;-)
Te 1,7 to żadna lipa.
Opinie o samochodach sa jak ta tylna część ciała. Każdy ma swoją.
Wg mnie to udana jednostka, o wysokiej kulturze pracy, dość ekonomiczna w manualu.
Czy mogłoby byc ciszej, lepiej? Zawsze by mogło.
Tylko lepiej zwróć uwagę nie na to co ludzie piszą a sam sprawdź inne auta.
Wtedy jak sam stwierdzisz organoleptycznie że inne w klasie wcale nie są takie ciche jak sie by chciało ( bo czy jest ciche czy głośne to zalezy tez z czego się przesiada ten co opinie wygłasza), ani nie prowadzą się tak idealnie (elektryczne wspomagania), tudzież znajdziesz jakies ubytki w ergonomii, jakości (cięcie kosztów wszędobylskie) a przy tym zobaczysz cenę za to wtedy sam dojdziesz do pewnych wniosków.
Moje sią takie że i40 1,7/136KM to całkiem udane auto, jasne - nie jest idealne. Parę rzeczy moge mu wytknąć po latach jeżdzenia. Ale żadne nie jest idealne.
To za miekkie, tamto za twarde to za głośne , tamto trzeszczy itepe....Dziś nie robi się takich samochodów jak 20-25 lat temu.
Jesli chcemy to odnościć do audi z lat 90-tych to jest lipa.
Ale jesli to innych średniaków które sa równolatkami i40 i konkurentami w klasie - nie ma wstydu - jest OK.
A co do silnika - jeśli bierzesz pod uwagę 2.0 benzyna to uwierz mi 1,7 jest przy tym zajebisty. Bedzie naprawdę dobrze i nie trzeba tym jeżdzić żeby wiedzieć. Bo wiadomo czego mozna oczekiwac to wolnossącej benzynie 2.0 w tej budzie w porównaiu do doładowanego dilzla.
Maksylana moc wieksza w benzynie daje większą o ok 10/15 km prędkość maksymalną i ok 1 sek lepsze przyśpieszenie. Ale w codziennej jeżdzie wazniejsza jest elastyczność w średnich obrotach niż kręcenie obrotami pod czerwone żeby wyciąnąć to co na papierze.
320 Nm vs 213Nm i kiedy są te momenty dostępne robi różnicę.
To tylko moje zdanie bo każdy ma swoje preferencje.
Bartek_wroc:
Dzięki za opinie. Powiem Wam, że zastanawia mnie jednak 1 rzecz. Na ogół piszecie, że 1,7 jest dynamiczny i fajnie przyspiesza od 80. Ja miałem akurat odmienne zdanie. Wydawało mi się, że tutaj jeszcze bardziej zamulał od 80-140 niż podczas startu :/ Nie wiem, może z tym egzemplarzem co miałem było coś nie tak, a może to przez porównanie z Cytryną (163KM), która generalnie fajnie idzie w całym zakresie i dojście np. do 210 (tyle najwięcej nią jechałem, ale czuć było, że jeszcze jest odrobina zapasu) nie jest jakimś mega wyczynem.
Brałem już pod uwagę np. sprowadzenie Sonaty z USA, ale nie wiem jak z częściami. No nic, mam jeszcze trochę czasu na decyzję. Choć jeśli bym brał i40 to chyba faktycznie ten 1,7. Nie znalazłem żadnych negatywnych opinii. Wiadomo, jak w dieslu, trzeba lać dobre paliwo (ja np. tankowałem niby 4 lata na jednej, zwykłej stacji; było ok, ale w tym roku na jesieni 2x mi się zapalił check engine po zatankowaniu; przestawiłem się więc na BP i mam spokój;); do tego DPF, ale tutaj jego regeneracja to 900zł. No, a wtryski po części też zależne od tego gdzie i co się tankuje. Ja np. w Cytrynie zmieniam olej i WSZYSTKIE filtry co 10-15 000km, mimo, iż producent zaleca co 30. Jednak jak widzę jak taki filtr i olej wyglądają gdy je wymieniam, to nie wiem kim trzeba być żeby katować auto jeszcze 2-3 razy dłużej.
[ Dodano: 2019-01-28, 18:19 ]
--- Cytat: "Zibi.S68" ---Poczytaj w necie na temat 1.7 CRDI bo jakoś ten silnik się im chyba nie udał znajomy ma taką i40 prosto z salonu dba o nią i nic to nie dało padły zaraz przy niewielkim przebiegu wtryski, sprzęgło. Żałował, że nie kupił tego sprawdzonego silnika 1.6 CRDI Wysłał wtryski do regeneracji do firmy Bosch Service nie mieli części do tych wtrysków i musiał kupić nowe nie muszę pisać ile kosztowały.
--- Koniec cytatu ---
Skoro to auto było z salony i miało niewielki przebieg, to pewnie miało gwarancję. Dlaczego więc kupowałem sam części, a nie zrobiono tego w ramach gwarancji???
Alonzo_:
Bartek_wroc
Kiedyś podczas dyskusji na innym forum poszukałem sobie dane kilku aut z ogólno dostepnych źródeł w temacie porównania parametrów konkurencji z silnikami 2.0 dizel o mocy ok 140KM z i40 z silnikiem 1,7 CRDI/136KM.
To było chyba jakoś w 2013 roku.
I tu podrzucam co sie znnalazło:
0-100:
I40 (136) - 10,5/10,6 sek
SII 140KM - 10,3 sek
Passek podobnie
Mondek 140KM - 10,8 sek
C5 140KM - 10,2 sek
Laguna 150KM - 10,2 sek
Elastyczność np na VI (80-120):
I40 - 12-12,1 sek
SII (ale 140KM)- 16,2 sek
Passat 140 KM - 17,2 sek ( test bluemotion vs. i40 z AŚ z 5.12.2011...)
Mondek 140KM - 15,1 sek
C5 140KM - 13,5 sek
Laguna 150KM - 16,8 sek
Oczywiście wszystko w manualu.
Dane z testu porównawczego z AM nr 1/2012 (mondeo vs. i40 vs. laguna vs. C5)
za AS nr. 33/2012 dane testowe przyśpieszenia i elastyczności (i40 1,7 CRDI 136KM vs SuperbII 2.0 TDI 140KM):
0-50 km/h: i40 - 3,6s; S II - 3,4s
0-100 km/h: i40 - 10,3s; S II - 10,2s
60-100/4 bieg: i40 - 6,8s: S II - 8,4s
80-120/6 bieg: i40 - 11,4s: S II - 16,2s
Jak widać w testach wyniki w elastyczności i40 na VI biegu są tu rozbieżne. Ale nawet przyjmując gorszy - na tle konkurencji nie jest źle.
Bartek_wroc:
--- Cytat: "Alonzo_" ---
Jak widać w testach wyniki w elastyczności i40 na VI biegu są tu rozbieżne. Ale nawet przyjmując gorszy - na tle konkurencji nie jest źle.
--- Koniec cytatu ---
Może na tle konkurencji z podobną mocą tak, ale np. już z moją cytryną 163KM, różnicę naprawdę odczuwałem, a to przecież raptem 20 kucy więcej (no i podejrzewam, że w moim już kilka zdechło ;) ).
Obecnie mam grypę i z ciekawości oglądam sobie jakieś testy o i40 itp. Generalnie praktycznie we wszystkich jest jeden wniosek. Auto super, ALE silnik do d..y bo brakuje właśnie tej mocy. Gdyby wsadzili tutaj silniczek w okolicach 180KM, auto byłoby ideałem (nie tylko dla mnie). Wystarczy też poczytać komenty pod tymi testami. No, ale cóż. Możemy sobie najwyżej pomarudzić :(
Jeszcze z ciekawości spróbuję jazdy Optimą, bo tym autem nigdy nie jeździłem, a tam są z tego co kojarzę trochę mocniejsze silniki do wyboru. Zobaczę jakie będę miał odczucia. Na razie jednak na 80% jestem nastawiony mimo wszystko na i40. Jakoś przeboleję ten silnik. Będę szukał auta w roczniku 2016-2017, przebieg MAX. 50-60 000. Opcja style lub premium.
Chciałbym nim pojeździć tak z 5 lat, a później może pozwolę sobie w końcu na jakieś naprawdę auto marzeń, które będzie i ładne i szybkie :D
Auto musi mi się przede wszystkim podobać, a co ma w środku, schodzi troszkę na dalszy plan. Przerabiałem już kiedyś związek z dziewczyną, która do końca mi się nie podobała, ale TEORETYCZNIE miała fajny charakter. Prawda o jej charakterze wyszła z czasem... Na szczęście nie za późno. Teraz mam ładną żonę :D Tak samo z autkiem. Wolę do niego wsiadać z przyjemnością i jeździć nawet spokojniej, niż patrzeć z odrazą, ale cieszyć się trochę lepszymi osiągami ;)
Alonzo_:
Jebłem :shock: Dobre :mrgreen:
Jak silnik Ci nie podejdzie to nie kupuj.
Jak to zakup na pare lat to wypożycz sobie z wypożyczalnie (może znajdziesz) na dzień/dwa. Pojeździj tym solidnie i będziesz wiedział czy może byc czy będzie do dupy.
Poza tym można koksu dorzucić.
Kolega na forum ma wirusa na chyba 168 kucyków. Poszukaj w dziale i40, podpytaj.
Nawigacja
[#] Następna strona