Forum > Tucson JM

[Tucson ] Szarpanie podczas przyspieszania

<< < (6/8) > >>

kejzer:
Ja mogę się podzielić moim doświadczeniem z benzyny 2.0, zaraz jak go kupiłem zorientowałem się że między 1500-2000 obr w trakcie przyspieszania szarpie. Po przeczytaniu tego wątku pojechałem sprawdzić ciśnienie w oponach, dopompowałem jednak szarpanie nie ustąpiło całkowicie. Przyczyną okazała się maleńka dziurka w fajce świecy zapłonowej, którą znalazł instalator od gazu. Od tamtej pory zrobiłem ponad 2 000 km i żadnego szarpania.

amrys:
Niestety nie da się zastosować rozwiązania z benzyny do Diesla!
Ja zauważyłem, że szarpanie ustaje zarówno w przypadku działania klimatyzacji jak i przy temperaturze zewnętrznej poniżej ok 12stopni. Z racji niskiej wiedzy na temat mechaniki samochodowej poproszę kogoś o wyczyszczenie EGR! Jeśli ktoś znalazł przyczynę to baaaardzo proszę o podzielenie się!!! Pozdrowienia dla wszystkich!!!

pitu90:
U mnie to samo, jeżeli temperatura jest niższa to nie szarpie. Egr mam nowy oryginalny i cały czas szarpie. wiec to raczej nie wina egr' u.

andrzej351:
witam!po czasie szukania rozwiązania problemu w internecie związanego z szarpaniem silnika i grzebania przy osprzęcie silnika udało mi się definitywnie rozwiązać problem  :-D  :-D  :-D .
początkowo zamontowałem taką przesłonę-zaślepkę pomiędzy chłodniczką spalin a karbowanym kolankiem wychodzącym z kolektora wydechowego.patrz zdjęcie:

szarpanie zmniejszyło się w nieznacznym tylko stopniu.po tym zabiegu umówiłem się w serwisie Hyundaya C.M.TORUŃSKA w Warszawie na wizytę celem aktualizacji oprogramowania sterownika silnika.
wgrali mi najnowsze aktualizacje dla sterownika EGRu i chyba sterownika wtrysków,koszt 119zł.

po tym zabiegu silnik chodzi trochę ciszej i stał się jakby bardziej dynamiczny,szarpanie jednak nie ustąpiło.dodam iż egzaminer pokazał tylko błąd EGR który został skasowany.

wyjąłem więc zamontowaną zaślepkę i dorobiłem inną którą zamontowałem tuż za zaworem EGR na wejściu do bloku silnika.patrz zdjęcie:

zaślepka jest tak zrobiona żeby do jej montażu nie trzeba było rozbierać całego osprzętu.wystarczy tylko poluzować dwie nakrętki na klucz 12 które mocują zawór do podstawy i wsunąć podkładkę-zaślepkę.

zaślepka jest zrobiona ze zwykłej blachy stalowej 0,8mm i są w niej nawiercone trzy otwory wiertłem 6mm.

z zamontowaną zaślepką samochód jeździ drugi tydzień i przez ten czas ani razu silnik nawet na moment nie szarpnął.kontrolka silnika też się nie pojawiła.

można też kupić zaślepkę na allegro:

http://allegro.pl/50-zaslepka-egr-kia-ceed-hyundai-i30-2-0-crdi-i4918034205.html

zaślepka ta owszem zlikwiduje czkawkę silnika ale spowoduje zaświecenie check engine i samochód stanie się bardzo mulasty.można spróbować nawiercić w niej otwory i dopiero zamontować.moja zaślepka kupiona na innej aukcji była zbyt gruba (około 2 mm grubości) dlatego swoją zrobiłe sam  ;-) .

myślę że opisałem wszystko w miarę jasno i to by było tyle w temacie  :mrgreen:

pozdrawiam!

szok83:
Witam,
po długich poszukiwaniach przyczyny szarpani w końcu poprawa. Zaślepiłem egr blaszka (bez dziur) jak andrzej351,  komputer tez został przeprogramowany. Auto od 3 dni jeździ bez zarzutów.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej