Autor Wątek: [i30CW New] wygłuszanie nadkoli  (Przeczytany 13480 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline figur

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 52
[i30CW New] wygłuszanie nadkoli
« dnia: 09 Marzec 2014, 18:20:51 »
cześć,
po prawie roku użytkowania jestem pewien że szum od nadkoli wynika z kiepskiego ich wygłuszenia niż z jakości opon. a jest to hałas największy podczas jazdy (na drugim miejscu świst powietrza na przednich słupkach drzwiowych). czy może ktoś zabierał się za wygłuszenie nadkoli albo może polecić jakiś warsztat w trójmieście tym się zajmujący?
pozdr

Lucressi

  • Gość
[i30CW New] wygłuszanie nadkoli
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Marzec 2014, 20:00:01 »
Ja od pierwszych kilometrów próbowałem ustalić co jest nie tak z tym hałasem. Już na pierwszej długiej trasie ( a było to wczesną wiosną) dawało się odczuć spory dyskomfort jazdy. O ile jazda do 100km/h  jest jeszcze ok, o tyle wszystko powyżej i jeszcze szybciej staje się już nieznośne.  :-x Szumy wdzierały się jakby spod samochodu przez drzwi do wewnątrz.
Długo chodziło mi po głowie co jest nie tak. Szukałem na stronach internetowych pytałem innych użytkowników, a ich zdania były podzielone. Początkowo obwiniałem wielkość opon 205/55 r16, jednak na szumy skarżyli się również użytkownicy 195. W sezonie letnim jeździło mi zdecydowanie lepiej lecz jazda autostradami poprzez generowany szum wciąż zostawiała wiele do życzenia. Wszystko tak naprawdę zależało od prędkości z jaką się poruszałem. Powyżej 130 radia nie da się słuchać , musisz bardziej pogłośnić, co sprawia, iż siedzisz w jeszcze głośniejszej kabinie. :-x.

Doszedłem do wniosku, że prawdopodobnie auto albo ma jakiś Fehler konstrukcyjny albo jest beznadziejnie wyciszone. Ktoś na forum już tutaj sprawdzał pod wykładziną samochodu, jakie są tam materiały wygłuszające i zobaczył tylko samą blachę.
Granice mojego niezadowolenia zostały przekroczone późną jesienią poprzedniego roku gdy na dość długiej trasie szumy były nie do zniesienia. przy prędkości 140 trzeba było zdecydowanie głośniej mówić, aby pasażer siedzący obok mnie słyszał!! Szybsza jazda kompletnie nie wchodziła w grę a o słuchaniu muzyki to już nawet nie wspomnę :-( .
Wiem, że brzmi to niewiarygodnie ale ja jestem strasznie wrażliwy na takie rzeczy. Jak bym tylko posiadał sonometr to chętnie bym zmierzył poziom hałasu :-|

Oczywiście hałas nie był zawsze jednakowy. Dużo zależało od powierzchni drogi. Im gładszy asfalt tym ciszej. Z zamkniętymi oczami mogłem powiedzieć po czym jadę :P
Na podstawie tych wszystkich obserwacji, wiedziałem już, że sporą winę ponoszą Hankooki, na których to wyjeżdżają autka z salonów :-? . Znajomy zajmujący się kiedyś oponami od razu wskazał na opony mimo, iż tą firmę chwali i uważa za dobrą. Zwrócił uwagę też na opony zimowe, które generują większy hałas, niż opony letnie, co wiązało by się z jeszcze większymi szumami w samochodzie. Przed zimą swoją i30 zaopatrzyłem w opony 195/55 r15 ponownie z firmy Hankook ! I co się okazało na pierwszej dłuższej trasie gdzie mogłem rozwinąć prędkość do 140 -150 ?

Inny samochód !

Radio  grało normalnie Opony nie "wykrzykiwały mi do ucha" prędkości z jaką jechałem było po postu przyzwoicie. Nawet rodzaj powierzchni drogi nie maił dużego wpływu na prace opon.  Naturalnie opony są nadal słyszalne ale wszystko w granicach przyzwoitości. Zimówki pracują głośniej przy wolniejszej jeździe tak do 80km/h ( w przeciwieństwie do letnich, które przy tej prędkości były jeszcze niesłyszalne), natomiast im szybciej bym jechał tym hałas nie wzrasta. Słyszę co najwyżej opór powietrza, o którym też wspomnę parę słów.
Jako iż temat głośnych opon dręczył mnie spory czas, postanowiłem nie wypisywać suchych niesprawdzonych faktów. Mija prawie rok i dopiero teraz dzielę się swoimi spostrzeżeniami.

Opony letnie najlepiej ( co nie znaczy, że dobrze)  sprawowały się w środku lata gdzie temperatura na zewnątrz była wysoka. Im temperatura niższa tym mieszanka bardziej twardniała i rzeczywiści miałem wrażenie jak bym mi ktoś założył plastikowe opony z klocków Lego. Gdy wpisywałem w wyszukiwarce posiadany przez mnie model opon Hankook cały czas natrafiałem na negatywne opinie. Główny zarzut to właśnie hałas. Problem w tym, że niemal 98% wypowiadających się to właściciele nowych i30-stek :-| .
Na zimowych oponach jeździ mi się o niebo lepiej, niż na letnich, jednak nie zmienia to faktu, że nowa i 30 jest po prostu słabo wyciszona :-? . Te standardowe głośne Hankooki po prostu demaskują słaby punkt tego samochodu. Brak odpowiednich materiałów wyciszających? Nieprawidłowe wyprofilowanie? Nadkola ?  Nie wiem.  :-/  

Jeśli zdecydujesz się na wyciszenie  nadkoli, to liczę, że podzielisz się rezultatami. Najlepsze efekty dało by wyciszenie samochodu pod car audio, ale to niestety kosztowne :-/ .

Wracając jeszcze do oporu powietrza na słupkach, to jak dla mnie jest to standardowe zjawisko. Jadąc pod wiatr zawsze coś tam szumi. Podobnie jest przy silnych bocznych wiatrach. Dla mnie nie stanowi to problemu.


Póki co z bólem serca przychodzi myśl, o ponownym założeniu letniaków.
 :-?

Offline figur

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 52
[i30CW New] wygłuszanie nadkoli
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Marzec 2014, 09:23:04 »
opony zimowe mam ultra grip 8 i są trochę cichsze od fabrycznych hankook. ale jeśli się jedzie po polnej drodze to słychać każdy kamyczek obijający się po nadkolach a zwłaszcza po podwoziu - co wskazuje że są tam braki w wygłuszeniu. na pierwszym przeglądzie popytam jak się ma temat gwarancji do wygłuszania.

Offline OLI

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 68
[i30CW New] wygłuszanie nadkoli
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Styczeń 2017, 16:19:30 »
 

Dodano: 2017-01-02, 16:19
Wygłuszenie tylnych nadkoli i przy okazji pociągniecie prądu z ledami na drugą stronę. Efekt: w aucie znacznie ciszej, siedzący z tyłu również zauważyli różnice więc coś w tym musi być. Materiały to mata bitumiczna zakupiona w sklepie budowlanym + mata filcowa. Plastik progu załadunkowego, śrubka pod podłogą, kilka zacisków plastikowych, element plastikowy na którym opiera się półka i można działać. Przód i drzwi w następnej kolejności może jakoś na wiosne :)

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i30CW New] wygłuszanie nadkoli
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Styczeń 2017, 08:48:55 »
Spędziłem kilka dni w bagażniku wyklejając go i nadkola dobrej jakości matą (STP) oraz gąbką. Fabrycznego wygłuszenia nie było absolutnie nic, nawet tyle co na zdjęciach wyżej. No i szału nie było w różnicy hałasu. Aż do momentu gdy zmieniłem opony letnie (producent deklaruje 67 dB) na całoroczne (69 dB z naklejki). Jak zupełnie inny samochód!
Tak więc największy przyrost komfortu da wymiana opon na ciche. Tylko szkoda, że z naklejek się tego nie dowiemy. Z moich obserwacji wynika, że koncern goodyear ma najbardziej "optymistyczne naklejki", którym nie warto ufać.

Offline Endrju89

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 20
[i30CW New] wygłuszanie nadkoli
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Luty 2017, 02:40:23 »
Faktycznie coś z tymi oponami musi być nie tak, bo najśmieszniejsze jest to że po wymianie opon na zimowe ( Goodyear Ultragrip 9 ) jest ciszej niż gdy miałem założone "oryginalne" Hankooki! o ile w jeździe miejskiej 30-50 km/h nie ma jakiejś większej różnicy o tyle już przy prędkościach 90-100 km/h i więcej paradoksalnie mniejszy hałas powodują zimówki.

Offline misza

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
[i30CW New] wygłuszanie nadkoli
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Maj 2018, 18:48:20 »
Temat zdycha, a wart jest kontynuacji
Ja mam dokładnie takie same doznania. Najwięcej dają opony. Ja w swoim cw podczas montażu czuiników w puste przestrzenie włożyłem zbitą matę szklaną do ocieplenia i różn8ca jest.
Ważnym czynnikiem hałasu jest jeszcze brak płyty -osłony pod silnikiem.
W dieslach takie są montowane, w benxynach nie. Warto by porównać 9ba samochody.
Ja zdecydowałem się na Fuldę ecocontrol hp - różnica ogromna

Offline william7

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 24
[i30CW New] wygłuszanie nadkoli
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Czerwiec 2018, 23:39:21 »
Fabryczne hankooki to twarde opony i generują duży hałas. Ja również zmieniłem na letnie sava hp i widzę różnicę. Niestety to fakt ze i30 nie grzeszy wytłumieniem.

AndrzejW

  • Gość
[i30CW New] wygłuszanie nadkoli
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Czerwiec 2018, 20:28:38 »
Witam,
Również jestem za kontynuacją tematu. Mam zupełnie podobne odczucia co do wyciszenia nadkoli, a raczej na oszczędności koncernu w tym temacie w niektórych rocznikach. Mam i30 2012 i jest dość głośno /szumnie/ czego już nie słyszałem u kumpla w roczniku 2016 mimo że silnik sporo głośniejszy bo diesel.

Jako, że autko kupiłem bisko 6-letnie na firmowcych Hankookach których stan był już taki sobie stwiedziłem, ze nie będę kończył na nich sezonu tylko wziąłem coś z górnej półki z naciskiem właśnie na obniżenie hałasu a mianowicie Dunlop SP Sport Bluresponse z parametrem do 68dB. Opinie i wszelakie parametry w porządku więc wziąłem i póki co nie zawiodłem się pod żadnym względem, w tym również poziomu hałasu. Oczywiście są sporo cichsze niż firmówki ale mimo wszystko twierdzę, że wina tkwi w oszczędnościach firmy w wyciszeniu nadkoli. Co ciekawe silnik jest cichutki, na wolnych obrotach nie wiadomo czasami przy zewnętrznym hałasie czy jest załączony ;) W czasie jazdy z różnymi prędkościami również bez zastrzeżeń jak na tę klasę.

Wracając do nadkoli też jestem zainteresowany sprawdzoną firmą która by mogła to profesjonalnie ogarnąć bez cenowych szaleństw.

Offline misza

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
[i30CW New] wygłuszanie nadkoli
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Lipiec 2018, 23:21:35 »
Ostatnio przeleciałem się po A1 i A2  /1500 km/ i moje spostrzeżenia są takie.
Opony dają bardzo dużo. Dla wrażliwych polecam moje lub z wyższej półki
Konstrukcja zawieszenia odgrywa tu dość istotną rolę.  Nawierzchnie autostradowe - gładkie i są mniej słyszalne.
W moim Hyundki doszedłem do V 170 dalej się bałem. Bo już przy V 160 robi się niepewnie  i niebezpiecznie. Samochód bardzo reaguje na podmuchy wiatru.
Powyżej V 120 gwałtownie rośnie poziom hałasu. Hałas ten spowodowany jest głównie przez opływające nadwozie powietrze. Przy porywach wiatru słyszalne jest jrsze wzmocnienie szumu.
Przy V 140 rozmowa z pasażerem lub przez telefon jest już bardzo utrudniona.
Prawdopodobnie za cenę ciekawego designu poświęcono właśnie komfort  czyli ciszę w kabinie.
Wiem co piszę, bo przesiadłem się  z C5 2011 exclusive. Podrózowało się tam w prawie w całkowitej ciszy. / W pierwszych miesiącach w i30 czułem się po wyjściu z samochodu jak ogłuszony / 😁
I na koniec :
I30 nie jest "zwierzęciem autostradowym*. To samochów miejski i do pokonywania odległości z rozsądną prędkością.
Wg mnie wygłuszanie nadkoli niewiele pomoże... ale może się mylę...
Jeżeli ktoś chce zmniejszyć poziom hałasu ...  niech zacznie od opon

AndrzejW - ten diesel, o którym pisałeś ma płytę pod silnikiem. Zmienia ona przepływ powietrza i trochę izoluje od szumu przy toczeniu.
Pozdrawiam

Offline bobekos

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 673
[i30CW New] wygłuszanie nadkoli
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Lipiec 2018, 05:44:00 »
Ja posiadam wersję FD i nie dawno wygłuszyłem maskę silnika. Różnica wyczuwalna! :) Myślę że nadkola też dużo by dały w naszych H ale ja u siebie już w to nie inwestuje. Różnica u mnie jest taka że nie słychać już metalicznego dźwięku tylko przyjemny bas? ale dzięki temu powyżej 100 km/h można w miarę spokojnie rozmawiać z pasażerami co wcześniej nie było to możliwe. Opony też mam nowe i w miarę ciche także jak przedmówca napisał dają też dużo komfortu zwłaszcza jak złapią temp. ;)

Offline OLI

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 68
[i30CW New] wygłuszanie nadkoli
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Lipiec 2018, 23:13:44 »
Ja jestem świerzo po konserwacji podwozia wraz z nadkolami itp. itd. ogólnie to zabawa na kanał mało przyjemna ale baranek jest. Co do różnicy w wygłuszeniu jakoś nie odczułem bo od jakiegoś czasu coś buczy i wygląda to na łożysko