Autor Wątek: [i30CW] czujnik przepieciowy problem z ladowaniem  (Przeczytany 10056 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline choody

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 65
[i30CW] czujnik przepieciowy problem z ladowaniem
« dnia: 04 Maj 2015, 18:02:03 »
Hej czy moze ktos zmierzyc swoje ladowanie w 1.6 crdi i30 1gen? Jakie macie ladowanie i poczekac chwile lub sprawdzic podczas jazdy jakie macie? Przy wl swiatlach mijania i wyl? Ja mam 14.3 przy swiatlach wl a przy wyl spada mi do 12.3. Jak odepne ten czujnik przy klemie minus to wszystko sie normuje. Jutro chce do aso podjechac ale moze do jutra ktos pomoze?;)

Offline dario_79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i30CW] czujnik przepieciowy problem z ladowaniem
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Maj 2015, 19:31:34 »
No, w porządku masz ładowanie. Jak zapaliłeś motor, to masę prądu pożarł rozrusznik (świece dosłownie na sekundę się włączą przy takiej temperaturze, o ile w ogóle). Weź pod uwagę, że elektryka samochodu (zwłaszcza komputer) też potrzebuje prądu. A jaki czujnik odpiąłeś?

Offline choody

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 65
[i30CW] czujnik przepieciowy problem z ladowaniem
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Maj 2015, 20:45:52 »
Tak tak wszystko sie zgadza podczas odpalenia prad ubywa i powraca do ladowania 14.3 ale jak jedziesz to powinno byc caly czas.a u mnie zanika podczas jazdy. Do 12.7.  a odlaczylem wtyczke ktora jest na klemie minus to jest jakis assy-batery na maila moge wyslac foto z opisem bo z tel tutaj chyba nie dam rady

[ Dodano: 2015-05-04, 20:48 ]
http://otowakacje.w-spodnicy.pl/klema-minusowa-isg-hyundai-i30-12-14r-i5077911862.html    to jest ten czujnim  a klemie tylko ze ja mam 2010r i po kablach wydaje mi sie ze polaczony jest z alternatorem

maureliusz

  • Gość
[i30CW] czujnik przepieciowy problem z ladowaniem
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Maj 2015, 20:59:38 »
No nie bardzo. 12.7V to raczej słabo. Jeżeli napięcie na AKU w stanie wolnym spadnie poniżej 12.4V to generalnie już jest kiepsko...

Napięcie ładowania powinno się wahać w granicach 13.6V - 14.4V. Poniżej za mało, powyżej - zagotuje wodę.

Of course jak ktoś napisał napięcie może spaść po uruchomieniu silnika zwłaszcza w dieslu jeżeli świece żarowe lub jakać nagrzewnica PtC się uruchomi. Natomiast po zagrzaniu już powinno być powyżej 13.6V.

Offline choody

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 65
[i30CW] czujnik przepieciowy problem z ladowaniem
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Maj 2015, 21:52:17 »
To co piszesz wszytsko wiem ale mi spada i why? To mnie interesuje jutro ASO zobaczymy  co powiedza

maureliusz

  • Gość
[i30CW] czujnik przepieciowy problem z ladowaniem
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Maj 2015, 20:54:22 »
:-) no, ale wróżbitą nie jestem. Dopiero raczkuje w I30, ale domyślam się, że posiada coś w rodzaju SMART CHARGING system.
Generalnie regulacja/sterowanie ładowania do sprawdzenia. Tak naprawdę jeżeli Ci spada do 12.7... to ładowanie zanika.
Kontrolka się nie zapala? To może kabel masz luźny altek-AKU ?

Offline choody

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 65
[i30CW] czujnik przepieciowy problem z ladowaniem
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Maj 2015, 20:59:22 »
No ja tez poznaje i30 i hyundai bo siedzialem a raczej siedze w hondach. Nie nic sie nie zapala wszystko jest dobrze przykrecone. Jutro jade do aso mialem dzisiaj ale nie zdarzylem. Napewno dam znac co oni powiedza na ten fakt.

[ Dodano: 2015-05-06, 19:35 ]
Wszystko jasne jest to czujnik przepiecikwy ktory zapobiega np przed spalenieM sie kompa. Wymienia mi to na gwarancji. Wymieniali to juz w i30 wiec moze sprawdzcie jakie macie ladowanie i czy wam nie spada podczas jazdy. do puki auta na gwarancji;)

maureliusz

  • Gość
[i30CW] czujnik przepieciowy problem z ladowaniem
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Maj 2015, 06:28:33 »
No i kolega miał dać znać co tam było? No i temat to może zmieńmy na brak ładowania albo problem z ładowanie bo się oszukałem żeby teraz znaleźć...

Offline choody

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 65
[i30CW] czujnik przepieciowy problem z ladowaniem
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Maj 2015, 13:51:22 »
przeciesz wyzej napisalem ze na tym kablu jest czujnik przepieciowy połączony z alternatorem w czwartek bedzie wymieniony przez ASO.

maureliusz

  • Gość
[i30CW] czujnik przepieciowy problem z ladowaniem
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Maj 2015, 22:53:11 »
A OK! Sorki, pominąłem :-) Ciekawa historia. Próbowałem wygooglować co to, ale nie znalazłem :-(

No tylko w życiu tego nikt nie znajdzie jak będzie miał problem z ładowaniem po tym temacie.

Offline choody

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 65
[i30CW] czujnik przepieciowy problem z ladowaniem
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Maj 2015, 06:27:39 »
temat poprawiony a nr tego czujnika to 37180-2r500

[ Dodano: 2015-05-14, 20:16 ]
i jezeli chodzi o ASO to wymienili kleme na nowa, ale uwaga szok wymienili na kleme bez czujnika a wtyczka lata sobie kuzno....... no szczyt jak dla mnie najpierw mnie strasza tym ze to musi byc podpiete bo mi kompa spali a tu nagle juz nie musi być. nie bylo mnie przy wymianie ale najpierw jak znajde do glownego hyundai maila to napisze z zapytaniem a juteo chyba podjade do aso i zapytam sie o co z tym wszystkim chodzi......

[ Dodano: 2015-05-18, 14:05 ]
wszystko w normie bylem dzisian w aso podmienili mi na inna kleme ale zapomnieli dodac ze to zastepcza i ze  sciagaja z Niemiec prawidlowy kabel masowy z czujnikiem przepieciowym. w piatek powinni mi juz zalozyc odpowiedni ;)

[ Dodano: 2015-05-24, 20:00 ]
wymieniono mi ten przewód i czujnik i lipa. na drugi dzień lądowanie spadło. zanim oddam do ASO bede szukał sam przyczyny moze mamy jakiś przekaźnik alternatora lub jakies inne ustrojstwo no nic napewno dam znać.

[ Dodano: 2015-06-10, 20:21 ]
,,

Argus

  • Gość
[i30CW] czujnik przepieciowy problem z ladowaniem
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Czerwiec 2015, 20:35:22 »
Witaj choody.
Chcę rozwiać Twoje rozterki z napięciem ładowania.
Na wstępie wyjaśniam Tobie, że WSZYSTKO MASZ OK z ładowaniem. Nasze auta wyposażone są w tzw. inteligentne ładowanie (np. Kia reklamuje to określeniem nieco na wyrost "odzysk energii"). Polega to na tym, że podczas przyspieszania ładowanie jest praktycznie wyłączane przez ustalenie napięcia na ok.12.8V czyli takie samo jakie ma sprawny akumulator. Natomiast w trakcie hamowania silnikiem napięcie wzrasta do prawie 15V i następuje dość silne ładowanie. Proces ten ma na celu obniżenie zużycia paliwa i emisji. Wiadomo, że jak alternator nie ładuje to są mniejsze opory na nim (czyli przez pasek na silniku). Oprócz przyspieszania i hamowania silnikiem na pracę układu ma wpływ temperatura akumulatora (dlatego kład jest montowany na ujemnej klemie)i  ilość włączonych odbiorników.
Ja też byłem zdziwiony na początku, gdy słyszałem jak delikatnie zmieniają się obroty dmuchawy nawiewu w zależności od jazdy. Byłem na tyle zaniepokojony że jeździłem z wpiętym (przez gniazdo zapalniczki) multimetrem i na bieżąco śledziłem zmiany napięcia od ok 12,8 do 15V. O działaniu tego układu przeczytałem na anglojęzycznym forum I30 Owners Club. Oczywiście jak mówiłem o tej ciekawostce w ASO to robili wielkie oczy (jak zwykle). Podobno nie wszystkie benzyniaki mają ten układ (CRDI chyba wszystkie). Teraz oglądałem folder Kia Picanto i w nim producent chwali się tym układem.

Offline choody

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 65
[i30CW] czujnik przepieciowy problem z ladowaniem
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Czerwiec 2015, 14:58:44 »
jest tak jak mowisz na poczatku zrobili duze oczy, ale tak zwany "mistrz" serwisu wkoncu wzial ksiazke i tak samo wyjasnil jak tu kolega argus pisze. nie wierzylem po pierwszej blednej wymianie tego czujnika i napisalem do hyundai motor polska i czekam na odp bo kontakt z nimi jest wzorowy. no dobrze to jak mam sobie podlaczyc modul swiatel do jazdy dziennej aby nie gasly? w instrukcji pizza aby podlaczyc zasilanie z tzw kluczyka gdzie jest caly czas prad ktory nie b3dzie uzalezniony od tego modulu na klemie minus?  o narazie jezdze na odlaczonym czujniku aby miec swiatla DRL na ulugich.

[ Dodano: 2015-06-20, 15:04 ]
aaaa co do tego odzyskiwania nie wierzylem jak mi koles w serwisie mowil bo czytalem ze mazda ma takie zozwiazanie ale  tam byl kondensator ktory kumulowal nadmiar pradu i wyl w ogóle alternator co dawali kilka koni wiecej.