Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] OLEJ SILNIKOWY  (Przeczytany 14460 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Obelix

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
[i20 PB] OLEJ SILNIKOWY
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Luty 2018, 19:32:09 »
Do ostatniej wymiany lałem Shella 5W30. A ostatnio zalałem z metalowej puszki 5W30 olej dedykowany dla Hyundai/Kia. W cenie Shella, dostałem 4 litry oleju, filtr oleju, filtr powietrza i zmiotkę do śniegu  ;-)
Przebieg 140700 km.
Jestem zdania, że skoro producent zaleca 5W30, to ma być 5W30. I między bajki można włożyć teorię, że z czasem przechodzi się z syntetyka na półsyntetyk i z półsyntetyka na mineralny. Moje doświadczenie nauczyło mnie, że jak wraz z wiekiem i przebiegiem tak właśnie robiłem, to im gęstrzy był olej, tym więcej go spalało.

Offline yunior81

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i20 PB] OLEJ SILNIKOWY
« Odpowiedź #16 dnia: 16 Luty 2018, 19:40:21 »
Wklej tu stronę z instrukcji samochodu, gdzie producent zaleca olej 5W30.

Offline Obelix

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
[i20 PB] OLEJ SILNIKOWY
« Odpowiedź #17 dnia: 16 Luty 2018, 21:29:12 »
http://www.hyundai.pl/fileadmin/user_upload/Serwis/Instrukcje/aktualne_modele/Instrukcja_obslugi_i20_GB_PL_2016-04.pdf

Dział 8, strona 7. (8-7)

Offline yunior81

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i20 PB] OLEJ SILNIKOWY
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Luty 2018, 10:00:36 »
Widać, że wszystkie instrukcje w koreańczykach są takie same.
Cały bajer polega na tym, że najwazniejsze są specyfikacje danego oleju a nie samo SAE.
Czyli w przypadku każdego koreańczyka olej musi spełniać API SM *3, ILSAC GF-4 lub powyżej, ACEA A5 lub powyżej, Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30.
Nie ma znaczenia jakie SAE zalejemy, które bardziej zależy od silnika ( diesel, benzyna ), przebiegu, stanu technicznego, stylu jazdy oraz wielu wielu innych czynników o których tylko wnikliwi właściciele samochodów wiedzą i zdają sobie sprawe.
Z oczywistych powodów nie piszę tu o interwale wymiany, gdyż ponieważ zakładam, że większość kierowców wymienia olej max. co 15 tysięcy kilometrów.

Kupując olej do swojego pierwszego w życiu koreańca, muszę stwierdzić, że jest bardzo mało dobrych "oliw" spełniających API SM *3, ILSAC GF-4 lub powyżej, ACEA A5 lub powyżej. AMSOiL jest jedną z nielicznych o bardzo dobrych oparametrach.