Autor Wątek: Problem z hamowaniem z dużej prędkości  (Przeczytany 6744 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kml

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Lipiec 2008, 22:13:40 »
Cytat: "BartBartez"
Przód był wymieniony przed moim zakupem auta jeszcze w niemczech. Jeśli coś jest nie tak to obstawiam na tarcze. Wiem, że jeśli będę wymieniał to na jakieś nacinane. Tylko szkoda wymieniać jeśli są praktycznie nowe.
 A jak ma się sytuacja gdy przewody hamulcowe są do du..? Chociaż nie jest to aż tak stare auto ale kto wie....

Może to te upały????


A mierzyłeś te tarcze, chodzi mi o grubość. Może wygladają ok ale już są dojechane? Jezeli sie szykujesz do wymiany to najsupszej byłoby zrobić komplet łącznie z przewodami no i jakiś dobry DOT 4. Można nawet pokusić sie o 5.1 ale one jest bardzo higroskopijny i często wymaga wymiany. Ludzie bardzo chwalą przewody "stalowe" i mówią, że jest znacznie lepiej.

Co do upałów to imo nie powinny tak wpłyywac na układ hamulcowy.

BartBartez

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Lipiec 2008, 23:02:22 »
tarcze zero zużycia - wiem co mówię bo z mechaniką nie jestem na bakier. Płyn wymieniony kilka tygodni temu na ATE TYP 220 - jeden z najlepszych. Zastanawia mnie ewentualne uszkodzenie tarcz ukazujące się po rozgrzaniu. Ale tak jak pisałem w Scoupe wymieniłem tarcze i klocki na nowe i efekt nie był zadowalający. Szkoda tak wydać kilkaset złociszy w ciemno....

kml

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Lipiec 2008, 08:42:54 »
BartBartez, no to dopóki nie dojedziesz tego co masz to po prostu musisz jeździć wolniej :D Sprawdzałeś zwieche czy na pewno nic tam nie ma luzu?

BartBartez

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #18 dnia: 28 Lipiec 2008, 09:07:41 »
Z całej zawiechy do wymiany są tylne amorki bo lewy słaby jest ale nie wydaje mi się żeby miało to jakiś wpływ

kml

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #19 dnia: 28 Lipiec 2008, 09:12:34 »
Cytat: "BartBartez"
Z całej zawiechy do wymiany są tylne amorki bo lewy słaby jest ale nie wydaje mi się żeby miało to jakiś wpływ


Hmm a może po prostu przepaliłeś tarcze klocki? Jeżeli wszystko było nowe ( np niedotarte ) to za mocno używałeś od razu i teraz jest taki efekt?

BartBartez

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Sierpień 2008, 16:18:32 »
Odgrzewam kotleta

Nowe fakty:
Jarek miał rację i okazuje się, że tył nie hamuje odpowiednio.
O wiele lepiej jest gdy lekko pomagam sobie ręcznym.
Tarcze nowe, klocki nowe, prowadnice przeczyszczone, ręczny jak brzytwa.
Co może być przyczyną?
- przewody hamulcowe?
-pompa hamulcowa?
Jak to sprawdzić???

kml

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Sierpień 2008, 18:46:49 »
BartBartez, gdyby udało Ci sie dorwać fabryczne dane jak powinno hamować to wystarczy jechać na rolki i będzie dokładny wykres z siły przodu i tyłu.

Płyn masz też nowy i wszystko dobrze odpowietrzone?

BartBartez

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Sierpień 2008, 18:52:29 »
Cytat: "kml"
Płyn masz też nowy i wszystko dobrze odpowietrzone?


Tak

kml

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #23 dnia: 03 Sierpień 2008, 18:58:53 »
BartBartez, no to jedź na rolki i powiedz co wyszło...

Jarek

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #24 dnia: 03 Sierpień 2008, 19:51:20 »
Cytat: "kml"
wystarczy jechać na rolki i będzie dokładny wykres z siły przodu i tyłu

Na rolkach zapewne wszystko wyjdzie ok a hamować będzie źle, słowem samo życie.
Cytat: "BartBartez"
Jarek miał rację i okazuje się, że tył nie hamuje odpowiednio

Zacznij od sprawdzenia szczeliny między klockami a tarczą na postoju, chodzi po prostu o to czy klocki nie cofają się nadmiernie.

kml

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #25 dnia: 03 Sierpień 2008, 20:12:13 »
Cytat: "Jarek"
Na rolkach zapewne wszystko wyjdzie ok a hamować będzie źle, słowem samo życie.


Nop :) ale może akurat tym razem coś wyjdzie np duża dysproporcja między przoedem a tyłem.

Cytuj
Zacznij od sprawdzenia szczeliny między klockami a tarczą na postoju, chodzi po prostu o to czy klocki nie cofają się nadmiernie.


A jest w ogóle taka możliwość w zacisku jednotłoczkowym żeby klocek się za bardzo cofał? Strasznie mnie to zaciekawiło bo do tej pory widzialem dokładnie odwrotne sytuacje czyli że sie nie cofa albo przez cieżko chodzący tłoczek nie łapie odpowiednio ładnie.

BartBartez

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #26 dnia: 06 Sierpień 2008, 10:58:46 »
Cytat: "Jarek"
Zacznij od sprawdzenia szczeliny między klockami a tarczą na postoju, chodzi po prostu o to czy klocki nie cofają się nadmiernie.

Jest na styk. Brak nadmiernego luzu

BartBartez

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #27 dnia: 15 Wrzesień 2008, 09:19:56 »
Witam ponownie. Problem narasta:

Na postoju przy odpalonym silniku po podpompowaniu hamulca pedał opada ale do pewnego momentu i stoi jak kamień. Przy ostrym hamowaniu z 80 km/h ABS działa ale hamowanie wyraźnie słabsze i pod koniec hamowania pedał jest praktycznie w podłodze.(przy hamowaniu z 60 km/h już tego nie ma) Po tym zaświeciła się kontrolka ABS. Po zgaszeniu silnika zgasła ale przy ponownym uruchomieniu ABS się nie "uzbraja".
Tzn kontrolka świeci się przez kilka sek światłem ciągłym zamiast mrugać. Pomimo tego ABS działa ale tak j.w.
 Na popołudnie umówiłem się do elektryka żeby podpiąć auto pod kompa. Powinien wykazać jakiś błąd ABSu.
Obstawiam uszkodzoną pompę h-ca. Mówią, że prawdopodobnie jedna sekcja przepuszcza.

Co o tym myślicie?

Jarek

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #28 dnia: 15 Wrzesień 2008, 09:30:02 »
Cytat: "BartBartez"
Obstawiam uszkodzoną pompę h-ca. Mówią, że prawdopodobnie jedna sekcja przepuszcza

Najbardziej prawdopodobne. Sprawdź czy gdzieś nie cieknie albo może być tak że ciśnięty płyn wraca do zbiorniczka - miałem tak kiedyś w jakimś aucie jak zaworki w pompie nie trzymały i dodatkowo tłoczek był nieszczelny.

kml

  • Gość
Problem z hamowaniem z dużej prędkości
« Odpowiedź #29 dnia: 15 Wrzesień 2008, 11:09:58 »
Mam pytanie: czy moduł ABS to jest pompa hamulcowa od razu czy to jest osobno ? :oops: