Autor Wątek: pytania po kupnie elantry  (Przeczytany 3495 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wtom

  • Gość
pytania po kupnie elantry
« Odpowiedź #15 dnia: 15 Październik 2009, 17:04:20 »
jak to z używanym :-P wylazł jeszcze problem z katem (błąd P0422 niska efektywność kata), co ciekawe podpiąłem się z kompem i zbadałem pracę sond i rzeczywiście wygląda na to że to kat, bo druga sonda po dobrym nagrzaniu kata zaczyna pracować jak pierwsza. miał ktoś kiedyś z tym problem, może ktoś wymieniał kata na uniwersalny?

wtom

  • Gość
pytania po kupnie elantry
« Odpowiedź #16 dnia: 18 Październik 2009, 18:43:50 »
zarejestrowałem pracę sond (czerwony -przed katem, zielony za katem) wygląda że rzeczywiście kat leży :-/




wtom

  • Gość
pytania po kupnie elantry
« Odpowiedź #17 dnia: 22 Październik 2009, 20:37:35 »
mam pytanie czy kontrolka zapiętych pasów oprócz mrugania przez 6s od wł. zapłonu jeszcze sygnalizuje dźwiekowo? bo u mnie pomruga i gaśnie i można jechać bez pasów.
czasami też w czasie jazdy zapala się kontrolka poduszki i gaśnie po pewnym czasie (czyżby brak styku?)

Złośnik

  • Gość
pytania po kupnie elantry
« Odpowiedź #18 dnia: 22 Październik 2009, 20:54:10 »
Co do pasów - niedawno uruchomiłem ową kontrolkę jak i kontrolkę Check Engine poprzez umieszczenie w pustych miejscach żarówek z oprawkami :)
Kontrolka pasów jak widze i się wydowiadywałem - właśnie tak działa - sygnalizacji dźwiękowej nie spotkałem oprócz zostawionych świateł.
Co do poduszek. Radzę uważać - błąd błędem - jak wskoczy na stałe to będzie się palić do momentu skasowania przez kompa. Skoro co jakiś czas się włącza radzę posprawdzać taśmę zasilającą przy kierownicy. Tam największe prawdopodobieństwo że styku nie trzyma. Oczywiście wszystko z max. bezpieczeństwa więc na wył. zapłonie, odłaczonym aku na conajmniej godzinkę i dopiero - bezpiecznik, taśma - przeglądnąć, sprawdzić styki - dopiero podłączyć i przetestować - a jak nie to do elektryka na diagnostykę - z tym nie ma żartów.

Roman_d

  • Gość
pytania po kupnie elantry
« Odpowiedź #19 dnia: 22 Październik 2009, 21:10:33 »
Cytat: "wtom"

czasami też w czasie jazdy zapala się kontrolka poduszki i gaśnie po pewnym czasie (czyżby brak styku?)


Może to też być problem z czujnikiem zapięcia pasów (jeśli taki występuje), albo z kompem, albo z kablami.
Najlepiej podjechać do specjalisty i skasować błąd poduszki zanim coś się wydarzy gorszego.
W Aso ostatnio płaciłem 80PLN za odczytanie i skasowanie błędów poduszki.

wtom

  • Gość
pytania po kupnie elantry
« Odpowiedź #20 dnia: 22 Październik 2009, 21:36:57 »
doprowadzam to auto do porządku :-P po kupnie od fryca. zostało mi wymienić klocki, zrobić porządek z katem no i ta poducha się odezwała. też myślałem o pierścieniu kierownicy bo to newralgiczne miejsce. jutro się zabiorę, dzięki.