Forum > i30 FD

[i30CW] Nadmierne zużycie opon od strony wewnętrznej

<< < (5/6) > >>

marlech:
Witam serdecznie  !!!

Odświeżę trochę temat, dzisiaj wróciłem z geometrii kół i kąt WSZ jest poza normą lewy 5,01, prawy 5,00 czy dysponuje ktoś jakie powinny być wartości fabryczne geometrii kół a w szczególności kąta WSZ dla Hyundai i30 CW 2008 r.

kosmos2011 pomóż !

dzięki za pomoc.

misieq:
Witam, czy w moim Hyundku powinno rowniez oprocz przodu ustawiac tyl? - chodzi mi o geometrie kol. Czy ktos z was ustawial obydwie osie w tym modelu ? Pytam bo gosciu na zbieznosci powiedzial mi ze tyl tez trzeba bedzie poprawic.

bobekos:
Wydaje mi się że nie zaszkodzi...;)

[ Dodano: 2016-11-05, 12:19 ]
Przeczytałem cały wątek i nie znalazłem tego co chciałem. Na swoich letnich (zimowe założone) też zauważyłem nie równe zużycie opon. Od kupna auta nie robiłem zbieżności kół czy jak kto woli ustawienia geometrii... Gdzie najlepiej to zrobić, może ktoś zna dobry punkt w okolicach Łodzi...? :)

ravpraca:
To ja napiszę - może się komuś przyda.

Nasze auto od nowości darło przednie opony - tylko z jednej strony.
Doszło do tego, że z jednej strony opony był jeszcze duży bieżnik a z drugiej wychodziły metalowe druty! Auto również nie prowadziło się dobrze. Jadąc po prostej drodze "uciekało" lewo-prawo. Było to ledwo odczuwalne ale jednak było.

Serwis nie potrafił ustawić geometrii i sobie z problemem poradzić. Ostatecznie auto pojechało do centrali Hyundai.
Po miesiącu otrzymaliśmy auto z powrotem plus prawidłowy wydruk z geometri.
Dostaliśmy też przeprosiny i dwa nowe komplety opon (zimowe i letnie).

W większości i30 z podobnego rocznika jak się popatrzy to tył auta nawet nie obciążonego jest trochę niżej niż przód. Jest to wada tego auta. Poprzez tę wadę nie daje się prawidłowo ustalić geometri. Byłem światkiem ustawiania geometrii i jeśli unosiło się tył auta o kilka cm to parametry geometri były na "zielono". Mówię tutaj o
dokładnej geometrii czyli o ustawieniu każdego z kół auta.
Ustawienie samej zbieżności na "nie darcie opon" pewnie pomoże ale nie zapewni właściwego funkcjonowania zawieszenia w tym aucie.

Nam ma szczęście udało się tę wadę na gwarancji usunąć.
Po tej naprawie auto jedzie jak na razie jak po sznurku i stoi idealnie w poziomie.

Wiele razy dzwoniłem i pisałem aby się dowiedzieć co było przyczyną i co wymienili w aucie. Niestety nikt nie chciał udzielić informacji! W końcu się poddałem i do dziś nie wiem co było w aucie poprawione.

Pozdrawiam,
R

bobekos:
Ja właśnie mam, tzn zauważyłem od jakiegoś czasu że tylne koła bardziej siedzą niż przednie. Przyglądałem się kilku i30 mojej generacji na ulicy, stojących i wygląda że ten typ tak ma...? Szkoda że nie powiedzieli ci kolego co zrobili, ja będę chciał się umówić u swojego mechanika na ustawienie geometrii i chcę mu pokazać to co napisałem wcześniej. U mnie auto jedzie jak po sznurku, nic się nie dzieje, drga. Dopiero teraz zacząłem się interesować oponami szczegółowo bo wcześniej tylko bieżnik na środku orientacyjnie się zobaczyło lub zmierzyło "zapałką" i cześć... Może ktoś się podzieli swoimi spostrzeżeniami lub uporał się z usterką...? Ja napiszę co mi powiedzieli jak będę po "wizycie".

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej