Dziękuję za informację. Rzeczywiście, numer samej pompki dla tego modelu to: 311112P900
Pompka występuje w następujących modelach samochodów z silnikiem diesla:
HYUNDAI ix35 2.0 CRDI D4HA VGT oraz D4HA VGT LOW, produkowane od 2010 do lipca 2013 roku
HYUNDAI ix35 II 2.0 CRDI VGT oraz VGT LOW, produkowane od lipca 2013 roku
Poza tym niektóre modele SantaFe III i SantaFe IV, Carnival II oraz KIA Sorento III - wszystkie z silnikami 2.0 oraz 2.2 litra
W serwisie HYUNDAI-a kosztuje w chwili obecnej 960 złotych. Najtaniej znaleźć ją można w Internecie za około 540 złotych. To oferta sprzedawcy koreańskiego na eBay. (Unia Europejska ma podpisaną umowę z Koreą Południową wzajemnym o zniesieniu ceł na 97% artykułów, więc raczej cła na zakup z tego sklepu nie ma).
W załączeniu zdjęcia samej pompki oraz całego zespołu pompowego (wraz z pływakiem):
[ Dodano: 2014-05-30, 08:47 ]Chciałem dołączyć także serwisową instrukcję demontażu zespołu pompowego lecz mi forum nie przyjmuje pliku Word'a. Ściągnięta z oficjalnej strony serwisowej Hyundai'a instrukcja przedstawia zespół pompy paliwa innego rodzaju, niż w tym temacie opisywanego.
Demontaż pompy jest banalnie prosty, na łatwo odczepiane zatrzaski i nie wymaga żadnej instrukcji. Jedynej siły, jakie musiałem użyć, to odpięcie głównego wężyka wylotowego pompy, a także ściągnięcie z niej filtra paliwa na wlocie.
_______
[ Dodano: 2014-10-06, 18:30 ]Ostatecznie wystarczyło przeczyścić filtr paliwa przy pompce. Pomimo, iż zawsze tankuję to lepsze (i droższe) paliwo, to filtr był niemal cały zatkany i wprowadzał opór. Jeśli to rzeczywiście wina paliwa - a na to wygląda - będę musiał zmienić dostawcę paliwa, jakim do tej pory było BP.
Po przeczyszczeniu pompka działała cichutko, jak nowa, lecz zaledwie przez cztery miesiące, do września tego roku. Ponownie zaczyna ją obecnie słychać.
Za jakiś czas znowu ją wymontuję. Wtedy okaże się, czy pompka ma wadę, czy to po raz kolejny zapchany filtr. Jeśli tak - pożegnam się ze stacjami BP.