Autor Wątek: [i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem  (Przeczytany 46590 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bobekos

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 673
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #60 dnia: 08 Marzec 2017, 20:19:17 »
Jeździj dopóki nic nie gra, szkoda pieniędzy...

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #61 dnia: 08 Marzec 2017, 20:55:03 »
Adamhash dla łańcucha to raczej nie przewidziano harmonogramu wymiany. Przy LPG ważna jest kontrola i ewentualna regulacja luzów zaworowych i to powinieneś zrobić już.

Offline srbastek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 356
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #62 dnia: 05 Kwiecień 2017, 09:17:30 »
Pytanie do użytkowników benzyny, występuje u was wibracje na biegu jałowym?
na forum kia jest taki temat:
http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=6775

U mnie delikatnie czuć wibracje, a jeszcze bardziej jak załączę klimatyzację. Podczas jazdy nie występuje żadne wibracje.

Offline dar!usz

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #63 dnia: 05 Kwiecień 2017, 09:39:42 »
Tak. Występuje.
Co najciekawsze jak włączę opuszczanie/podnoszenie szyb to mam wrażenie że wtedy także. A co najdziwniejsze po przyciśnięciu przycisku blokowania wszystkich drzwi (taki przycisk na drzwiach przy kierowcy obok przycisków od szyb) także szarpie obrotami. Masz tak?

Offline srbastek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 356
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #64 dnia: 05 Kwiecień 2017, 09:43:56 »
Otóż to. W kia ceed też to występuje.
Czyli chyba ten typ tak ma  :evil:

Offline srbastek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 356
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #65 dnia: 01 Czerwiec 2017, 15:37:53 »
Przeszukiwania filmików z yt moim oczom pokazał się taki filmik, szczególnie ciekawe po 2 min.


Offline EL-TOMALA

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #66 dnia: 30 Czerwiec 2017, 08:28:36 »
Cześć, chciałbym podłączyć się pod wątek i dać Wam do oceny pracę mojego silnika. Samochód świeżo kupiony, myślałem że to kwestia oleju, kultury pracy, poprzedni właściciel zapewniał że to normalna praca silnika. Kilka osób zwróciło mi uwagę na klekotanie ( pracuje jak diesel), podjechałem do serwisu KIA i niestety potwierdzili nieprawidłową pracę. Zanim rozpocznę działanie, chciałbym posłuchać Waszych opinii. Czy ta praca wskazuje na łańcuch czy głębiej ( popychacze, tłoki, głowicę). Dodam że jak kupiłem auto to miało bardzo czarny olej w dodatku był poniżej minimum ale kontrolka od silnika i oleju nie paliła się.



Dodam że klekotanie słychać na wolnym biegu w dolnym zakresie pracy. Podczas jazdy, jak jedzie się używając pedału gazu to klekotanie jest niesłyszalne / bardzo mało słyszalne. Filmik to pokazuje.

Offline EL-TOMALA

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #67 dnia: 02 Lipiec 2017, 21:20:19 »
Cześć! Proszę o Wasze zdanie. Naprawdę nikt nic nie podpowie :-) ?

Offline Clins299

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 113
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #68 dnia: 03 Lipiec 2017, 08:41:59 »
Kolego obstawiał bym popychacze
Zaczął bym od sprawdzenia czapki ( Przy okazji zobaczysz na łańcuszek)
Jak będą krzywki na wałkach wytarte powinny być  widoczne.

Zajrzyj pod link poniżej

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2907996.html

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #69 dnia: 03 Lipiec 2017, 18:15:22 »
Jak padło koło zmiennych faz rozrządu w moim poprzednim tucsonie (2.0 cvvt) miałem ten sam dokładnie dźwięk. Wiec może tutaj bym szukał przyczyny.

Offline EL-TOMALA

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #70 dnia: 30 Sierpień 2017, 15:27:24 »
Wymieniony kompletny rozrząd, w tym koło zmiennych faz. Pracuje lepiej, odzyskał moc, jest ciszej jednak klekotanie nie ustało. Jest ciszej ale niestety to nie koniec mej przygody w szukaniu usterki. Czas przyszedł na popychacze i tu właśnie chciałbym się zapytać→ czy w moim silniku jest szansa ustawienia popychaczy bez wyciągania głowicy?


Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #72 dnia: 31 Sierpień 2017, 21:14:07 »
II
.

adamhash

  • Gość
problem z nierówną pracą silnika i30 1.4 benzyna + LPG
« Odpowiedź #73 dnia: 12 Styczeń 2018, 20:50:48 »
Dobry wieczór,
Mam problem z silnikiem w moim hyundaiu. Silnik 1.4 80kW benzyna + gaz.
Auto z przełomu 2008 /2009
Auto ma przejechane 120 tys przy czym 30 tys na gazie. Auto posiada instalację gazowa firmy STAG.

Opis problemu:
Od kilku tygodni auto tj. zaczynało "mulić". Zgodnie z planowanym przeglądem gazu a wymieniłem obydwa filtry gazowe (lotny i stały). Równolegle wymieniłem olej oraz filtry.
Auto nadal wydawało się być mało dynamiczne. Równy tydzień po wymianie zapaliła się kontrolka silnika. Przeskanowałem interfejsem OBD i okazało się, że padła cewka.
Cewka oraz świece zostały wymieniony, a błędy skasowane. Auto odżyło i odzyskało moc.

Niestety pojawił się inny problem - nierówna praca silnika w zakresie obrotów mniej więcej 1600 - 2100. Objaw ten występuje zarówno na gazie jak benzynie (na samym biegu jałowym również). Poniżej bądź po wyżej tych obrotów auto chodzi wzorowo. Żadnych niepokojących dźwięków z silnika nie zauważyłem. Co ciekawe komputer nie pokazuje żadnych błędów - sprawdzone na dwóch interfejsach OBD.
Przypuszczałem, że zabrudzona jest przepustnica bądź sam czujnik TPS przy niej.
Została wymieniona na inną - problem nadal ten sam. Dalej żadnych błędów.

Auto trafiło do mechanika - po tygodniu żmudnych poszukiwań usterki okazało się, że problem prawdopodobnie tkwi w uszkodzonym "wariatorze". Odpięcie kostki pod kolektorem powoduje, że auto pracuje stabilnie na pełnym zakresie obrotów. Podmiana samego czujnika nie rozwiązuje problemu (tak stwierdził mechanik, który podmienił go z innego hyundaia) W momencie gdy tylko wepnę kostkę obroty znów świrują w przedziel obrotów 1600 - 2100.

Mam pytanie czy ktoś spotkał się z podobnym problemem ponieważ mam ogromny dylemat jak przystąpić do tej najpewniej nie taniej naprawy:
- wymiana całego rozrządu + wariator
- wymiana łańcucha + napinacza + wariator
- inne pomysły
Czytałem, że na rynku występuje ulepszony łańcuch dla tej jednostki
Czy taki łańcuch nadałby się do tego silnika?

Nie ukrywam, że jestem zaskoczony taką usterką ponieważ rozrządu nie słychać w ogóle - żadnych niepokojących dźwięków oraz tak jak wspominałem błędów na komputerze.. Co gorsze producent nie przewiduje wymiany rozrządu w tej wersji silnika.
Czy mogło dojść do przeskoczenia łańcucha bądź jego naciągnięcia? Czy w takim wypadku komputer powinien zgłosić błędy?

Luzy zaworowe nie były nigdy sprawdzane - mam to na uwadze żeby to wykonać.

pozdrawiam

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Re: problem z nierówną pracą silnika i30 1.4 benzyna + LPG
« Odpowiedź #74 dnia: 13 Styczeń 2018, 19:44:19 »
Cytat: "adamhash"
Co gorsze producent nie przewiduje wymiany rozrządu w tej wersji silnika.


Poczytaj trochę dział i30FD.

[ Dodano: 2018-01-13, 19:46 ]
A widzę że jednak czytałeś 2017-03-08, 19:33 i dlaczego takie fałszywe wnioski.