Forum > i30 FD

[i30 FD] Wymiana oleju

<< < (33/40) > >>

ELETomek:
Moim zdaniem taki jak producent zaleca, jeśli chodzi o parametry nie koniecznie markę oleju

wtom:

--- Cytat: "robaszek127" ---Moim zdaniem lepiej na polskie warunki wlać 5W40 niż oszczędny 5w30.
--- Koniec cytatu ---

leje się to co zaleca producent, nasze warunki nie są żadne wyjątkowe.

srbastek:
Zacytuje odpowiedź na moje pytanie z innego forum.

--- Cytuj ---Jak ktoś ma dużo czasu to można postudiować na ruskim forum watek na temat oleju do silnika (g4fc,g4fa) https://www.oil-club.ru/forum/topic/5798-maslo-dlya-hyundaikia-dvigateli-gamma-16/, jedyne 1725 str. na dzień dzisiejszy :D . W skrócie ruskie zalecają 5w20 lub 5w30 A5 do tego wymiana na 5-8 tyś w zależności od stylu i miejsca jazdy (miasto, trasa) jazdy można rowież znalesc sporo anliz olejowych https://www.oil-club.ru/forum/search/?q=ceed&type=forums_topic&nodes=36&fbclid=IwAR1M8BdekSU8X2YpQA4lLBz5Pux8E2Z1obac21QFp_BzsZ-GKryUvcnYtto.
--- Koniec cytatu ---


Ostatnio wymieniłem na Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30 + ARCHOIL AR 9100. Tylko ja olej wymieniam co 10tyś km ;)

wtom:
najważniejsze to musi się zgadzać ACEA, więc jak ma być A5 to taki należy lac bo tego wymaga konstrukcja układu olejowego. wtórna sprawa to lepkość, 5w20 jest zalecany ze względu na ekologię, czyli niskie opory, mniejsze zużycie  a w efekcie niską emisję CO2  :mrgreen:  patrząc na parametry 5w20 i 5w30 w tej samej klasie ACEA, u nas bezpieczniej lać 5w30 szczególnie w lecie gdy mamy niestety klimat "przegrzany".
w moim tez producent zaleca 5w20 i jako zamiennik dopuszcza 5w30, z doświadczenia zauważyłem, że 5w20 w miarę przebiegu szybciej rozrzedza się resztkami niespalonego paliwa i traci na lepkości więc stosuję obecnie 5w30 (bezpieczniej  :-P )

markar74:
Witam ponownie. Jestem po wymianie oleju (SHELL 5W30 ACE3). Trochę zaoszczędziłem bo zrobiłem to sam. Wymiana wkładu filra bez problemu, potrzebna nasadka 27. Do odkręcenia korka spustu oleju klucz 17. Oleju wyleciało/wlałem 4,6litra. Wraz z filtrem (FILTRON OE674/5) była podkładka pod korek spustu oleju.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej