Autor Wątek: Problem z hamowaniem z dużej prędkości  (Przeczytany 6743 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

BartBartez

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« dnia: 26 Lipiec 2008, 18:03:03 »
Witam.
Problem polega na przegrzewaniu się hamulców(chyba). Polega na nasilaniu się bardzo nieprzyjemnych dźwięków(coś jak zacierające się łożysko) i wpada w rezonans. Nasila się pod koniec hamowania z dużej prędkości np przy zjeździe z autostrady hamując z 180/200km/h.
Płyna hamulcowy wymieniony, przeczyszczone i nasmarowane prowadnice, tarcze i klocki idealne(ATE). Trwa to od jakiegoś czasu. Dzisiaj jeszcze raz przeczyściłem wszystko i jakby troszkę lepiej ale i tak bardzo głośno i telepie pod koniec tego całego hamowania.
Przy krótkich hamowaniach jest wszystko OK.

Miałem to samo w Scoupe i poprawiło się znacznie ale nie do końca po wymienie tarcz i klocków. W Scoupe wymieniałem też łożyska i efekt mizerny.

Nie mam pojęcia co to może być.
Macie jakieś pomysły?

wachers

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Lipiec 2008, 18:33:41 »
Wiesz mam ten sam problam i również wymieniłem praktycznie wszystko. też chciałbym dostac jakaś porade.

e-gen

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Lipiec 2008, 19:40:37 »
Przy hamowaniu z 200 km/h każda standardowa tarcza/klocek będzie źle hamować. Proponuję poszukać czegoś bardziej wyczynowego np. "żółte" EBC cena ok 150 GBP za komplet tarcz na przód do tego klocki ale efekt z pewnością będzie zadowalający; jako dodatkowe usprawnienie można potraktować wymianę elastycznych wężyków hamulcowych na nowe w stalowym oplocie.

Jarek

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Lipiec 2008, 21:34:25 »
Cytat: "e-gen"
Przy hamowaniu z 200 km/h każda standardowa tarcza/klocek będzie źle hamować

Masz sporo racji, może nie wszystkie klocki i tarcze ale znakomita większość tak.
Teraz owszem jeździ się szybciej niż kiedyś , tak powiedzmy do 150 ale 200 nawet teraz uchodzi za wyzwanie losu... :?: :!:

BartBartez

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Lipiec 2008, 21:37:19 »
Właśnie wracam z autostrady i powtórka z rozrywki tylko przy hamowaniu z 150km/h. Coś się pogorszyło. ?????

Cibor

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Lipiec 2008, 23:09:30 »
Tak jak napisał e-gen, kup cosik lepszego... Może klocki się za bardzo już starły :?:

BartBartez

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Lipiec 2008, 23:16:54 »
Cytat: "Cibor"
Tak jak napisał e-gen, kup cosik lepszego... Może klocki się za bardzo już starły :?:

Są w stanie idealnym jak pisałem. A nie uważam żeby ATE było jakieś gówno. Rozumiem problem z wyhamowaniem 200 km/h ale z 150???

Jarek

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Lipiec 2008, 23:28:46 »
1. Masz ABS?
2. Sprawdź czy masz hamowanie tylnej osi, może hamuje tylko przód (z jakichś przyczyn) i przez to jest nadmiernie przeciążony

BartBartez

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Lipiec 2008, 09:14:24 »
Mam ABS. Tył też sprawdzony. Z tyłu również nowe tarcze i klocki. Auto hamuje idealnie równo i bardzo skutecznie. Problem jest tylko przy wiekszych prędkościach.

e-gen

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Lipiec 2008, 10:12:54 »
Przegrzane tarcze + zeszklone klocki = kupa przy hamowaniu

Cytat: "Jarek"

Teraz owszem jeździ się szybciej niż kiedyś , tak powiedzmy do 150 ale 200 nawet teraz uchodzi za wyzwanie losu... :?: :!:


Bez "ocen moralnych" w wątku technicznym proszę :evil:

Jarek

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Lipiec 2008, 10:13:03 »
A sprawdzałeś drogę hamowania z tych 200km/h? Wg mnie będzie dobrze jak zatrzymasz się po 220-240 metrach.

Cendra

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Lipiec 2008, 10:15:00 »
Ewentualnie to wina felg (lekko krzywa) bądz nierówno zużytych opon...
Geometria kiedy była ustawiana :?:

BartBartez

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Lipiec 2008, 10:57:41 »
Nowe opony założone w czwartek, felgi proste - sprawdzane przy okazji(tylna lewa lekko krzywa ale powiedziano mi, że mieści się w normie). Droga hamowanie od 200km/h do 30km/h (do zjazdu)około 200 metrów- bez przesadnego ciśnięcia pedalu hamulca.
Klocki były lekko zeszklone ale przetarłem "uszkodzoną" warstwę na nowym, prostym kamieniu szlifierskim i troszkę się poprawiło ale tylko do 2.3 zjazdu z autostrady.

Zapomniałem dodać, że gdy kupiłem auto klocki i tarcze były już "nowe" ale prowadnice zacisków nie chodziły praktycznie wcale.
Czy możliwe jest, że tarcze są uszkodzone i ujawnia sie to dopiero przy mocnym rozgrzaniu??

Zaznaczam, że w poprzednim aucie wymieniłem tarcze i klocki na Lucas`y i problem nie został rozwiązany?? A to nie jest 5zł

kml

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Lipiec 2008, 21:57:17 »
BartBartez, jeżeli wszystko oddzielnie jest ok ale razem działa źle to po prostu musi być jakiś słaby punkt. Ja stawiam na tarcze klocki, ktore w normalnej jeździe dają rade ale przy szybkiej już nie. Wygląda na to, że będziesz musiał zaiwestować w nacinane tarcze i jakies lepsze klocki. Ja powoli myśle o EBC green stuff do siebie i do tego jakieś dedykowane tarcze EBC bo seria w accencie nie jest powalająca. Na badaniu wyszło mi ponad 2,4 kN ale jak dla mnie to są zbyt słabe te hamulce.

Zawsze istnieje ryzyko, że kupiłeś podróbkę ATE, podobnież podrabia się wszystko i na oko strasznie cieżko rozróżnić co jest prawdziwe. Moje wątpliwości budzi również to, że Ci się szklą klocki. Może spróbuj kupić najpierw same inne klocki.

BartBartez

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Lipiec 2008, 22:08:55 »
Cytat: "kml"

Zawsze istnieje ryzyko, że kupiłeś podróbkę ATE, podobnież podrabia się wszystko i na oko strasznie cieżko rozróżnić co jest prawdziwe. Moje wątpliwości budzi również to, że Ci się szklą klocki. Może spróbuj kupić najpierw same inne klocki.


Przód był wymieniony przed moim zakupem auta jeszcze w niemczech. Jeśli coś jest nie tak to obstawiam na tarcze. Wiem, że jeśli będę wymieniał to na jakieś nacinane. Tylko szkoda wymieniać jeśli są praktycznie nowe.
 A jak ma się sytuacja gdy przewody hamulcowe są do du..? Chociaż nie jest to aż tak stare auto ale kto wie....

Może to te upały????