Autor Wątek: [i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem  (Przeczytany 46589 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

karol0773

  • Gość
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #30 dnia: 11 Luty 2016, 22:44:17 »
Dodano: 2016-02-11, 22:44
Siemanko :) posłuchaj pierwsze co to odpowiedz na pytania:
Zjada olej?
Co widzisz zaglądając do zbiornika wyrównawczego? (jaki kolor ma płyn chłodniczy)
Czy klekotanie ustępuje bądź zmniejsza się jego natężenie przy wyższych prędkościach?
Czy ten klekot dochodzi z miejsca gdzie są świece?
Czy zapaliła ci się kilka razy (chociaż raz) kontrolka silnika?
Jeśli tak to diagnoza może być taka jak u mnie, czyli broń panie Boże nie dopuść do braku oleju (nie ma żadnych wycieków mimo ubytków), u mnie wyglądało to następująco:
1. przy 2.5 obr odgłos jakby ktoś sypał piaskiem na metal? Nie wiem jak to określić
2. ubytki oleju
3. zajebiste ubytki oleju czyli dolewanie 1 litr na 2 tygodnie
4. błoto,maź, cokolwiek brązowego w zbiorniku wyrównawczym
5.klekotanie (takie jak słychać jak go w zimę odpalasz tylko, że klekocze tak cały czas)
---- w tym momencie powinienem był wymienić uszczelkę pod głowicą
6.dolewam olej dalej i dalej eksploatuję auto
7. klekotanie robi się głośniejsze w każdym zakresie obrotów
---- koniec. Jeb, dym, metal... zbieram części z asfaltu
Zdarzyło mi się 1 dzień przejechać na kontrolce check engine co poskutkowało rozerwaniem wału korbowego,bloku silnika oraz miski olejowej. Nawet jeśli poziom oleju nie spada do zera to nie znaczy ze jest go na tyle by wysmarował silnik. Dodam jeszcze, że przy tym terkotaniu wymieniałem olej i nic. Koszt około 5 tyś z robocizną. Przyczyna? Właśnie uszczelka i pałowanie jak był zimny.
Co terkocze? Panewki. Mogą być przekrzywione. Jakby nie patrzył to przynajmniej 1.5 tyś wyłożysz
ponieważ za każdym otwarciem głowicy musisz ją rozplanować na nowo. Uszczelka kosztuje jakieś 300 zł, planowanie jak ci się uda to 600 zł + robocizna+ koszt tego co terkocze.
Tak więc jeśli możesz to oddaj go do mechanika, który ma renomę , a nie do ASO albo serwisu, bo zaboli kieszeń jak wypuszczą niesprawne autko.
Mam nadzieję, że pomogłem :)

p.s Te 5 tyś to oczywiście nowy silnik+olej+nadzieja, że nic nie pójdzie w nowym

Offline rymar71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 71
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #31 dnia: 03 Sierpień 2016, 08:28:48 »
Mam ten sam objaw. Koledzy w KIA forum również opisują ten problem:
http://forum.mojaceed.pl/...php?t=5648&f=36
Czy udało się któremuś z kolegów go rozwiązać i zechciał podzielić się informacją.
A jeszcze jedno pytanie. Otóż nad kolektorem wydechowym jest obudowa aluminiowa karbowana. U mnie ona dość luźno się rusza. Może to ta obudowa wpada w rezonans przy pewnych obrotach dając ten niepokojący terkot. Czy mógłby któryś z kolegów sprawdzić u siebie jak sztywno jest mocowana ta obudowa.

pacula79

  • Gość
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #32 dnia: 20 Wrzesień 2016, 07:07:29 »
Witam,
Ja mam te same objawy i też nie mogę dojść do tego o co chodzi.

Offline rymar71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 71
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #33 dnia: 13 Listopad 2016, 14:43:07 »
Witam. Czy komuś z Kolegów ziadgnozowano i usunięto owo klekotanie?

Offline ravpraca

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #34 dnia: 14 Listopad 2016, 00:04:59 »
Coś takiego??:


Jeśli tak to przyczyną jest luźny łańcuch:


Ew. jeszcze może być koło zmiennych faz rozrządu.

Offline rymar71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 71
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #35 dnia: 15 Listopad 2016, 02:21:26 »
Łańcuch dopiero był wymieniony w komplecie ale bez koła zmiennych faz. Te odgłosy są tylko na rozgrzanym silniku i przy obciążeniu np. podjazd na wzniesienie na niskim biegu.

Monty

  • Gość
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #36 dnia: 15 Listopad 2016, 19:29:15 »
Czołem ravpraca
Wymieniłeś rozrząd? Osłuchiwałeś stetoskopem silnik (szczególnie listwę wtryskową i wtryskiwacze)?

Offline rymar71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 71
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #37 dnia: 16 Listopad 2016, 07:47:35 »
Tak,rozrząd wymieniony,świece,olej Motul 5W40,przepustnica czysta,luzy zaworowe w normie. Nie osłuchiwałem silnika,bo nie wiem co mam usłyszeć. Klekot jest słyszalny podczas jazdy na dobrze rozgrzanym silniku i gdy go obciążam. Na jałowym pracuje prawidłowo. Czasami wydaje mi się,jakby osłona listwy wtryskowej klepała podczas wysiłku silnika. Nie wiem już sam.

kuffs

  • Gość
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #38 dnia: 16 Listopad 2016, 15:34:36 »
Ile zapłaciłeś za wymianę rozrządu? Ja pierdziu, 5 letnie auto i padł rozrząd.

Offline rymar71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 71
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #39 dnia: 17 Listopad 2016, 16:01:27 »
Cytat: "kuffs"
Ile zapłaciłeś za wymianę rozrządu? Ja pierdziu, 5 letnie auto i padł rozrząd.
Za komplet łańcuch+ślizgi+napinacz+uszczelka pokrywy zaworów+uszczelniacz wału przedni 560 pln,wszystko orginał z Mobisa,a robocizna 400 pln.

Offline srbastek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 356
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #40 dnia: 17 Listopad 2016, 16:21:55 »
Czytam wasze wypowiedzi i nie wiem czy już się bać? U mnie na szczęście żadnych takich objawów nie mam, a przebieg 123 tyś km.

Offline bobekos

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 673
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #41 dnia: 17 Listopad 2016, 21:23:52 »
Wiesz nie ma się co obawiać, nie każdy może mieć tą przypadłość... Większość użytkowników i30 jeździ pewnie dopóki czegoś nie słychać, czuć podczas jazdy albo dopóki kierownica się trzyma jak mój sąsiad mówi ;)

sebooogo

  • Gość
Klekoczący I30
« Odpowiedź #42 dnia: 16 Styczeń 2017, 22:06:13 »
Witajcie
Przeczytałem już kilka tematów na necie  i chciałem się upewnić co może być ostateczną przyczyną i jakie mogą być koszta naprawy w moim I 30.
Od miesiąca silnik zaczął klekotać jak był zimny ale ze względu na to że nie mam czasu, nie pojechałem od razu do mechanika i po pewnym czasie stuki się nasiliły i zaczęła mrugać dioda od układu zapłonowego. Przy pierwszej wizycie okazało się że wypadają cylindry 1,2 i 3. Została wymieniona cewka i wykasowane błędy. Niestety to pomogło do następnego poranka gdzie rano samochód po odpaleniu chodził jak ciągnik i świeci się lub mruga w/w kontrolka. Po rozgrzaniu silnik pracuje normalnie... no prawie normalnie bo kontrolka gaśnie ale słychać lekko nierówną pracę (straty mocy nie zauważyłem). Pojechałem do mechanika ponownie i nadal pojawiają się wypadające cylindry. Dodatkowo zmierzono ciśnienie na cylindrach i: 1 cylinder ma 8bar, 2 - 9bar, 3 - 10 bar i 4 - 11 bar (wielkości mniej więcej bo nie pamiętam dokładnych wskazań).
Mechanik powiedział, że prawdopodobnie jest nieszczelność na zaworach ale w tym silniku szklanki są niewymienialne i regulacja zaworów znajduje się pod wałkami rozrządu. Wg niego naprawa będzie kosztować 2000+ zł jeżeli chce się to zrobić dobrze?
Mieliście już doświadczenie z naprawą tego Hyundai'a?
Hyundai z 2009r. 1,4 lpg (założony przy 80 000km) obecnie na liczniku 111000km (olej zalany na maksa, i wymieniany po 15 tyś km, nigdy nie zauważyłem aby wziął od wymiany do wymiany choć trochę oleju).

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #43 dnia: 16 Styczeń 2017, 23:46:40 »
Na górnej belce forum jest profil tam możesz zmienić typ silnika na G4FA zamiast diesla którego wybrałeś przy rejestracji na forum.

Zanim założysz nowy temat użyj funkcji szukaj. Temat o tego typu problemach z silnikiem G4FA już istnieje.

Cytat: "sebooogo"
1 cylinder ma 8bar, 2 - 9bar, 3 - 10 bar i 4 - 11 bar


Wartość standardowa 12,5, minimalna 11 różnica między cylindrami 1.

Cytat: "sebooogo"
Mechanik powiedział, że prawdopodobnie jest nieszczelność na zaworach ale w tym silniku szklanki są niewymienialne


Luz zaworów reguluje się wymiennymi popychaczami co 90 tyś km (bez LPG), w tym przypadku LPG zabiło głowice i regulacja nic już nie pomoże. Zostaje remont głowicy lub wymiana takie uroki LPG w silniku G4FA.

Tutaj dodatkowa lektura http://forum.mojaceed.pl/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=zawory

sebooogo

  • Gość
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #44 dnia: 17 Styczeń 2017, 21:45:15 »
Cytat: "kosmos2011"
Na górnej belce forum jest profil tam możesz zmienić typ silnika na G4FA zamiast diesla którego wybrałeś przy rejestracji na forum.

 
Już zmieniłem :)
Cytat: "kosmos2011"
Zanim założysz nowy temat użyj funkcji szukaj. Temat o tego typu problemach z silnikiem G4FA już istnieje.


Szukałem, widocznie moje słowa kluczowe nie pasowały do rozeznania problemu na forum :)

Cytat: "kosmos2011"
Luz zaworów reguluje się wymiennymi popychaczami co 90 tyś km (bez LPG), w tym przypadku LPG zabiło głowice i regulacja nic już nie pomoże. Zostaje remont głowicy lub wymiana takie uroki LPG w silniku G4FA.

Znajomy proponuje żebym spróbował Ceramizera aby przeczyścił cylindry. podobno jeżeli problem dotyczy zaworów może pomóc po wyczyszczeniu nagaru. Próbowałeś tej metody? Może pomóc?