Autor Wątek: [Accent X3] problem z olejem  (Przeczytany 3665 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline niebieskiultras

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 261
[Accent X3] problem z olejem
« dnia: 25 Sierpień 2014, 23:20:26 »
dziś robiłem porządki w aucie i przy czyszczeniu pod machą stwierdziłem ,że zbliża mi się olej do wymiany . z kartki zostawionej przez mechanika poprzedniego właściciela wynika ,że silnik jest zalany mineralnym olejem - 15w40

dziwi mnie to ,że ktoś leje taki olej do auta przy przebiegu 140 tysięcy .

teraz sedno sprawy czy wracając na właściwy olej tzn full syntetyk zastosować przejście na półsyntetyk by nie wywaliło mi uszczelniaczy silnika (różnica gęstości oleju ) czy od razu lać full syntetyk ?

jeśli lać półsyntetyk to co polecacie ?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent X3] problem z olejem
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Sierpień 2014, 23:34:27 »
Wg producenta zalecany olej to lepkości 5W30, 5W40, 10W30, 10W40, 10W50 klasa jakość API SG (norma już bardzo stara) lub wyższa. Nie rozważając podziału na  syntetyk, półsyntetyk, mineralny kup 5W40 (raczej nie full tylko HC), a wcześniej zrób płukankę. Nie kieruj się mitami które są powtarzane wszędzie nic się nie rozszczelni i na pewno kontrolka oleju zimą szybciej zgaśnie.

Offline niebieskiultras

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 261
[Accent X3] problem z olejem
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Sierpień 2014, 23:39:02 »
Cytat: "kosmos2011"
Wkup 5W40 (raczej nie full tylko HC), a wcześniej zrób płukankę.
płukankę czym zrobić ? o co chodzi z tym HC ? (nie znane mi określenie )

a przy okazji porządków znalazłem też jedną wtyczkę nie podpiętą - patrząc od przodu auta na ścianie grodziowej przy lewym kielichu . od czego to może być ?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent X3] problem z olejem
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Sierpień 2014, 23:55:08 »
Płukanka http://www.motointegrator.pl/produkty/225412-srodek-do-plukania-silnika-liqui-moly-pro-line-engine-flush-05-litra?gclid=CPHBqtqxr8ACFYXJtAodNl4Acg&gclsrc=aw.ds

Większość olejów nazywanych syntetykami to oleje mineralne "obrabiane" wodorem  z dodatkami. Prawdziwe syntetyki są drogie i wybór co raz mniejszy w wypadku Twojego auta nie ma potrzeby stosowania takiego oleju.

http://www.olejedosilnikow.pl/produkt/oleje-silnikowe/syntetyczne/texaco/texaco-havoline-5w-40-synthetic-5l,60.html ten olej jako jeden z niewielu ma określoną normę SG.

Do silnika wraz z wymianą filtra (Knecht OC205, MANN W811/80) wchodzi 3,3 litra oleju.

Problem z silnikami G4E* jest taki że połykają duże ilości olej i 5 litrów na cały rok będzie potrzebne.