Autor Wątek: [Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył  (Przeczytany 27409 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline niebieskiultras

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 261
[Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
« Odpowiedź #15 dnia: 02 Marzec 2015, 22:33:13 »
ja założyłem na tylnie bębny do mojego X3 kashiyiamy

przez prawie rok nic . zauważyłem ostatnio tylko ,że jak są zmarzniete to szurają trochę przy hamowaniu (do momentu nagrzania) .

z przodu klocki zakładam od zawsze bosha lub trw

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
[Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Czerwiec 2015, 21:44:00 »
Czy w Santa Fe SM jest jakaś forma czujnika zużycia klocków hamulcowych z przodu, np blaszki piszczące lub elektryczne czujki połączone z kontrolką na desce? A może wiecie jaka jest minimalna dopuszczalna grubość klocków hamulcowych? (2.0 CRDI 4x4 2004)

gto.ferrari.599

  • Gość
[Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
« Odpowiedź #17 dnia: 20 Czerwiec 2015, 22:39:18 »
Jak klocki wytrą się, że nacięcia nie widać to czas wymieniać, (ok 3-4mm); jeżeli się zjeżdża dalej to okładzina się przegrzewa i odpada stali...

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
« Odpowiedź #18 dnia: 20 Czerwiec 2015, 23:36:29 »
Są specjalne blaszki i gdy grubość jest ok 2 mm trą o tarczę.


Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
[Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
« Odpowiedź #19 dnia: 21 Czerwiec 2015, 12:58:34 »
Aktualnie mam grubość około 4-5mm ale nacięcie jeszcze jest wyraźnie widoczne. Kończy się ono właśnie jakieś 2mm od stalowej płytki bazowej. Z tego wiosek, że skoro nacięcia i blaszki są na 2mm to to jest graniczne dopuszczalne zużycie?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
« Odpowiedź #20 dnia: 22 Czerwiec 2015, 22:00:00 »

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
[Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
« Odpowiedź #21 dnia: 23 Czerwiec 2015, 20:56:05 »
No i wszystko jasne. Kosmos-dzięki za wizualizację ;-)

Offline attex

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 132
[Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
« Odpowiedź #22 dnia: 18 Październik 2015, 09:27:23 »
Witam
Przyszła pora na zmianę klocków hamulcowych
Zastanawiam się nad klockami ATE na przód cena w Ucando 151,99zł co o nich sądzicie?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
« Odpowiedź #23 dnia: 18 Październik 2015, 14:34:27 »
Cytat z Ucando "151,99 zł Okazyjna cen"

To jest okazyjna cena !! http://www.sklepmotoryzacyjny.pl/czesci-dacia/katalog/klocki-hamulcowe/ate-klocek-hamulcowy-kplprzod-hyundai-highway-van-00-04-przod,237300.html

Czy w Ucando do Hyundai i Kia jest cokolwiek w dobrej cenie?

Oczywiście same klocki są ok.

Offline attex

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 132
[Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
« Odpowiedź #24 dnia: 18 Październik 2015, 17:34:24 »
Kosmos 2011
Dzięki serdecznie za info ,wydawało mi się,że to jest naprawdę okazja  szukałem i znalazłem  cenę 240zł  w innym sklepie,ale ten namiar to jest strzał w dziesiątkę,strona jest już w ulubionych
Pozdrawiam

Offline ololysy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 221
[Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
« Odpowiedź #25 dnia: 15 Marzec 2016, 14:04:51 »
Czy ma ktoś wiedzę, jaka może być minimalna grubość tarcz?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
« Odpowiedź #26 dnia: 15 Marzec 2016, 17:43:49 »
Nowa 26 mm min 24,4 mm.

Offline ololysy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 221
[Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
« Odpowiedź #27 dnia: 20 Marzec 2016, 20:52:05 »
Czy warto próbować przetoczyć bijące tarcze czy kupić nowe? Jakieś typy?

[ Dodano: 2016-03-21, 09:15 ]
I jeszcze jedno. Ma ktoś jakiś pomysł na łożysko koła przód. Rozbieżność cenowa powala...

,

Artur_2

  • Gość
[Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
« Odpowiedź #28 dnia: 21 Marzec 2016, 11:54:51 »
Witam,
Podłączę się do tematu i powiem, że przetoczenie tarcz pomaga na krótką metę. Kilkukrotnie próbowałem w różnych autach zaoszczędzić kasę ale za każdym razem po przejechaniu około 1000 - 2000 km problem powracał i niestety konieczna była wymiana tarcz na nowe. W moim santku przed dwoma laty toczył mi dobry fachowiec i na początku byłem zadowolony. Problem bicia powrócił już po 1000 km. Wymieniłem tarcze na nowe ale niestety kupiłem jakąś podróbę "chyba JPN" bo przejechałem na nich 40 tys km i ponownie zaczęło się drżenie kierownicy przy hamowaniu. Obecnie zamierzam zakupić coś z oryginału bo zrozumiałem, że na hamulcach nie można oszczędzać. Zakupiłem już klocki TRW ale nie wiem jeszcze jakie tarcze wybrać dlatego proszę o pomoc kogoś doświadczonego w temacie aby doradził. Nie chcę eksperymentować bo to kosztuje drożej niż tarcze dobrej firmy. Czy ATE to dobry wybór do klocków TRW, czy tarcze też TRW?

mark.87

  • Gość
[Santa Fe SM] Klocki, tarcze przód i tył
« Odpowiedź #29 dnia: 21 Marzec 2016, 17:08:22 »
Ja ci kolego osobiscie polece tarcze ATE badz TRW ewentualnie MIKODA,no chyba ze chcesz cos naprawde lepszego to polecam EBC ale cena duuuza, sam mam zestaw u siebie w Mazdzie ATE+EBC i hamulce brzytwa