Autor Wątek: [Accent X3] Tylne zawieszenie  (Przeczytany 12639 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

daniellock

  • Gość
[Accent X3] Tylne zawieszenie
« dnia: 15 Maj 2014, 10:10:27 »
Witam serdecznie. Posiadam Accenta z 95roku i zacząłem go reanimowac, ale napotkalem problem. Otoz mam kompletne mcpersony tylne od wersji po 97, szerokie talerze na sprezyne i tu moje pytanie czy podejda na wymiane kompletna ze starych czy rozni sie jakos mocowanie czy cos? pozdrawiam

[ Dodano: 2014-05-15, 19:52 ]
Naprawdę nikt nic nie wie bo chciałbym w sobotę to przełożyć w końcu to zrobię i opiszę czy pasuje  :roll:

ed. ort, int, tytuł. tekla

Offline IgoReCzeK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 631
[Accent X3] Tylne zawieszenie
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Maj 2014, 15:04:54 »
Lift w Accencie nie dotyczył zawieszenia, więc powinny pasować.  ;-)

daniellock

  • Gość
[Accent X3] Tylne zawieszenie
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Maj 2014, 20:37:34 »
No i zrobilem. Całe macpersony z szerokim talerzem pasuja do starszej wersji bez problemu. Sa roznice: po lifcie sa szerokie dolne talerze, a przed liftem waskie!

ed. interpunkcja, błagam. tekla

BKK

  • Gość
[Accent X3] Tylne zawieszenie
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Listopad 2015, 22:05:11 »
Czy są różnice w twardości tych zawieszeń? Bo u mnie w nowszym ze stożkowymi sprężynami jedna była pęknięta, a udało mi się za psie pieniądze kupić od starszego kompletne kolumny wraz z nowymi amortyzatorami. Wprawdzie już przełożyłem, ale jeszcze nie mam jak sprawdzić zachowania auta, bo jestem na etapie wymiany tylnych przewodów hamulcowych i mam zdemontowane przewody sztywne, na podstawie których doginam nowe.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent X3] Tylne zawieszenie
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Listopad 2015, 23:31:51 »
Po 07.1995 były montowane sprężyny o trzech długościach oznaczone kolorowymi kropkami red (332 mm), pink (315 mm), white (340 mm).

Jeśli chodzi o amortyzatory to różniły się skokiem tłoka i były dwa rodzaje 260 mm i 201 mm.




BKK

  • Gość
[Accent X3] Tylne zawieszenie
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Listopad 2015, 14:05:13 »
Oj, to się pewnie naszukam tych barwnych marek :D U mnie pięknie farba oblazła ze sprężyn i raczej mało na nich widać. Wyjdzie na testach. Ale dopiero, jak wymienię przewody, czyli w poniedziałek.

No i znalazłem na jednej ślad jakby barwnej marki - żółty :D I co teraz? Żeby było weselej, to jeden stary amortyzator Bildstein, a drugi Monroe :D

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent X3] Tylne zawieszenie
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Listopad 2015, 18:49:14 »
Jak wpiszesz tutaj http://epc.japancars.ru/hyundai/ vin to w okienku o zawieszeniu będziesz miał podane jakie były fabrycznie zamontowane sprężyny, a co za tym idzie czy auto będzie wyżej czy niżej.

BKK

  • Gość
[Accent X3] Tylne zawieszenie
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Listopad 2015, 13:30:29 »
Czy opłaca się brać tuleje tylnego wahacza wzdłużnego z ted gumu? Robią pełne lane, a nie ażurowe. Może są jakieś godne polecenia w przyzwoitej cenie?
Bo tedgum ma po około 30 zł za tuleję, a sklep w Warszawie już po 13. Oryginały są chyba ażurowe (mają otwory w gumie). Czy brać też takie z otworami, czy lepiej pełne?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent X3] Tylne zawieszenie
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Listopad 2015, 19:34:31 »
Jeśli jest dostępny oryginał 55116-22001 to nie montowałbym zamiennika.

http://www.fox.rzeszow.pl/TULEJKA-WAHACZA-WZDLUZNEGO(4,252002,13052).aspx

Pewnie nakrętkę trzeba będzie uciąć więc kup nowe śruby 55117-3F000 i nakrętki 54559-28000

http://www.fox.rzeszow.pl/Sruba-WAHACZA-POPRZECZNEGO(4,252002,32038).aspx

http://www.fox.rzeszow.pl/NAKRETKA-M12x1-25-zam-55229-4D000(4,251691,12801).aspx

BKK

  • Gość
[Accent X3] Tylne zawieszenie
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Listopad 2015, 20:12:01 »
Dziękuję! Jak zwykle niezastąpiony.
Właśnie ta perforacja tulejki mnie martwi. Nie wiem, po co producent tak ją osłabia. Ćwiczyliśmy wymianę tulei w przednim zawieszeniu nubiry, gdzie oryginalnie też takie z "motylkiem" i auto było cały czas miękkawe. Dopiero wymiana na lite, właśnie od tedgumu spowodowało, że auto wreszcie zaczęło się trzymać drogi. Dlatego skłaniałbym się ku takim pełnym.
Ktoś jeździ na takich? Jak wrażenia?
Śruby faktycznie się jeszcze nie poddały, choć liczę że puszczą (naiwność? ;) ), bo na razie nawet się nad nimi nie wysilałem. Pod nosem mam na szczęście sklep, który ściągnie mi dowolną śrubę w dowolnej klasie, więc może się uda. Tak zapobiegawczo zapytam tylko, jaka jest średnica i długość tej niegwintowanej części. Oryginalne nakrętki nie są przygrzane do blach? Bo jakby przyszło mi je siłą odkręcać, to jadę do zaprzyjaźnionego zakładu, w którym naprawiają ciężki sprzęt budowlany, a tam to już mają takie "delikutaśne" zabawki...

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent X3] Tylne zawieszenie
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Listopad 2015, 22:53:37 »
Myślę że co by nie robić to tak jak w LC będzie bujało jak łódką na wodzie. W Rosji z przodu montowano dwa razy dłuższe łącznik stabilizatora. W LC ta tuleja jest tylko gumowa bez tej metalowej obudowy.

BKK

  • Gość
[Accent X3] Tylne zawieszenie
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Listopad 2015, 00:49:49 »
Panowie! Jakie są dokładne wymiary tulejek w drążku prowadzącym/wahaczu wzdłużnym? Dziś chciałem założyć od TedGuma i się przejechałem. Długość tulei wewnętrznej 50mm, to się zgadza, śruba rozmiar 12 też. Długość płaszcza zewnętrznego większa od oryginału o jakieś 5 -  mm. To nie problem, bo akurat miejsce jest,  bo wewnętrzna tulejka jest i tak dłuższa, więc więcej gumy i będzie lepiej trzymać  :-P Ale! Średnica otworów w wahaczu i "zwrotnicy" tylnej, to 39.7 mm, a tuleje mają 40.8. Ni kurde, ale ponad milimetr, to one się w czasie montażu nie skurczą. Przecież to rura jest... Czy tam były różne wymiary, czy producent dał ciała? Ma któryś z was konkretne wymiary fabryczne?

[ Dodano: 2015-12-04, 22:53 ]
Dla zainteresowanych. To tulejki z Tedgum'u z pełną gumą bez ażuru, po lekkim liźnięciu tulejek na improwizowanej tokarko szlifierce (wiertarka kolumnowa + szlifierka kątowa z tarczą listkową) o jakieś 0.5 - 0.6 mm, tuleje dają się wprasować. Ciekawostką jest to, że mają płaszcz zewnętrzny z aluminium. I ma taką grubość, że to zeszlifowanie nie szkodzi mu wcale. Po złożeniu i jeździe próbnej - nie to auto. Tył przestał się bujać. Znikło tłuczenie, nie ma myszkowania po drodze...
Śruby kupiłem nie oryginalne, a drobnozwojowe w klasie 10.9 M12x90 i dobre podkładki do tego. Akurat ten wymiar ma część niegwintowaną pasującą idealnie do rozmiaru tulei wraz z wahaczem. Wprawdzie wystają one jakieś 18 mm z nakrętki, ale w niczym to nie przeszkadza. Zawsze można przyciąć.

Offline pablopavo

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
X3
« Odpowiedź #12 dnia: 31 Styczeń 2018, 22:28:51 »
Potrzebuję używanych amorków na tył do X3 95r. Nie mogę nigdzie ich dostać. Jakie od jakich modeli mogą pasować.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent X3] Tylne zawieszenie
« Odpowiedź #13 dnia: 31 Styczeń 2018, 22:56:10 »
Ze względu na wielkość talerzyka pod sprężynę pasować będą tylko te od X-3 do 1997.
.

Offline pablopavo

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
[Accent X3] Tylne zawieszenie
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Luty 2018, 07:04:09 »
A biorąc pod uwagę całego MCPERSONA. Nie mam sprzętu i chęci do ściągania sprężyn a łatwiejsza będzie wymiana całości. Ceny używanych to od 50 do 100 zł sztuka.