Witam.
Do cofnięcia tłoczków użyłem programu Delphi DS150E zakupiony od "chińczyka" wraz z modułem Bluetooth (50funtów). Jest tam opcja wyboru auta i choć mam z 2014, to w programie musiałem wybrać z 2012, ale działało. Jest jezyk POLSKI. Po kliknięciu opcji "wymiana klocków-przd wymianą", słychać jak silniki cofają tłoczki.
Szczęka na dwie śrubki, chyba czternastka klucz. U mnie były bardzo zurzyte klocki i toczek za mało się cofnął. Odkręciłem silnik od szczęki i po prostu wcisnąłem tłoczek do końca. Między silnikiem a mocowniem tłoka było strasznie dużo OSADU, takiego jak koroduje aluminium.
Bałem sie później czy to zadziała poprawnie. Nie mogłem już tego zrobić programem, nie znam przyczyny- wybranie opcji "wymiana klocków-przd wymianą" nie reagowała.
Aby dostać się do sruby jażma trzeba zdjąć ramię wahacza. Zdejmuje się szybko, bardzo TRUDNO po wszystkim umocować z powrotem na wahaczu.
Odkręciłem sruby jażma, dwunastka klucz.
Dwa wkręty na tarczy i można zakładać ściągacz. Tarcza "zeskoczyła", po wyczyszczeniu piasty, nowa tarcza i wszystko składamy.
Można wymienić smar na cylinderkach mocujących szczękę, ale po trzech latach, był "sprawny".
Po zamontowaniu wszystkiego z obu stron auta uruchamiam delphi i wybieram opcje:"wymiana klocków-tył, PO wymianie"
Słychać było silniczki.
Wszystko działa poprawnie.
numery części
583023ZA10 klocki
584113Z700 tarcze na koła 17"
Nie było lekko, ale 5h i po robocie. Oczywiście druga strona znacznie szybciej.
Pierwszy raz w życiu, po obejrzaniu kilku filmików na youtubie.