Właśnie rozebrałem swój rozrząd.
Na blacie 120 tysi. Pasek nie wygląda źle, elastyczny, bez pęknięć specjalnych, paski raczej są solidne w tych CRDi. Na moje oko ( a już sporo rozrządów wymieniałem) wytrzymałby spokojnie do 140-150 tysi, ale nie ma co ryzykować. Napinacz, rolka – widać ślady zużycia, ale na łożyskach obracają się ładnie.
Pompa również kręci się ładnie, ale zauważyłem że zaczynała lekko cieknąć.
Wymieniłem wszystko koszt części – 350 PLN, oryginały, pompa wody oryginalna 160 PLN. Jak na moje oko rozrząd wytrzymał by ok. 150 tysi, ale nie polecam ryzykować
Sama wymiana rozrządu nie jest skomplikowana, najgorzej jest z dostępem do dołu bo trzeba odkręcić taki kawał hmmm metalowego wspornika, osłony.. nie wiem jak to nazwać
jak się zdejmie koło daje rade to odkręcić i wyjąć
koszt robocizny nie powinien przekroczyć 350-400 PLN jak na moje oko
jak ktoś chce na Śląsku mogę polecić fachowców
Przy rozrządzie wymieniałem oleje, filtry i świece… ze świecami to w ogóle meksyk, uważajcie żeby nie pourywać ich, bo czeka was grubsza impreza wówczas.
Także – wymieniajcie rozrządy na czas – Howgh