Autor Wątek: [Santa Fe SM] WYMIANA PRZEGUBU, PÓŁOSI, GUMY  (Przeczytany 18872 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

GITEK

  • Gość
[Santa Fe SM] WYMIANA PRZEGUBU, PÓŁOSI, GUMY
« dnia: 09 Maj 2015, 22:55:33 »
Witam, wymieniał ktoś półoś bo mam walniętą gumę na przegubie wewnętrznym i za nic w świecie nie chce wyjść PÓŁOŚ ZE SKRZYNI , a nie chcę nic uszkodzić .POMOCY !!!!!

Offline ololysy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 222
[Santa Fe SM] WYMIANA PRZEGUBU, PÓŁOSI, GUMY
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Maj 2015, 06:41:16 »
Jeśli wyjmiesz półoś ze skrzyni to prawdopodobnie wycieknie Ci olej. W automacie to problem. Z tego co mówił mi mechanik, to półosie są mocowane na zaczepy kinetyczne. Trzeba uderzyć żeby wyjąć.  U mnie do wymiany osłony rozłączali przegub od reszty półosi....

Offline niebieskiultras

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 261
[Santa Fe SM] WYMIANA PRZEGUBU, PÓŁOSI, GUMY
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Maj 2015, 07:22:59 »
Możesz go delikatnie podważyć brechą .

GITEK

  • Gość
[Santa Fe SM] WYMIANA PRZEGUBU, PÓŁOSI, GUMY
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Maj 2015, 21:50:29 »
Kur.... mać za nic w świecie nie chce wyjść stukam pukam zaraz wyrwę skrzynię automatyczną, nie mam już siły :(

Offline ololysy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 222
[Santa Fe SM] WYMIANA PRZEGUBU, PÓŁOSI, GUMY
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Maj 2015, 07:20:27 »
U mnie majster też się osapał. Mówił że czasem można pukać do usranej śmierci, a trzeba puknąć raz, a dobrze. Na pocieszenie, włożyć jest łatwiej. Jak zdejmowaliśmy u mnie, to trzymałem półoś, żeby nie wyskoczyła ze skrzyni, a majster prał młotkiem przez breszkę i to dość solidnie...

Kotły i ekogroszek Jelcz

  • Gość
Wersja 3,5
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Wrzesień 2015, 19:34:39 »
Od jakiegoś czasu czasem pojawia się zgrzytnięcie z prawej z przodu - podjechałem do mechanika i diagnoza to przegub zewnętrzny prawy.

Wolę wymienić trochę na zapas bo gdy padnie będzie gorzej.

Niestety w hurtowniach nie ma w ogóle części do wersji 3,5, są tylko do 2,7.

Dzwoniłem do serwisu - powiedzieli, że mają tylko półoś za 2 tys netto do sprowadzenia z niemiec, przegub nie jest demontowalny i nie występuje jako osobna część.
Nr katalogowy półosi znaleźli po VIN i jest to 49501-26860

Poszukałem takich w internecie i znalazłem w eBAY oraz amazon, gdzie często takie same są do 2,7 i 3,5

http://www.amazon.com/4950126860-Outer-26X60X27-Hyundai-Febest/dp/B00DM9VXU2

http://www.findpart.org/part/hyu-4950126860/

http://www.ebay.com/itm/CV-Axle-Shaft-Constant-Velocity-Drive-Axle-Front-Right-fits-04-05-Santa-Fe-/121582997169?hash=item1c4ee94eb1&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/03-06-Fits-Hyundai-Santa-Fe-V6-3-5-New-RIGHT-CV-Axle-Shaft-/370773067082?fits=Year%3A2004|Make%3AHyundai|Model%3ASanta+Fe|Submodel%3AGLS|Engine+-+Liter_Display%3A3.5L&hash=item5653cc054a&vxp=mtr#shpCntId

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_sop=15&_nkw=4950126860&_rdc=1

Pytanie brzmi czy da się kupić sam przegub w Polsce [stary można przecież zdemontować szlifierką  ;-) ] czy trzeba zamówić w ebay z USA całą półoś ?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] WYMIANA PRZEGUBU, PÓŁOSI, GUMY
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Wrzesień 2015, 21:27:35 »
Przegub zewnętrzny prawy do Twojej wersji ma wymiary 25x60x27 pierścień ABS 52 zęby średnica wewnętrzna pireścienia 85 mm i oczywiście przegub jest demontowalny i nie stanowi integralnej części z półosią.

Ogólnie jest problem z dostanie czegoś nie z Chin.

Choć nie jestem zwolennikiem montażu części używanej poszukałbym (półoś) w dobrym (patrząc na ilość rdzy na zewnątrz) stanie. Oczywiście przed montażem nowe osłony i opaski, mycie przegubów w środku i nowy smar ( http://sklep.texpert.pl/lobro-smar-do-przegubow-lobro-300281-80g,c108,p5817,pl.html ) w odpowiedniej ilości (135g osłona 65g+ przegub 70g).

Kotły i ekogroszek Jelcz

  • Gość
[Santa Fe SM] WYMIANA PRZEGUBU, PÓŁOSI, GUMY
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Wrzesień 2015, 10:10:40 »
Bardzo dziękuję - rozesłałem zapytania wg tych wymiarów bo widzę, że takie się pojawiają - mam nadzieję, że będzie pasował  :-)

Do używanych jestem sceptycznie nastawiony bo jeden już mam  ;-)


Ech nikt z Aledrogo nie zaproponował takiego przegubu, a w warsztacie mówią, że za 370 zł mogą sprowadzić w tydzień chiński.
Wyciąganie półosi wiąże się ze spuszczaniem oleju w skrzyni i większymi kosztami dlatego na używkę się nie nastawiam.

Może ktoś wie gdzie zamówić właściwy ?

Kolejna edycja - na szczęście pojechałem do innego mechanika, gdzie okazało się, że to nie przegub tylko mocowanie przekładni kierowniczej trzeszczy bo się guma wyrobiła.
Jeszcze dzisiaj powinni podłożyć jeszcze kawałek i rozwiązać problem :-)

Okazało się, że do trzech razy sztuka - to nie przekładnia, na szczęście sam gdy auto było na kanale tak kręciłem kierownicą, że trochę zaczęło trzeszczeć, a mechanik posłuchał co to - okazało się, że wybita jest tylna tuleja metalowo-gumowa sanek silnika - teraz muszę znaleźć takie dwie i od razu obie strony wymienić.

Może ktoś podpowie gdzie taką znaleźć bo trochę szukałem w internecie i nie znalazłem takich.

Dzięki pomocy forumowicza kosmos2011 kupiłem w bardzo dobrej cenie oryginalne gumy sanek - od razu wziąłem 4 szt [po 80 zł / 1 szt], wymiana zajęła mechanikowi niemalże cały dzień bo musiał zdjąć wydech, odkręcić wahacze i wyjąć sanki, dopiero po tym mógł na prasie wymienić tuleje metalowo-gumowe - sama wymiana kosztowała 600 zł netto [740 brutto] bo zrobił przy okazji jeszcze czyszczenie silniczka krokowego i napiął pasek osprzętu.

Po wymianie nic nie trzeszczy, auto trzyma się drogi doskonale [porównywalnie z nową Toyotą Auris Kombi], tak dobrze jeszcze nie trzymało się więc jestem z tej naprawy bardzo zadowolony  :-)

Venlabax

  • Gość
[Santa Fe SM] Przegub do Santa Fe 2.4 16V 4WD - dziwne wymia
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Styczeń 2016, 14:31:16 »
Witam serdecznie,

Zakupiłem do mojego Santa Fe przegub, który okazał się być niewłaściwy na aukcji -
 zły przegub
Mój mechanik powiedział mi, że średnica otworu w środku przegubu musi wynosić 27mm, ale nigdzie nie mogę znaleźć przegubu o innych wymiarach...
Konkretnie chodzi mi o przegub zewnętrzny na oś przednią prawa strona samochodu.
Proszę o pomoc! Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] WYMIANA PRZEGUBU, PÓŁOSI, GUMY
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Styczeń 2016, 18:51:38 »
Dodaj do postu zdjęcie i wymiary przegubu z aukcji.

 
Cytat: "Venlabax"
że średnica otworu w środku przegubu musi wynosić 27mm,


Chodziło raczej o to że wewnątrz przegubu ma być 27 zębów.

Parametry przegubu do Twojego auta to 26x60x27 ABS 52 zęby czyli takie jak z aukcji.

Wyjścia są dwa;

1.Niech mechanik zmierzy i policzy zęby jeszcze raz.

2.Sprawdź czy na półosi jest naklejka i spisz numery jakie są na niej może poprzedni właściciel coś namodził.

Z tego całego zamieszania plus jest taki że przegub z aukcji to do niczego się nie nadaje i lepiej go oddać.

Venlabax

  • Gość
[Santa Fe SM] WYMIANA PRZEGUBU, PÓŁOSI, GUMY
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Styczeń 2016, 12:17:44 »
Dzięki serdeczne za odpowiedź, świetnie, że jest ktoś taki jak Pan na forum.
W poniedziałek będę kontynuować "śledztwo" w tej sprawie.
Ps. A w kwestii przegubu jaką firmę by Pan polecał?
Ps.2 Na aukcjach znalazłem półosie z demontażu razem z przegubami (wszystkie niby od mojego modelu - prawy przód), ale znacznie różniące się długością samej półosi oraz budową przegubu zewnętrznego:
Link 1 Link 2 Link 3
Różnica jest w długości samej półosi jaki i budowy przegubu zewnętrznego jedne są z ząbkami i stalowym pierścieniem a jeden jest bez pierścienia i ząbków...

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] WYMIANA PRZEGUBU, PÓŁOSI, GUMY
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Styczeń 2016, 22:56:38 »
Czy mechanik demontował cokolwiek przed diagnozą o tym że przegub 26x60x27 nie pasuje?

Jedyny sensowny jaki znalazłem to Metelli 15-1543

https://eautosklep.com.pl/przegub-metelli/15-1543,121,15~61543MET,a.aspx

Venlabax

  • Gość
[Santa Fe SM] WYMIANA PRZEGUBU, PÓŁOSI, GUMY
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Styczeń 2016, 15:44:22 »
Tak, zdemontował stary i stwierdził, że w nowym oś "nie łapie" bo otwór w nowym jest za duży i  z powrotem założył stary... Muszę przyznać, że jestem skonsternowany, bo nie rozumiem tej sytuacji...

Ps. Czy z tych używanych półosi z przegubami, któraś wydaje się być odpowiednia?

[ Dodano: 2016-01-18, 00:08 ]
Mam jeszcze jedno pytanie czy jest w ogóle jakaś różnica miedzy przegubami i półosiami w wersjach z napędem 4WD, a napędem na przód lub w wersjach ze skrzynią manualną, a automatyczną? Ja mam wersję 4WD i skrzynię w manualu.

Kotły i ekogroszek Jelcz

  • Gość
[Santa Fe SM] WYMIANA PRZEGUBU, PÓŁOSI, GUMY
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Styczeń 2016, 20:25:19 »
Cytat: "Venlabax"

Ps.2 Na aukcjach znalazłem półosie z demontażu razem z przegubami (wszystkie niby od mojego modelu - prawy przód), ale znacznie różniące się długością samej półosi oraz budową przegubu zewnętrznego:


W kwestii używanych przegubów powiem tak jak kiedyś mi znajomy mechanik powiedział: używany już masz  ;-)

Wymiana trochę kosztuje, więc lepiej kupić nowy i mieć z głowy niż za pół roku wracać do tematu.

Półoś musi być identycznej długości a do tego wielokliny skrzyni biegów i piasty koła  muszą być identyczne.

Offline niebieskiultras

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 261
[Santa Fe SM] WYMIANA PRZEGUBU, PÓŁOSI, GUMY
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Styczeń 2016, 09:50:46 »
W przypadku accenta x3 jedyne przeguby jakie były dostępne w pl to Pascal i chińskie. Dla mnie Pascal to jeden wielki nic nie warty szit. Pojechałem na złom i kupiłem półoś z oryginalnymi przegubami. Gumy były w bardzo dobrym stanie. Wymiana trwała 10minut a koszt naprawy to cale 70zl.

Więc jesli nie ma czegos dobrego w pl to szukałbym używki. No i polecam co jakis czas oglądać przeguby - jest większa szansa na uratowanie oryginalnego przegubu w przypadku zauważenia rozerwania gumy


Pozdrawiam