Forum > i30 GD

[i30] Czujniki parkowania

<< < (5/14) > >>

paradoks1:
No to po kolei
Mam czujniki Parkowania Logic PM-135 przód-tył z wyświetlaczem. Czujniki nie są oryginalne dołożono je jako gratis. Niestety
montaż przez serwis pozostawił wiele do życzenia. W osłonie pod kierownicą "fachowcy" wywierciły otwór 12mm na przełącznik
służący do wł/wył czujników przednich. Śmiem twierdzić że dołożenie czujników przeroslo autoryzowany serwis.
Powiem więcej spierd...li tapicerkę, i wykonali robotę jak w filmach Bareji. Zero pomyślunku. Postanowiłem go usunąć i wykorzystać
oryginalny służący właśnie do tego.


Nie mam już tego przełącznika ale dziura pozostała.Zaślepka z fotela na razie zamaskowała otwór, jak trafię na kompletny
oryginał osłony "za grosze" to wymienie :)

Ponieważ  kupno  przełącznika  parkowania w roku 2012 graniczyło z cudem ( brak rozbitków ) postanowiłem przerobić zaślepkę.
Zakupiłem niebieską diodę, rezystor, przekaznik bistabilny ASE realizujący funkcją ON-OFF seria 4WS na 12V, oraz mikro wyłącznik.
Przekaznik umieściłem w okolicy centralki czujników parkowania, resztę w zaślepce. Zasada działania prosta impuls z przełącznika
załączał przekaznik a ten podawał "+" na diodę świecącą i do centralki czujników. Dioda świeci, czujnik działa. Po ponownym impulsie
dioda gaśnie, czujniki przednie zostają wyłączone.
Zaślepka po przeróbce wyglądała tak




Na aledrogo wypatrzyłem przełącznik z klawiszem "Park Pilot", więc postanowiłem doprowadzić sprawę do końca.
Zamówiłem sobie takowy. Dzięki koledze kosmos2011 który wyszukał schemat przełącznika udało mi się znacznie przyspieszyć podmianę
mojej zaślepki/przełącznik na oryginalny. Wtyczka M18 w moim przypadku ma okablowane fabrycznie piny 4 i 12,drugi koniec to wtyk
M02-C który jest głęboko schowany więc odpusciłem sobie dopięcie do kabla z tej strony.
Na wtyku M18 przeciąłem kabelki z pinów 4 i 12. kabelki zaizolowałem i przedłużyłem do mojego przekaznika. Po pin 4 wysyłam
impuls na przekaznik, a po pin 12 z przekaznika "+" do zaświecenia diody. Przekaznik podaje też impuls na centralkę.
Sama podmiana przełącznika wymaga zdemontowania bocznej pokrywy deski ( jest na zaczepach), oraz odkręcenia 4 wkrętów. Przełącznik
jest dokręcony 1 wkrętem i dwoma  zaczepami.



Koszty: przełącznik ok.50zł i przekaznik ok 35zł.Czy warto wydać te 85zł ???
Moim zdaniem TAK .Przycisk w nocy jest delikatnie podświetlony (można w niego trafić paluchem ), ma orygilnalną opisówkę,
jest w pełni funkcjonalny (załącza i wyłącza przednie czujniki parkowania). A poza tym jestem chyba pierwszym właścicielem i30 w wersji CLASIC z " Park Pilot "

kosmos2011:
Dyskretnie wywiercili ten otwór pod włącznik :evil:

Schematy z czujnikami przód i tył.

http://elantra-club.ru/manuals/i30-gd/etm/zoom/index.php?image=../images/egdsd13957cer.png

http://elantra-club.ru/manuals/i30-gd/etm/zoom/index.php?image=../images/egdsd13957der.png

http://elantra-club.ru/manuals/i30-gd/etm/zoom/index.php?image=../images/egdsd13957eer.png

zcyber:
Witam, jestem świeżo po montażu tylnych czujników parkowania w ASO. Czujniki firmy EMG z brzęczkiem i animacją na wyświetlaczu komputera pokładowego. Za czujniki zapłaciłem 410zł + 276,75zł  za montaż, ceny  z VAT.

cinek1:
A kto mi powie czemu w aso montaz przednich nie mozna podpiac pod komputer aby na wyswietlaczu pokazywal tak samo jak tylne?

kosmos2011:
Zcyber napisz na PW do Administratora (czerwony link) o poprawę profilu zniknie Citroen, a pojawi się Hyundai.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej