Autor Wątek: [Santa Fe SM] Idą mrozy....  (Przeczytany 26009 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

BMsw

  • Gość
[Santa Fe SM] Idą mrozy....
« Odpowiedź #15 dnia: 01 Luty 2012, 20:58:40 »
Cytat: "Grzech61"
iedyś do zwykłego diesla dolewałem naftę - absorbuje wodę w ON.W TDI,czy CRDI nie próbowałem tego i leję czysty ON (zimowy)




Kolego wodę to absorbuje denaturat a nie nafta wlej do szklanki jedno i drugie to zobaczysz .

Grzech61

  • Gość
[Santa Fe SM] Idą mrozy....
« Odpowiedź #16 dnia: 01 Luty 2012, 21:27:10 »
Cytat: "BMsw"
Kolego wodę to absorbuje denaturat a nie nafta wlej do szklanki jedno i drugie to zobaczysz .

Mnie jakoś nie zaszkodziło.Każdy ma swoje sposoby.Ten z naftą nie jest moim wymysłem,a na potwierdzenie cytuję za
http://www.autoflesz.pl/artykuly/8,Poranny_rozruch_Siarczyste_mrozy_a_paliwo.html
"W związku z groźbą zamarzania ON z półek sklepowych wymiotło opisywane dodatki do paliw. My zapytaliśmy, czy można zastosować inne środki zapobiegające zamarzaniu ON
 
- Można, ale ostrożnie. Dobre wyniki daje dolanie do ON nafty lotniczej typu Jet, nawet w stosunku 50:50 lub w ostateczności benzyny w stosunku 5:95. Nie zalecamy stosowanie tych dodatków do ON Shell Diesel Extra, jak również denaturatu. Zmieszane paliwo nie jest wtedy klarowne, a nawet może wystąpić tzw. żelowanie - powiedział pracownik stacji Shella w Bydgoszczy."

Masmix

  • Gość
[Santa Fe SM] Idą mrozy....
« Odpowiedź #17 dnia: 02 Luty 2012, 15:58:35 »
Co może być przyczyną, że z jednego z nawiewów cały czas leci zimne powietrze ? Temperaturę ustawiam na 24-25 stopni. Na szyby i twarz leci ciepłe powietrze, na nogi od strony kierowcy ciepło, od strony pasażera z jednego z nawiewu lodowate powietrze. Płyn w chłodnicy sprawdzany.

Tomek

  • Gość
[Santa Fe SM] Idą mrozy....
« Odpowiedź #18 dnia: 02 Luty 2012, 18:10:39 »
Cytat: "Grzech61"
Można, ale ostrożnie. Dobre wyniki daje dolanie do ON nafty lotniczej typu Jet, nawet w stosunku 50:50 lub w ostateczności benzyny w stosunku 5:95

Węglowodory takie jak benzyna, nafta, olej napędowy, parafina mieszają się ze sobą, natomiast nie mieszają się z wodą. Dolanie nafty czy benzyny może rozwiązać problem z wytrącającą się parafiną (bo benzyna i nafta mają niższą temperaturę krzepnięcia niż olej napędowy), natomiast nie spowoduje rozwiązania problemu wody w zbiorniku -  do tego służy alkohol (zwykle w formie taniego denaturatu), który rozpuszcza się i w wodzie, i w benzynie czy oleju napędowym.

OlafLarry

  • Gość
[Santa Fe SM] Idą mrozy....
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Luty 2012, 07:53:01 »
było nie było wczoraj -31, odpalił bez żadnych dodatków. Dziś - 33, jeszcze nie próbowałem palić. Zobaczymy.

Hulltay

  • Gość
[Santa Fe SM] Idą mrozy....
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Luty 2012, 09:22:38 »
-28,5 i zatyrkotał z I razem, nowe aku spisuje się znakomicie :)

stolek6

  • Gość
[Santa Fe SM] Idą mrozy....
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Luty 2012, 10:16:57 »
No moj przy -23 mial pierwsza zadyszke o 6:00 ale mimo oporu zapalil po ok 4 s. za pierwszym razem :-) OlafLarry zapytaj kolege co Ci sanciaka radzil podpalic jak jemu auto pali  :-o
U mnie mondziaki i passaty ( boski volkswagen !!! ) kolegow w firmie rok temu przy podobnych mrozach sie poddaly, dzis jezdza japoncami na etyline :-)

Leszek_S.

  • Gość
[Santa Fe SM] Idą mrozy....
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Luty 2012, 10:35:58 »
Cytat: "OlafLarry"
było nie było wczoraj -31, odpalił bez żadnych dodatków. Dziś - 33, jeszcze nie próbowałem palić. Zobaczymy.

U la laaaa to faktycznie ciężkie warunki już. Widać dobre paliwo lejesz... Można wiedzieć gdzie tankujesz :?: Czy w samym Zakopanym czy może gdzieś poza... :?:

Masmix

  • Gość
[Santa Fe SM] Idą mrozy....
« Odpowiedź #23 dnia: 03 Luty 2012, 11:07:44 »
Cytat: "Masmix"
Co może być przyczyną, że z jednego z nawiewów cały czas leci zimne powietrze ? Temperaturę ustawiam na 24-25 stopni. Na szyby i twarz leci ciepłe powietrze, na nogi od strony kierowcy ciepło, od strony pasażera z jednego z nawiewu lodowate powietrze. Płyn w chłodnicy sprawdzany.


Macie panowie jakiś pomysł ?? Bo niezbyt komfortowo się jeździ.

OlafLarry

  • Gość
[Santa Fe SM] Idą mrozy....
« Odpowiedź #24 dnia: 03 Luty 2012, 14:17:53 »
Cytat: "Leszek_S."
Cytat: "OlafLarry"
było nie było wczoraj -31, odpalił bez żadnych dodatków. Dziś - 33, jeszcze nie próbowałem palić. Zobaczymy.

U la laaaa to faktycznie ciężkie warunki już. Widać dobre paliwo lejesz... Można wiedzieć gdzie tankujesz :?: Czy w samym Zakopanym czy może gdzieś poza... :?:


po porannych -33 padła bateria..... na szczęście przezornie wziąłem wolne w robocie ;) Po podpięciu się do mercedesa vito (znajomy przezornie wyjął aku na noc) odpalił za 3 razem. Ale liczy się że dał radę. Podejrzewam, że gdybym wyjął akumulator na noc - poradziłbym sobie sam.

Co do paliwa - leję na zakopiańskim BP, na Bystrem. Z tym że zimą leję Ultimate... wiem wiem niby nic nie daje, ale przynajmniej jak temperatura spada poniżej -30 to odpalam  :mrgreen:

Leszek_S.

  • Gość
[Santa Fe SM] Idą mrozy....
« Odpowiedź #25 dnia: 03 Luty 2012, 16:18:22 »
Cytat: "OlafLarry"
Z tym że zimą leję Ultimate

Może nie tyle nie daje, co może złuszczyć pompę... uważajcie na to paliwo jest za suche do commonraili... :-/ wiem co mówię - jestem po regeneracji pompy i wtrysków :-/

OlafLarry

  • Gość
[Santa Fe SM] Idą mrozy....
« Odpowiedź #26 dnia: 03 Luty 2012, 17:31:44 »
no właśnie z paliwami premium jest ten problem że gdzie nie czytasz tam są trzy wersje:
a - są stworzone do common raili i absolutnie tylko takich używać
b - są za suche do common raili i do niczego się nie nadają
c - to jest to samo paliwo co zwykły on tylko że na całą cysternę dodali buteleczkę ulepszacza

A to że w Polsce paliwo suche to słyszałem...

Leszek_S.

  • Gość
[Santa Fe SM] Idą mrozy....
« Odpowiedź #27 dnia: 03 Luty 2012, 17:35:12 »
Cytat: "OlafLarry"
no właśnie z paliwami premium jest ten problem że gdzie nie czytasz tam są trzy wersje:
a - są stworzone do common raili i absolutnie tylko takich używać
b - są za suche do common raili i do niczego się nie nadają
c - to jest to samo paliwo co zwykły on tylko że na całą cysternę dodali buteleczkę ulepszacza

A to że w Polsce paliwo suche to słyszałem...

a - wersja sprzedawców na stacjach benzynowych :mrgreen:
b - wersja tych którzy regenerują wtryski ;-)
c - na cysternę to może beczkę :mrgreen:

stolek6

  • Gość
[Santa Fe SM] Idą mrozy....
« Odpowiedź #28 dnia: 03 Luty 2012, 21:04:31 »
A ja tankuje na neste zwykly on i jeszcze nigdy sie niezawiodlem. Tlumacze sobie ze w stacji samoobslugowej nie ma bardzo kto tam czego dolac (ochrzcic)

Waldemar

  • Gość
[Santa Fe SM] Idą mrozy....
« Odpowiedź #29 dnia: 04 Luty 2012, 11:07:35 »
Ja leje też zwykły ON od kąt szaleją podwyżki tak gdzieś od roku a wcześniej lałem tylko na Shellu to lepsze ,jak na razie pali od strzała :-D