Forum > i20

Trzeci przegląd

<< < (2/3) > >>

Kudłaty_1975:

--- Cytat: "Jacaw" ---Jak uda mi się coś więcej ustalić, to na pewno napiszę o tym na forum.
--- Koniec cytatu ---


Dziękuję.

Kam-mil:
Ja w zeszłym roku za przegląd po 3 latach płaciłem: 300zł robocizna, 80zł przegląd nadwozia. Świece mi wymieniali, są drogie, coś ok. 19zł za szt. Świece są jakieś nietypowe, nie wiem czy są zamienniki. Filtr powietrza u mnie czyścili.  Filtr kabinowy - dosyć drogie, zamienniki też są drogie w porównaniu do innych marek. Filtr  oleju w ASO niedrogo 16-18zł. Olej bardzo drogo, nawet jak na syntetyk.  W sumie razem coś ok. 800- 900zł.
Trochę też zależy od przebiegu, jak niewielki przebieg to filtra paliwa nie wymieniają.
Świece chyba co 40 tys. km, ale u mnie wymienili przy 25 tys. km (3 lata).  

Ciekawe ile by wziął zwykły warsztat i co w ramach przeglądu by zrobił? Ja z po przeglądzie w ASO (AD Auto w Olsztynie) odbieram samochód umyty, odkurzony i z wyczyszczonymi plastikami wnętrza - to też jest parę złotych warte.

Jacaw:
Kontaktowałem się z dwoma ASO i muszę przyznać, że rozbieżność cenowa jest kolosalna, ale jeszcze negocjuję. Części w większości (z wyjątkiem filtra oleju) dostarczę sam, natomiast ceny oleju w ASO... to masakra, przecież oni mają pewnie beczkowy i przebitka jest chyba taka duża jak na napojach w restauracji.

Natomiast dziwna jest sprawa z tym filtrem paliwa, w mojej instrukcji wyraźnie piszę, że jest bezobsługowy, że przy 3 przeglądzie się go tylko sprawdza (literka I) i tylko wymienić w razie uszkodzenia. Natomiast w ASO pokazali mi, że teraz Hyundai przy 3 przeglądzie każe go wymienić (literka R), natomiast inna ASO też twierdzi, że się wymienia, ale że przy moim przebiegu (45 tys. km) nie ma takiej konieczności.

Możecie sprawdzić jak to wygląda w Waszych instrukcjach i prosiłbym o podanie z jakiego rocznika jest auto ?

de_assis:
Ja mam rocznik 2009, 1.2 benzyna i przy filtrze paliwa też jest tylko literka I.
Narazie nie wymieniam choć filtr posiadam, może za pare lat sie przyda, tani też nie był, cos koło 70zł.

Co do reszty to ... ja przyjmuję zasade, że nie ma sensu wymieniać poł auta bo w książce serwisowej tak pisze, oczywiscie nie katuje czegoś do końca, ale jeżeli wszystko działa dobrze, to po co wymieniać niektore podzespoły? Szkoda, że jeszcze amortyzatorów nie karzą zmieniać po trzech latach lub 10000 tys km. W dodatku przebieg też mam mały więc jestem jeszcze bardziej przekonany co do swojej tezy.

Jeżeli chodzi o mycie w ASO, w ramach ceny za przegląd to jest to gra psychologiczna. Człowiek zadowolony, że auto czyste, bo to jest widoczne, natomiast co zrobili w środku ( jaki filtr, olej, czy w ogole zmienili) to już człowiek nie widzi, bo zaslepiony czystym autem. Dla ASO to zaden wydatek, chyba zawsze myja i odkurzaja auto praktykanci.

Nie wyobrazam sobie placic 900zł za cos co mozna ogarnąc w 400zł (dokladnie nie liczylem, mowie na oko). Ta cena jest z kosmosu po prostu. W dodatku przy tych usterkach z klamkami, klapami itp to jest to robienie z ludzi idiotów.

Kudłaty_1975:
Szanowne Grono, jest rozbieżność. Coś się musiało ostatnio zmienić, albo się ktoś pomylił, albo jeszcze coś innego. Ciężko powiedzieć. A więc.

W formularzu przeglądu serwisowego (dostałem wydrukowany rok temu na II przeglądzie) po trzecim roku użytkowania auta filtr paliwa ma przypisane "R", natomiast w instrukcji obsługi jest tylko zaznaczone "I" oraz przy słowach "Filtr paliwa" dodatkowo jest odnośnik "*5", co w dalszej części opisane jest, iż filtr jest uważany za bezobsługowy i należy wymienić go tylko w momencie potrzeby, tj. utrudniony rozruch auta, utrata mocy, zrywy itd. To się tyczy oczywiście silnika benzynowego eksploatowanego w normalnych warunkach w Europie. Przy wytycznych dotyczących ciężkich warunków eksploatacji (również Europa), filtr paliwa nie jest uwzględniony jako podzespół do częstszej wymiany/kontroli/obsługi niż normalnie. Pisząc inaczej, w ogóle nie jest tam wymieniony.  

A teraz ciekawostka.

1)   W formularzu przeglądu serwisowego zamieszczonego tu na forum w poście z dnia 11-04-2013 z tematem „zakres czynności serwisowych”, przy filtrze paliwa jest zaznaczona tylko kontrola, czyli "I",
2)   W instrukcji obsługi dla eksploatacji poza Europą wymiana filtra paliwa jest zalecana po 48 miesiącach lub przebiegu 60 tysięcy kilometrów.

Rebusik   :roll:

Rocznik mojego auta to 2011.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej