Autor Wątek: [ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady  (Przeczytany 153274 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

macias09

  • Gość
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #75 dnia: 10 Październik 2014, 23:17:48 »
Witam,przebieg 10tysięcy km,ostatnio jadąc na trasie 40km w granicy do 80-90km/h komputer pokazał mi spalanie 6,0, w mieście nie pokazuje więcej,niż 8,0, a w trasie podczas płynnej jazdy przy prędkości 100-110km/h spala mi między 7,0- 7,3 wg komputera

maniek1807

  • Gość
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #76 dnia: 11 Październik 2014, 09:19:51 »
Ja mam przejechane 14 tys. km i spalanie mam podobne do auta kol. macias09. Silnik jak do tej pory bezawaryjny, na wyższych obrotach, pow. 4000, zbiera się przyzwoicie. Jeżeli zaś chodzi o jazdę na 6 biegu, to przy prędkości , np. 120 km/h mam podobne obroty do drugiego mojego auta ze skrzynią 5 biegową. No może hałas niższy.

elciapek

  • Gość
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #77 dnia: 02 Listopad 2014, 19:50:03 »
Niestety dla mnie ten silnik to jakaś porażka. Zbiera się stosunkowo kiepsko, choć typem rajdowca nie jestem i nie wkręcam go na obroty - dźwięk silnika nie zachęca do tego: wyje jak kosiarka do trawy.
Nie wiem czy od wyjazdu z salonu auto kiedykolwiek widziało obroty wyższe niż 4000 - biegi zmieniam przy 2000-3000obr/min (częściej przy 2000). Mimo takiego stylu jazdy auto wg. mnie mało nie pali. Najniższe spalanie jakie zanotowałem to 6.8l/100km jadąc 500km w trasie z prędkością ~90-100km średnia była sporo niższa jak to na drodze krajowej. Oczywiście styl jazdy to "dziadek w kapeluszu".
Ostatnio przetestowałem go autostradzie na trasie WAW<->GD i wyszło 8.2 i 8.9. Prędkość utrzymywana na poziomie 120km/h - średnia 107km/h. Wg. mnie to trochę sporo jak na silnik 1.6 i auto o masie 1300kg.
Raporty spalania http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/63113

Podsumowując silnik/auto nie jest ani dynamiczne ani oszczędne.
Generalnie jestem zawiedziony
Podejmując jeszcze raz decyzję na pewno wybrałbym coś innego

Offline lopek3

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 9
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #78 dnia: 04 Listopad 2014, 21:48:16 »
No jeżeli kolega nie przekracza 4k obrotów, to rzeczywiście jest to jazda w stylu "dziadek w kapeluszu". Powyżej 4k ten silnik ożywa i się ładnie zaczyna zbierać.
Fakt że skrzynia jest trochę za krótka na 1 i 2, ale 3 i 4 powyżej 4k obrotów ładnie idzie. 5 bieg nie wiadomo do czego służy, chyba żeby sobie powachlować, ja zazwyczaj go omijam.
Z drugiej strony raczej nie patrzę na spalanie. Po moim poprzednim aucie - VW passat 1,8T w automacie, który potrafił wciągnąć 15l latem do 18l zimą, ten jest bardzo oszczędny - jedynie 10l średnio przy dynamicznej jeździe.

trucikmm

  • Gość
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #79 dnia: 20 Listopad 2014, 08:49:27 »
Witam, u mnie w temperaturach dodatnich tak srednio 8 trasa 10 miasto w zimie 9 trasa 11 miasto. Teraz na LPG 7,6 + 1,7 PB 100 km mieszana. to 28zł 100 km.

michaelwit

  • Gość
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #80 dnia: 20 Listopad 2014, 23:17:40 »
Mam to samo, zgłosiłem w serwisie, mówili, że zmierzyli temperaturę i jest OK - wyświetlacz tak podobno pokazuje.

Pozdrawiam

michaelwit

Iktorn

  • Gość
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #81 dnia: 16 Luty 2015, 23:22:48 »
Odnowię wątek z paroma pytaniami.  :mrgreen:
Ile pali 1.6 gdi w prędkościach autostradowych, czyli jadąc powiedzmy 120 km/h lub 140 ?
Czy taki silnik wystarcza do w miarę bezstresowego wyprzedzania tirów  :evil:  ?
Czy z perspektywy czasu czy ten silnik to dobry wybór czy jednak za słaby (do powyższych celów, a nie do wyścigów ofc). ?
Jak widziałem po którejś z opinii w góry się nie nadaje - pytanie czy przez góry rozumiemy np. przełęcz między Włochami i Austrią czy np. nasze Bieszczady i tamte serpentyny
A i jeszcze jedno czy jest wystarczające wygłuszenie silnika (do 4 tyś obrotów) ?

hajp1

  • Gość
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #82 dnia: 17 Luty 2015, 18:29:07 »
Witam
Silnik 1.6 paliwo 98
szybkości autostradowe :
100 - 120 na autostradzie nie testowane tylko droga powiedzmy główna ( sygnalizacja świetlna  + ograniczenia prędkości , przejechane około 100km ) 6.5 l - hałas ... można cicho rozmawiać i słuchać jednocześnie cichej muzyki
140 - 150km/h to  średnia 9l (hałas bagażnik + zimowe opony )
ostatnio testowałem 180 km to średnio palił 18l ( hałas głównie z zewnątrz i z komory bagażnika potem dopiero silnik )
Czy się nadaje w góry ? gdybym mieszkał i pracował w górach to brałbym silnik 2.0 + 4WD (rodzaj paliwa obojętny ) ale do jazdy mieszanej jest OK jak dla mnie
dodam jedynie poprzednio był  opel vectra z silnikiem 1.8 / 122km  elastyczność przyśpieszenia podobne , szybkość max. to 40 - 50 km/h w plecy
Pozdrawiam

Iktorn

  • Gość
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #83 dnia: 17 Luty 2015, 19:07:57 »
O górach myślałem przez pryzmat wyjazdu do Włoch i przebicia się od północy przez Brennero (A13/SS12 E-45).
Pytanie o głośność mam po jeździe innym autem z silnikiem 1.6 GDI i przy obrotach 2,5-3,5 tyś dość brzydko buczał, jak w moim 13letim Pugu 307. Czy zaobserwowaliście takie objawy?

hajp1 jak w trasie pali Ci 6,5 przy takich prędkościach to świetny wynik jak na benzynę. Porównując autostradę to pije niewiele więcej niż i40 w dieslu :-P

vqsoft

  • Gość
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #84 dnia: 18 Luty 2015, 20:48:47 »
ix35 jest naprawdę fajnie wyciszony. Silni w moim fajnie chodzi na wyższych obrotach :)
co do spalania
trasa pl - cro średnia z drogi to 7.2 l/100
przy jeździe na tempomacie 140 km/h przez 300km non stop spalanie było 8.8
w normalnej jeździe miasto - autostrada ( łącznie 16km w jedna stronę ) wychodzi mi 8.1 do 8.4 zależy od wiatru :)

kiepero

  • Gość
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #85 dnia: 19 Luty 2015, 17:17:47 »
Przy prędkości 120 już się prawie nie da radia słuchać, średnie spalanie na trasie Warszawa- Poznań prędkość ok 120 pod wiatr spalanie 11 l :) ledwo by przejechał 400 km na baku. Ta sama trasa w drugą stronę z wiatrem średnią 9 l. Generalnie przy tej prędkości przyśpieszenie jest słabiutkie. Mój teść mam 1,7 crdi i radzi sobie o niebo lepiej niż 1,6 gdi pod każdym względem, zakup tego auta z silnikiem 1,6 to duży niewypał....

Offline Slay75

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 249
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #86 dnia: 19 Luty 2015, 21:36:53 »
Cytat: "kiepero"
Przy prędkości 120 już się prawie nie da radia słuchać, średnie spalanie na trasie Warszawa- Poznań prędkość ok 120 pod wiatr spalanie 11 l :) ledwo by przejechał 400 km na baku. Ta sama trasa w drugą stronę z wiatrem średnią 9 l. Generalnie przy tej prędkości przyśpieszenie jest słabiutkie. Mój teść mam 1,7 crdi i radzi sobie o niebo lepiej niż 1,6 gdi pod każdym względem, zakup tego auta z silnikiem 1,6 to duży niewypał....


Ja czegoś tu nie rozumiem, ludzie kupują auto z podstawowym silnikiem i oczekują nie wiadomo czego.
Patrząc na specyfikacje ix35 z silnikiem 1.7 CRDi, ja nie widzę jakis szczególnie wybitnych plusów.
ix35 z 1.7 CRDi jest cięższe o ponad 100kg, co ma wpływ na prowadzenie, przyśpieszenie do 100km/h i max V słabsze, ale minimalnie, tak jak do 1.6 GDI nie można dokupić napędu 4x4, ma DPF. Jednie na plus spalanie, ale tylko o ok. 1.4l/100km mniejsze od 1.6GDI.
Ja wybierając wersję ix35 wolałem lepsze wyposażenie (Style) + cichy i szybciej nagrzewający silnik (zimą ma to znaczenie) bez turbo, dwumasy, DPF, niż dopłacać 12tys. i mieć wersje Comfort.

Rucia1

  • Gość
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #87 dnia: 20 Luty 2015, 07:51:19 »
ix35 z 1.7 CRDi jest cięższe o ponad 100kg, co ma wpływ na prowadzenie, przyśpieszenie do 100km/h i max V słabsze, ale minimalnie, tak jak do 1.6 GDI nie można dokupić napędu 4x4, ma DPF. Jednie na plus spalanie, ale tylko o ok. 1.4l/100km mniejsze od 1.6GDI.
 
Jest jeszcze coś takiego jak maksymalny moment obrotowy i tu diesel bije na głowę
benzynę 260/1250-2750, przyspiesza już przy obrotach 1200, a nie przy 5 tyś, nie musisz redukować biegów przy wyprzedzaniu czy podjeżdżaniu pod górę, zupełnie inaczej się jeździ dieslem "lepiej". To mój czwarty samochód z turbiną i DPF i nigdy nie miałam problemu.

Offline Slay75

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 249
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #88 dnia: 20 Luty 2015, 09:02:59 »
Cytat: "Rucia1"
Jest jeszcze coś takiego jak maksymalny moment obrotowy i tu diesel bije na głowę benzynę 260/1250-2750, przyspiesza już przy obrotach 1200, a nie przy 5 tyś, nie musisz redukować biegów przy wyprzedzaniu czy podjeżdżaniu pod górę, zupełnie inaczej się jeździ dieslem "lepiej". To mój czwarty samochód z turbiną i DPF i nigdy nie miałam problemu.


Doskonale Cię rozumiem, moje poprzednie auto było z silnikiem Diesla, ale dla mnie dopłata 12 tyś. zł to jakaś pomyłka. Dla kogoś ważny jest moment obr, a dla mnie komfort i wyposażenie. Chętnie bym sie spotkał z właścicielem ix35 z silnikiem 1.7 CRDi i sprawdził w praktyce jak wypadną na drodze te dwa silniki.

Offline gurszczak

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 219
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #89 dnia: 20 Luty 2015, 09:45:38 »
tak jak już pisałem to nie jest auto wyścigowe, wg. mnie powyżej 3k obrotów idzie nie tak źle - może to nie diesel bo inne momenty obrotowe, jednak jeździ mi się dobrze - ale trzeba brać pod uwagę ze to jest 1.6 i nie żądać od niego nie wiadomo czego. Dla mnie dopłata za diesla 12k i jeszcze dpf to jak kolegi Slay75, jakaś pomyłka.