Forum > i30 FD

Moment obrotowy

<< < (3/3)

Jarek:
Nie wiem czemu tak drążysz ten temat ....
To jaką moc i moment ma dany silnik zależy od jego konstrukcji. Jeżeli masz dwa identyczne silniki i do jednego dołożysz turbo to będziesz miał większą moc i większy moment. O czym to świadczy i czym różni się taki silnik od silnika Hyundaia 1.4 . Nie da się tego wyjaśnić w dwóch zdaniach. Swój silnik możesz poddać tzw chip tuningowi, który być może wyciśnie z niego jeszcze kilkanaście koni. Jak zmienisz wydech na "sportowy" zyskasz kolejnych kilka koni itp itd. Czasem jest tak, że dwa identyczne silniki mają różne moce bo tak chce producent i wkłada do nich różne chipy - wieść gminna niesie, że taka właśnie jest jedyna różnica między dieslem 90 i 115 KM w Hyundaiach i30

tomanek53:

--- Cytat: "rencak" ---O czym to świadczy
--- Koniec cytatu ---

O tak zwanym wysileniu silnika.
Konstruktorzy projektują silniki mając na uwadze jego przeznaczenie, zastosowanie i sposób użytkowania.
Z tej samej pojemności skokowej można uzyskać bardzo różną moc - w zależności od potrzeb użytkowych.
Jednak wyższa moc zawsze oznacza bardziej stromą charakterystykę momentu, zatem i mniejszą elastyczność oraz mniejszy zakres użytecznych obrotów.
Trwałość wysilonego silnika też będzie mniejsza!

Coś za coś, jednym słowem.

To wszystko powyżej, przy założeniu, że oceniamy identyczne silniki tylko w różnym stopniu wysilone.

Są przecież i motocykle napędzane półtoralitrowymi silnikami o gigantycznej mocy. Tylko że takie jednostki napędowe, pomimo np. swych 220 koni, nie nadają się do napędzania twojego i-30.

Chyba, że chciałbyś bez przerwy wajhować 12-to przełożeniową skrzynką biegów i znosić hałas silnika pracującego na 10 000 obr/min.

--- Cytat: "Jarek" ---wkłada do nich różne chipy - wieść gminna niesie, że taka właśnie jest jedyna różnica między dieslem 90 i 115 KM w Hyundaiach i30
--- Koniec cytatu ---

Elektronika ma wielki wpływ na ludzi i ich życie. Niestety na silniki spalinowe wpływa w bardzo ograniczonym stopniu!
Silnik to po prostu maszna o ściśle określonych możliwościach. Łatwo przechipować i wysłać motorek na tamten świat!

***

rencak:
Wielkie dzięki za podzielenie się wiedzą w tym temacie.Dzięki Wam ja jako laik wiem więcej i mogę analizować pewne sytuacje w swoim silniku.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej