Autor Wątek: [ix35 EL] Wymiana pompy paliwa  (Przeczytany 13628 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

rumburak

  • Gość
[ix35 EL] Wymiana pompy paliwa
« dnia: 24 Maj 2014, 16:43:26 »
Czy ktoś przerabiał wymianę pompy paliwa w ix35 CRDI 184KM Diesel?
Właśnie czeka mnie ta robótka. Chcę ją zrobić samodzielnie, a wszystko, co czyni się pierwszy raz wymaga większej uwagi i zadawania pytań.

Pompa ma symbol katalogowy 311102Y000 i nie jest w całości dostępna w sklepie www.bear.kielce.pl (może mają do niej sam silniczek, ale jeszcze pompy nie zdemontowałem, by sprawdzić, jaki to model).

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[ix35 EL] Wymiana pompy paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Maj 2014, 21:32:42 »
Pompa paliwa ma numer 31111-2P900. Numer który podałeś to numer całego modułu paliwowego.

http://hyundai.epcdata.ru/ix35-tucson/37457/engine/toplivnaya_sistema-3131011/toplivniy_nasos-31111/

rumburak

  • Gość
Kilka materiałów odnośnie pompki
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Maj 2014, 08:41:29 »
Dziękuję za informację. Rzeczywiście, numer samej pompki dla tego modelu to: 311112P900

Pompka występuje w następujących modelach samochodów z silnikiem diesla:
    HYUNDAI ix35 2.0 CRDI D4HA VGT oraz D4HA VGT LOW, produkowane od 2010 do lipca 2013 roku

    HYUNDAI ix35 II 2.0 CRDI VGT oraz VGT LOW, produkowane od lipca 2013 roku

Poza tym niektóre modele SantaFe III i SantaFe IV, Carnival II oraz KIA Sorento III - wszystkie z silnikami 2.0 oraz 2.2 litra

W serwisie HYUNDAI-a kosztuje w chwili obecnej 960 złotych. Najtaniej znaleźć ją można w Internecie za około 540 złotych. To oferta sprzedawcy koreańskiego na eBay. (Unia Europejska ma podpisaną umowę z Koreą Południową wzajemnym o zniesieniu ceł na 97% artykułów, więc raczej cła na zakup z tego sklepu nie ma).

W załączeniu zdjęcia samej pompki oraz całego zespołu pompowego (wraz z pływakiem):

[ Dodano: 2014-05-30, 08:47 ]
Chciałem dołączyć także serwisową instrukcję demontażu zespołu pompowego lecz mi forum nie przyjmuje pliku Word'a. Ściągnięta z oficjalnej strony serwisowej Hyundai'a instrukcja przedstawia zespół pompy paliwa innego rodzaju, niż w tym temacie opisywanego.

Demontaż pompy jest banalnie prosty, na łatwo odczepiane zatrzaski i nie wymaga żadnej instrukcji. Jedynej siły, jakie musiałem użyć, to odpięcie głównego wężyka wylotowego pompy, a także ściągnięcie z niej filtra paliwa na wlocie.

_______

[ Dodano: 2014-10-06, 18:30 ]
Ostatecznie wystarczyło przeczyścić filtr paliwa przy pompce. Pomimo, iż zawsze tankuję to lepsze (i droższe) paliwo, to filtr był niemal cały zatkany i wprowadzał opór. Jeśli to rzeczywiście wina paliwa - a na to wygląda - będę musiał zmienić dostawcę paliwa, jakim do tej pory było BP.

Po przeczyszczeniu pompka działała cichutko, jak nowa, lecz zaledwie przez cztery miesiące, do września tego roku. Ponownie zaczyna ją obecnie słychać.

Za jakiś czas znowu ją wymontuję. Wtedy okaże się, czy pompka ma wadę, czy to po raz kolejny zapchany filtr. Jeśli tak - pożegnam się ze stacjami BP.

rafiboss

  • Gość
problem brak mocy wyłączanie się silnika ok 3000 obrotów
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Styczeń 2016, 21:50:36 »
Witam
Może nie to miejsce ale nie mam czasu szukać.
Na szybko może komuś z Was się przyda.
Mam IX35 przebieg zaledwie 35 tys kilometrów i przy ok 3000 obr/min silnik się wyłączał !
Jak się okazało jakiś GENIUSZ skośny wymyślił że oprócz filtra paliwa przed rurką z paliwem idącym właśnie do filtra doda jeszcze sitko !
To siteczko z bardzo drobnymi oczkami było praktycznie całe oblepione osadem !
Skutkowało to właśnie takim objawem że auto jechało do 2900 obr a potem nie dało się więcej wkręcić. Co ciekawe jadąc dłużej przy takich obrotach auto gasło !
Oczywiście odpalał potem bez problemów !
W życiu na coś takiego bym nie wpadł !
Auto na razie odpukać ok oprócz tego spalanie rewelacja między 5.8 a max 6.6 litra !

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Re: problem brak mocy wyłączanie się silnika ok 3000 obrotów
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Styczeń 2016, 21:52:41 »
Cytat: "rafiboss"
GENIUSZ skośny


Wiem wiem Lexus nie dorasta do pięt ix35, ale sitko też ma.

http://www.clublexus.com/forums/gs-2nd-gen-1998-2005/483026-cross-section-of-gs-fuel-filter-9.html