Autor Wątek: [Santa Fe SM] Sonda Lambda  (Przeczytany 30898 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline javelin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 125
[Santa Fe SM] Sonda Lambda
« dnia: 25 Czerwiec 2014, 12:03:36 »
Czy ktoś może podać mi numer Sondy Lambda jaka ma być zamontowana w moim samochodzie?

Teoretycznie wg katalogu wychodzi sonda o numerze 0 258 986 602. Jednak ma ona cztery piny o kolorach: dwa białe, szary i czarny. Natomiast okazuje się że u mnie zamontowana sonda ma jeden pin żółty. No i generalnie już zgłupiałem :(

martinez98

  • Gość
[Santa Fe SM] Sonda Lambda
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Czerwiec 2014, 13:28:15 »
Na pewno nie może to być sonda bosha uniwersalna. Ułatwiłbyś sprawę, gdybyś napisał czy padła Ci sonda sterująca czy kontrolna? Jaki masz błąd, jakie objawy, może to nie sonda powoduje problem?
Co do kolorów kabli to ważne "co nimi idzie" a nie tyle jakie mają kolory. 2 białe to grzałka, szary i czarny to masa i sygnał do ECU.

Offline javelin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 125
[Santa Fe SM] Sonda Lambda
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Czerwiec 2014, 13:40:29 »
kod OBD P0031

Bank 1 Sensor 1

Świeci się Check Engine

Podejrzewany był pęknięty kolektor, ale po wymianie nadal błąd się pojawia.

martinez98

  • Gość
[Santa Fe SM] Sonda Lambda
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Czerwiec 2014, 14:09:01 »
Ok teraz to coś mówi. Wygląda na problem grzałki, czyli faktycznie sonda ALE! może być to problem elektryczny. Sprawdź jak masz czym czy sonda faluje po nagrzaniu silnika i najlepiej sprawdź czy sonda w B2S1 faluje znacznie szybciej po odpaleniu zimnego silnika niż ta w B1S1 - to potwierdziłoby trafioną grzałkę sondy. Sprawdź też wtyczkę tej sondy może są zaśniedziałe styki.
Pęknięty kolektor powodowałby raczej błędy slow response, lub fałszywe odczyty i ubogą mieszankę.
Mała uwaga - to sonda sterująca, więc zapomnij o wsadzaniu bosha - jakiegokolwiek! Musi być sonda NTK/NGK lub inna do aut azjatyckich - mają one ECU z mniejszą tolerancją szybkości falowania sondy.

user

  • Gość
Sonda Lambda
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Czerwiec 2014, 11:12:19 »
Witajcie, pragnę podłączyć się pod temat, gdyż znalazłem wypiętą sondę. Sonda posiada 6 pinową końcówkę, niestety w okolicy intercoolera i osłony silnika nie ma żadnych gniazd do wpięcia. Co ciekawe nie wyświetlają się żadne problemy, check engine również. Bardzo proszę o pomoc.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Sonda Lambda
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Czerwiec 2014, 16:51:46 »
Sonda lambda ma 4 przewody. Dodaj wyraźne zdjęcia wtyczki (widoczne piny) i do jakiego elementu jest przyczepiona (co jest na jej drugim końcu).

martinez98

  • Gość
[Santa Fe SM] Sonda Lambda
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Czerwiec 2014, 13:22:28 »
a w CRDi nie ma szerokopasmowej? mogłoby być 5 kabli na przykład...
Nie pomogę z dieslem niestety. Ale wygląda na drut. Podłącz się jakimś czytnikiem OBD i zobacz, bo to, że na blacie kontrolka nie świeci - nie znaczy że błędów nie ma.

user

  • Gość
[Santa Fe SM] Sonda Lambda
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Czerwiec 2014, 22:25:29 »
dziękuję za odzew, poniżej zamieszczam fotografie:
tutaj końcówka

czujnik

ostatnia fotografia z wyjściem czujnika oraz kolorem zielonym zaznaczone inne wyjście z dwiema końcówkami kabli. Niestety nie jestem w stanie określić co to jest.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Sonda Lambda
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Czerwiec 2014, 23:01:21 »
Podaj numer vin.

user

  • Gość
[Santa Fe SM] Sonda Lambda
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Czerwiec 2014, 23:24:58 »
KMHSC81VP4U838401

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Sonda Lambda
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Lipiec 2014, 18:43:55 »
Jak możesz to odczytaj z silnika dane z tabliczki znamionowej.



[ Dodano: 2014-07-02, 20:02 ]
Ten drugi czujnik bez kabelka to czujnik temperatury spalin http://hyundai.epcdata.ru/ix35-tucson/38468/engine/elektronniy_blok_upravleniya_dvigatelem-28390C11/datchik_temperaturi_vozduha-39220F/

Offline javelin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 125
[Santa Fe SM] Sonda Lambda
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Styczeń 2015, 18:20:26 »
Nadszedł czas zabrania się za tą sondę o której pisałem. Niestety na chwilę obecną nie stać mnie na nową, więc zastanawiam się nad używką. Na jakiś czas powinna wystarczyć aż uzbiera się na nówkę sztukę. Na znanym portalu aukcyjnym jest ich trochę i to w dość przyzwoitych cenach. Problem w tym że niektóre są z dłuższymi kablami inne z krótszymi a każda ma inny numer.

Czy ma ktoś może numery fabryczne oryginalnych sond i ewentualną rozpiskę gdzie która siedzi?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Sonda Lambda
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Styczeń 2015, 20:53:05 »
Wpisujemy numer vin na stronie http://epc.japancars.ru/hyundai/ i klikamy obok запрос następnie klikamy na pasek z danymi samochodu i dalej Двигатель/Выпускной коллектор/zakładka страница 2

Klikamy na numery części na rysunku

39210F 39210D bank 1

39210G 39210E bank 2

W tabelce poniżej na niebiesko podświetli się numer OEM części sonda lambda.

np. 39210F to 39210-37160

Offline javelin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 125
[Santa Fe SM] Sonda Lambda
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Styczeń 2015, 22:54:10 »
Z tego co widzę po katalogach NGK/NTK, pomimo 4 różnych numerów fabrycznych to jest to jedna i ta sama sonda w 4 miejscach. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

martinez98

  • Gość
[Santa Fe SM] Sonda Lambda
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Styczeń 2015, 09:46:21 »
Wymieniałem u siebie na nową NTK i jako sterująca u mnie działa dobrze. Dłuższy kabel jest do sterujących sond - krótszy do kontrolnych za katalizatorami. Nówka NTK nie kosztowała majątku i u nas jest niemal jedynym wyborem, chyba, że masz kartę w USD i chcesz ściągać oryginał z Korei.