Autor Wątek: Poszukiwany czujnik spadku napięcia  (Przeczytany 3523 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kopruch

  • Gość
Poszukiwany czujnik spadku napięcia
« dnia: 10 Wrzesień 2009, 15:28:30 »
Czy ktoś się może orientuje gdzie takowy czujnik się znajduje ?? :).Ktoś kiedys na forum wywrożył mi problem z elektryką, bo obroty silnika spadają gdy np włączę swiatła.
Dzisiaj grzebałem w hultaju i w koncu znalazlem moduł odłączonego alarmu i sprawdzilem jaki to model itd. W instrukcji montażu znalazlem w uwagach : "Zaleca się wyłączenie czujnika spadku napięcia"
Jesli instalator alarmu zastosowal się do rady to mogło by to tłumaczyć moje objawy z silnikiem. Alarm jest odłączony wiec chciałbym przywrócić stan pierwotny :).

k7s5a2

  • Gość
Poszukiwany czujnik spadku napięcia
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Wrzesień 2009, 17:37:00 »
Cytuj
... obroty silnika spadają gdy np włączę swiatła.

E ... Ale to jest normalny objaw. Tak ma być.

kml

  • Gość
Poszukiwany czujnik spadku napięcia
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Wrzesień 2009, 20:06:06 »
Cytuj
E ... Ale to jest normalny objaw. Tak ma być.


Normalne to jest w samochodach pokroju suzuki maruti i tico gdzie jest mały, w zasadzie cały czas niedoładowany akumulator. Nie ma takiej opcji, żeby w sprawnym accencie obroty spadały po włączeniu świateł no chyba że tam jest oświetlenie stadionowe. Co innego elektryczne siłowniki od szyb - one dają się odczuć i sprawdzałem to w kilku samochodach.

k7s5a2

  • Gość
Poszukiwany czujnik spadku napięcia
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Wrzesień 2009, 20:55:23 »
No cóż. Moje zdanie na ten temat jest odmienne. Jeśli obroty nie spadają o jakieś astronomiczne ilości to moim zdaniem wszystko jest dobrze. Ja mam sprawny alternator i akumulator oraz osprzęt elektryczny i odkąd posiadam ten samochód zawsze po włączeniu świateł na biegu jałowym obroty spadają o te 50 ~ 100 obr./min.
Nie wiem ... Może nie znam się ale włączenie świateł mijania = +/- 180 W obciążenia co według mnie musi odbić się na obrotach ...
Z góry będę wdzięczny za wyprowadzenie mnie z błędu jeśli się mylę.

kml

  • Gość
Poszukiwany czujnik spadku napięcia
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Wrzesień 2009, 21:03:11 »
Cytuj
Z góry będę wdzięczny za wyprowadzenie mnie z błędu jeśli się mylę.


Nie wiem czy to błąd ale moim zdaniem instalacja i wydajność elektryki nie jest projektowana bez uwzględnienia obciążenia jakie generują światła etc. U mnie obroty ani drgną a zawsze tego pilnuję.

Kwestia tego, że to są inne samochody tez nie jest bez znaczenia w jakimś tam stopniu.

Zbyszek

  • Gość
Poszukiwany czujnik spadku napięcia
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Wrzesień 2009, 21:09:50 »
U siebie również nie zauważyłem spadku obrotów w momencie dodatkowego obciążenia urządzeniami elektrycznymi, niestety lepiej znam się na mechanice niż na elektryce samochodu (prawie zawsze zlecam to komuś) więc może któryś z klubowiczów będzie wiedział coś więcej na temat tego czujnika...

k7s5a2

  • Gość
Poszukiwany czujnik spadku napięcia
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Wrzesień 2009, 22:27:17 »
Hm ... Przestudiowałem trochę stron i wynika z tego, że:
1. W wielu autach taki spadek jest zauważalny i nie jest to wada.
2. Problem może leżeć w:
a. regulatorze ładowania
b. silniku krokowym
c. szczotkach alternatora
d. połączeniach masowych
Z tego co udało mi się zebrać widzę, że starsze auta mają taki spadek dość częsty natomiast nowsze już niekoniecznie. Być może kwestia leży właśnie w tych wymienionych rzeczach bądź jest bardziej prozaiczna, czyli Accent II jest tak zbudowany, że obroty przy dodaniu obciążenia nie spadają natomiast Accent I nie ma w sobie takiej funkcji i po dodaniu obciążenia obroty spadają zgodnie z mocą jaką obciążamy alternator. Bezcennym słowem byłaby tutaj wypowiedź innego użytkownika modelu Accent X-3 i opis zachowania jego auta w tym przypadku. Być może moje auto nie jest jednak tak sprawne jak mi się wydaje aczkolwiek nie zauważyłem u siebie problemów z ładowaniem aku.
Pozdrawiam.

Zbyszek

  • Gość
Poszukiwany czujnik spadku napięcia
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Wrzesień 2009, 22:45:33 »
Miałem kiedyś taką przypadłość (nieznaczny spadek obrotów silnika po włączeniu np. świateł) w Nexii rocznik 98, którą miałem od nowości ale spadek był ledwo zauważalny i akurat w przypadku tego auta było to normą. Co do Accenta III generacji to kojarzę przynajmniej jednego takiego klubowicza: Vesoly

k7s5a2

  • Gość
Poszukiwany czujnik spadku napięcia
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Wrzesień 2009, 22:53:06 »
Cytat: "Zbyszek"
Co do Accenta III generacji to kojarzę przynajmniej jednego takiego klubowicza: Vesoly

Accent X3 - I Generacja
Accent LC - II Generacja
Accent MC - III Generacja

adams502

  • Gość
Poszukiwany czujnik spadku napięcia
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Wrzesień 2009, 09:42:25 »
Obroty nie powinny spadać przy włączaniu świateł, natomiast odczuwalna powinna być zmiana pracy silnika, który zaczyna pracować pod większym obciążeniem. Dlatego sterownik silnika poprzez większą dawkę paliwa stara się utrzymać obroty ok 800

k7s5a2

  • Gość
Poszukiwany czujnik spadku napięcia
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Wrzesień 2009, 10:03:22 »
Widzę, że tutaj się w pewnym stopniu nie rozumiemy, wynika to zapewne z mojej winy więc z góry przepraszam.
Chodziło mi o spadek obrotów który występuje w moim aucie po włączeniu świateł w czasie gdy silnik jest zimny i pracuje na tzw. ssaniu czyli ma około 1200 obr./min. , nie twierdzę natomiast, że obroty opadają na ciepłym silniku. Bardzo możliwe, że również u mnie nie będzie zjawiska spadku obrotów pod wpływem obciążenia w momencie kiedy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę pracy.
Tak więc przepraszam za wprowadzenie w błąd.
A co do problemu kolegi Kopruch, tak jak napisałem wcześniej, problem może leżeć w tych elementach które wymieniłem wcześniej. Regulator ładowania jest przy alternatorze (chyba), kable masowe znaleźć łatwo, silnik krokowy jest przy przepustnicy.

kml

  • Gość
Poszukiwany czujnik spadku napięcia
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Wrzesień 2009, 09:39:40 »
k7s5a2, nie ma za co przepraszać w końcu to forum prawda.

Nie mniej jednak uważam, że temp silnika nie powinna mieć zadnego znaczenia dla wydajności układu elektrycznego. Silnik nawet przy obrotach rzędu 800 rpm ( na ciepło ) jest on w stanie zaspokoic potrzeby elektryczne a co za tym idzie przy 1200 rpm też nie powinno być absolutnie zadnego problemu.

Moze masz po prostu niedoładowany aku i pare godzin przy prostowniku załatwi sprawę :)