Witam. Nie jestem do końca przekonany, czy aby diagnoza jest trafna. Owszem w poprzedniku czyli silniku G6BW montowanym jedynie w Sonatach ten problem występował z uwagi na niefortunne rozwiązanie techniczne, ale to nie dotyczy silnika G6EAG, który masz zamontowany w swoim samochodzie. Przestawienie rozrządu, to bardzo poważna sprawa, poza tym silnik charakteryzował by się nierównomierną pracą. Nurtuje mnie jeszcze pytanie, czy czasem nie masz zamontowanego LPG? Tak czy inaczej na tą chwilę nie obędzie się bez podpięcia samochodu do scanera diagnostycznego, można to oczywiście zrobić również poza ASO z tym, że nie wszystkie scanery uniwersalne obsługują nowsze oprogramowanie ECU Hyundaia. Skontaktuj się z Witkiem lub Tajniaczkiem – oni są z Twoich stron, na pewno polecą jakiś rzetelny warsztat. Pozdrawiam Igor.
P.S.
Tak na marginesie z ASO nie bardzo sobie dają radę z wersjami zza oceanu ( odmienna pula VIN ).