Autor Wątek: pytania po kupnie elantry  (Przeczytany 3495 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

wtom

  • Gość
pytania po kupnie elantry
« dnia: 10 Październik 2009, 23:52:09 »
Witam.
Jestem nowym posiadaczem elantry 2.0 z ASB z 2000r. Jako, że jeżdżę japońcami to nie mam porównania w hundaiach.
Chodzi mi o dwie rzeczy:
1. kultura pracy silnika 2.0 cvvi: słyszę w okolicy atlka i pompy wody terkotanie. czy to norma w tym silniku?
2. mam też obiekcje co do skuteczności hamulców, wydaje mi się że trzeba mocniej cisnąć. jak ogólnie sprawują się heble w elantrach?

Złośnik

  • Gość
pytania po kupnie elantry
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Październik 2009, 00:01:48 »
Heble przy dbałości o wymianętarcz i klocków, płynu, stanu zacisków, dobrym odpowietrzeniu działają dobrze i dość skutecznie :)
Co do ABS'u również bez zastrzerzeń. Jeśli to pierwszy raz - to lekki strach dlatego warto sprawdzić działanie hebli z ABS'em. Ale działa dobrze. Jeżeli nawierzchnia pozwala i opony żeby nie było zbytniego poślizgu kół - auto staje bardzo szybko :)
To na tarczach, jak na bębnach z tyłu - niewiem.

wtom

  • Gość
pytania po kupnie elantry
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Październik 2009, 00:22:21 »
autko sprowadziłem z niemcowni dla żonki, abs działa bo testowałem, sam jeżdżę ave verso a żonka starletą i wydaje mi się, że obie toyotki lepiej hamują od tej lantry. może zapowietrzona :-P

Złośnik

  • Gość
pytania po kupnie elantry
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Październik 2009, 00:34:30 »
Już było na forum i zgadzam się z tym, tylne zaciski "lubią" mieć klocki w stanie (nowe do max. pół zużyte) bez względu na grubość tarcz.

rufuz

  • Gość
pytania po kupnie elantry
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Październik 2009, 09:28:46 »
taaa zgadza sie ja wymienilem wczoraj klocki z tylu plus zakupilem nowe śruby/bolce trzymajace zacisk wraz z gumkami i jest w porzadku. Z przodu mialem ferodo i byly juz troche zuzyte. Jak wymienilem na nowe to od razu jest lepiej. Po odpowietrzeniu układu jest całkiem niezle.

wtom

  • Gość
pytania po kupnie elantry
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Październik 2009, 11:33:38 »
a coś na temt pracy silnika możecie powiedzieć? mój ma 107 tys przebiegu (sprawdzony) i pracuje bardzo ładnie, tylko ten terkot z okolicy pasków :-/

rufuz

  • Gość
pytania po kupnie elantry
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Październik 2009, 17:19:24 »
ja jak rok temu kupowałem moja landryne to miala 97 tys. teraz chodzi jak pszczółka. Ja mialem terkot kiedy nalałem kiepski olej i jak odpalalem to zaraz po odpaleniu zawory terkotaly przez chwile. teraz na dobrym oleju jet ok.

Złośnik

  • Gość
pytania po kupnie elantry
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Październik 2009, 18:59:53 »
Niewiem czy to jest ten sam silnik ale chyba od wersji wczesniejszej niewiele się różni. Po prawej stronie w sensie od strony rozrządu czy od strony filtra powietrza > Terkotanie od strony filtra zwykle dochodzi spod pokrywy zaworów i pewnei wydaje takei dźwięki zużyty lub poprawnei działający łańcuszek łączący wałki. Po porównaniu z autkiem podobnym i tym samym silnikiem taki leki szum tego łańcuszka jest ale u mnie wali - i nadaje się do wymiany. Jeśli od strony rorządu to hmm róznie, już sam musisz wybadać skąd dokłądnie to dochodzi, moze pasek lekko obcierao obudowę, możejuż rolki padają, moze pompa wspomagania już się kończy, może pompa wody.

wtom

  • Gość
pytania po kupnie elantry
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Październik 2009, 19:15:39 »
zawory odpadają bo regulacja jest płytkowa a nie hydrauliczna. rozrząd nowy, sam silnik chodzi elegancko. jak przykładałem duży śrubokręt do ucha oparty o altka (stary sposób diagnostyczny :mrgreen: ) i pompę wspomagania to słychać to było, ale może przenosić się z wodnej. Chodziło mi raczej o potwierdzenie że nie jest to TTTM (ten typ tak ma) :-P . ogólnie auto fajne :-D żonka zadowolona, poza tym to automat.

Złośnik

  • Gość
pytania po kupnie elantry
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Październik 2009, 19:47:24 »
No to kolego, wystarczy że zrzucisz pasek z alternatora i zobaczysz po odpaleniu czy ustąpiło. Jak tak to będzies zmiał podejrzenie o 3-4 rzeczy. Ale bym się tym zbytnio neu przejmował, jaks ię nasili to będzie wiadomo co i skąd.

wtom

  • Gość
pytania po kupnie elantry
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Październik 2009, 20:09:31 »
mam jeszcze pytanie odnośnie brzęczyka zostawionych świateł, czy coś takiego elantra ma? bo brzęczy jedynie jak włączę tylne przeciwmgielne, natomiast wychodząc z auta przy zostawionych światłach nic nie sygnalizuje.

Złośnik

  • Gość
pytania po kupnie elantry
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Październik 2009, 20:26:54 »
Roczniki wcześniejsze (mój) mają sygnalizację zostawionych włączonych świateł, zarówno przeciwmgielnych jak zwykłych.

BLOONDYN

  • Gość
pytania po kupnie elantry
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Październik 2009, 21:20:53 »
Chyba Ze masz tak jak w mojej Sonacie - po wyjęciu klucza ze stacyjki przy włączonych światłach, po otwarciu drzwi wszystko gaśnie i "piper" niepotrzebny ;-)

Arthur101

  • Gość
pytania po kupnie elantry
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Październik 2009, 09:05:22 »
Witam
jak rok temu kupiłem swoja elantrę na "klekot" z rejonu pasków od razu zwróciłem uwagę. podczas ich wymiany wraz z łozyskami wymieniłem tez pompe wody i jest cichutko.
Hamulce wymagaja przyzwyczajenia są gumowate ,podobne do tych np z Xsary czy lanci lybry. kiedy przesiadam sie do focusa "walę" łbem o dechę podczas hamowania , odpowietrzenia jeszcze nie robiłem , tarcze , kloczki w stanie dobrym.
Arthur

wtom

  • Gość
pytania po kupnie elantry
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Październik 2009, 13:50:30 »
dzięki, jak żonka wróci z delegacji to się zabiorę za diagnozę :-P