Autor Wątek: [i40 VF] Tarcze hamulcowe w i40  (Przeczytany 31884 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jarzyna15

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i40 VF] Tarcze hamulcowe w i40
« Odpowiedź #30 dnia: 18 Październik 2017, 15:34:02 »
Jasna sprawa że toczenie to zbieranie części milimetra, ale chodzi mi czy znasz kogoś kto w innym samochodzie miałby takie problemy z nowymi tarczami nie z  jednym kompletem ale z 2 lub 3? To napewno nie jest normalne że tarcza bez bicia wytrzyma 3k km, a po tym dystansie jest do zmiany lub nadaje się do obróbki. I tu trzeba znaleźć rozwiązanie jaki jest tego problem. Ponawiam moje poprzednie pytanie czy różnica między tarcza 300 a 320 mm ma jakiś wpływ na bicie przy felgach 18".

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 536
[i40 VF] Tarcze hamulcowe w i40
« Odpowiedź #31 dnia: 18 Październik 2017, 19:28:31 »
A tak z ciekawości, czy któryś z Was dokręcał koła kluczem dynamometrycznym po wymiane?

Gdzieś na jakimś forum przeczytałem, że to może być istotne przy tarczach funkiel-nówkach.

Offline Jarzyna15

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i40 VF] Tarcze hamulcowe w i40
« Odpowiedź #32 dnia: 18 Październik 2017, 20:27:29 »
To też rowniez przerabialem i klucz dynamometryczny byl w użyciu.

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[i40 VF] Tarcze hamulcowe w i40
« Odpowiedź #33 dnia: 18 Październik 2017, 22:00:49 »
Cytat: "Jarzyna15"
Jasna sprawa że toczenie to zbieranie części milimetra, ale chodzi mi czy znasz kogoś kto w innym samochodzie miałby takie problemy z nowymi tarczami nie z  jednym kompletem ale z 2 lub 3? To napewno nie jest normalne że tarcza bez bicia wytrzyma 3k km, a po tym dystansie jest do zmiany lub nadaje się do obróbki. I tu trzeba znaleźć rozwiązanie jaki jest tego problem. Ponawiam moje poprzednie pytanie czy różnica między tarcza 300 a 320 mm ma jakiś wpływ na bicie przy felgach 18".


trzeba sprawdzić czy krzywią się obie czy tylko z jednej strony, przeważnie jak zacisk nie odbija to przegrzewa tarczę i ta się krzywi. może tez być problem z piastą.

Offline Jarzyna15

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i40 VF] Tarcze hamulcowe w i40
« Odpowiedź #34 dnia: 19 Październik 2017, 10:18:05 »
Dobry pomysł z tym zaciskiem sprawdzę to tylko nie wiem kiedy czas na to pozwoli. Piasty sprawdzone i są ok.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i40 VF] Tarcze hamulcowe w i40
« Odpowiedź #35 dnia: 19 Październik 2017, 10:40:43 »
Cytat: "Jarzyna15"
Mierzylem dziś tarcze i na 18" felgach mam tarcze o średnicy 300mm a z  tego co widziałem powinno być 320 mm czy może to mieć wpływ na bicie tych tarcz?

To jest przecież niemożliwe, żeby założyć samą tarczę w innym rozmiarze, bo za duża się zwyczajnie nie zmieści w zacisk, a na za małej klocek będzie częściowo samo powietrze ściskał. Nawet najgorszy mechanik na świecie zorientowałby się, że coś jest źle.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Tarcze hamulcowe w i40
« Odpowiedź #36 dnia: 19 Październik 2017, 10:45:13 »
Pytanie czy przy tarczach 320mm klocek też jest 20mm wyższy.
Obstawiam, że tak. Stąd  oczywiście, że może i zapewne ma to duże znaczenie. Mniejsza tarcza z miejszym klockiem = bardziej się "meczy" materiał przy mocnym hamowaniu bo jest mniejszy obszar pracy a przez to bardziej się nagrzewa i to jest grzanie na mniejszej powierzchni.
Dlatego uważam, że  problemem sa tu zbyt małe tarcze w stosunku do gamarytu auta.
Jak zakładałem temat i pisałem po paru tu użytkownikach i40-tek PW-y to zauważyłem, że problem występował przy 16-tkach felgach. Stąd taki wniosek. Bo tu jest mniejsza średnica tarczy (tak mi się wydaje bo tego nie sprawdzałem).
Obstawiam, że najskuteczniejszym rozwiązaniem byłaby wymiana tarcz, zacisków i felg na większe.
Chyba, że  jest tu ktoś kto ma podobne kłopoty tez na 17-tkach?
Jarzyna15 a Ty masz auto od nowości? W sensie jakie felgi miałeś w nim na starcie?

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i40 VF] Tarcze hamulcowe w i40
« Odpowiedź #37 dnia: 19 Październik 2017, 10:55:44 »
Cytat: "Alonzo_"
Pytanie czy przy tarczach 320mm klocek też jest 20mm wyższy.
Obstawiam, że tak.

Na 101% nie. Może być wyższy nieznacznie. Zazwyczaj jest tak, że większa tarcza ma powierzchnię roboczą bardziej oddaloną od przylgni felgi (środka tarczy opierającego się na piaście). A często klocki są te same do tarcz niewiele różniących się rozmiarem.

320 mm to bardzo mało prawdopodobny rozmiar do auta z dieslem 1.7. Takie tarcze to bywają teraz z w parze z silnikami ~200 KM.

Offline Jarzyna15

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i40 VF] Tarcze hamulcowe w i40
« Odpowiedź #38 dnia: 19 Październik 2017, 11:30:28 »
Cytat: "Alonzo_"
Jarzyna15 a Ty masz auto od nowości? W sensie jakie felgi miałeś w nim na starcie?

Niesty nie mam od nowości ale mój hyundai jako serie miał założone 17", ja dokupiłem 18" na lato a 17" zostawało na zime. Jak zamawiałem klocki z tarczami wszystko było robione po VIN-ie więc nie powinno być źle. Ale może 320 mm będzie rozwiązaniem i pomoże będę musiał to wziąć pod uwagę. jednak z tego co pamiętam pierwsze brembo jak przykładałem je do oryginału wyglądały tak samo (średnica). Myślałem też żeby jechać na serwis może oni coś powiedzą choć mam pewne wątpliwości bo w salonie to różnie bywa z tymi "specami".

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i40 VF] Tarcze hamulcowe w i40
« Odpowiedź #39 dnia: 19 Październik 2017, 12:08:17 »
Cytat: "Jarzyna15"
Ale może 320 mm będzie rozwiązaniem i pomoże będę musiał to wziąć pod uwagę.

A załapałeś już, że większe tarcze będą wymagać przynajmniej wymiany jarzm na inne (albo też zacisków)?

Offline Jarzyna15

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i40 VF] Tarcze hamulcowe w i40
« Odpowiedź #40 dnia: 19 Październik 2017, 12:28:25 »
Jeżeli ma to pomóc to wymienię oba elementy bo ile razy można zmieniać tarcze... Po prostu szukam rozwiązania które mogło by pomóc. Bo nie mam znów ochoty jeździć i szukać nowego auta że względu na to że tarcze ciągle biją.
A teraz tak z innej beczki przypomniałem sobie teraz że jakiś czas temu mechanik zmieniał mi łożysko w kole z lewej strony a takim zbiegiem okolicznosci po tygodniu zmieniłem też tarcze. Może to ma jakiś wpływ na to bicie?

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i40 VF] Tarcze hamulcowe w i40
« Odpowiedź #41 dnia: 19 Październik 2017, 13:14:12 »
Może mieć. Jeśli to piasta typu denckermann, kraft czy maxgear, to jakość/trwałość jej nieprzeznaczona. A często już przy samym montażu są one uszkadzane.

Gdy kupiłem swój obecny pojazd, tarcze były zwichrowane (przy hamowaniu tak od 80 km/h telepało). Wymieniłem same tarcze (z klockami) i problem nie powrócił od ponad trzech lat.

Offline apikus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 538
[i40 VF] Tarcze hamulcowe w i40
« Odpowiedź #42 dnia: 19 Październik 2017, 13:28:35 »
A sprawdzałeś tylne hamulce, czy sie nie blokują zaciski?
Nieprawidłowa praca tyłu może mieć wpływ na tarcze z przodu.

Offline Jarzyna15

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i40 VF] Tarcze hamulcowe w i40
« Odpowiedź #43 dnia: 19 Październik 2017, 15:38:39 »
Cytat: "weuek"
Może mieć. Jeśli to piasta typu denckermann, kraft czy maxgear, to jakość/trwałość jej nieprzeznaczona. A często już przy samym montażu są one uszkadzane.


No Piasta została oryginalna zmieniłem tylko łożysko (SKF).
A odnośnie hamulców tylnych to są one w porządku.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i40 VF] Tarcze hamulcowe w i40
« Odpowiedź #44 dnia: 19 Październik 2017, 20:39:40 »
Cytat: "weuek"
320 mm to bardzo mało prawdopodobny rozmiar do auta z dieslem 1.7. Takie tarcze to bywają teraz z w parze z silnikami ~200 KM.


Wielkość tarcz hamulcowych i zacisków w i40 jest niezależna od rodzaju silnika.