Autor Wątek: Komputer pokładowy - średnie spalanie  (Przeczytany 14757 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

andrzejap

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« dnia: 28 Sierpień 2009, 21:07:15 »
Witam mobilki,
mam pytanie odnośnie komputerka pokładowego (jak zegarek casio z lat 90). Dziś zaszalałem na A4 (170-180km/h) i odczyty liczniczka pokazywały 9.0 l/100km przy włączonej klimatyzacji. Dodam że to silnik 1,6 a bmw i audi zostawały daleko w tyle. Następnie po wjeździe do Wrocławia zresetowałem czujnik i w mieście pokazuje mi średnio 6.0 l/100km.

Stąd moje pytanie:
Jakie macie średnie spalania w swoich I30?

Pozdrawiam
Andrzej

[ Komentarz dodany przez: BartBartez: 2009-08-31, 13:40 ]
Edit tytułu.
Na przyszłość proszę precyzyjnie tytułować wątki.

Jarek

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Sierpień 2009, 09:43:52 »
Różnie :mrgreen:
Od 4,8 do 6,8. To najwyższe zaliczyłem na autobahnie w Niemczech przy jeździe 150-160 km/h. Najniższe - również na autostradzie ale przy jeździe poniżej 2500 obr/min.
Inne tankowania masz w moich statystykach motostatu.

rafostry

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Sierpień 2009, 13:28:00 »
Jarek - nie porównuj diesla z benzyna :lol:

Moje średnie spalanie w 1,6 wynosi ok 9l na 100km - głównie miasto, ostatnio trasa ok 300km trochę miasta (przejazd przez Warszawę) 7,3 l /100km

grzech

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Sierpień 2009, 22:40:22 »
Statystyki pokazują, że przy normalnej jeździe (mój 1,4) pali w granicach 7,2 na kompie.
Na autostradzie (160-200km/h) wyssał mi ponad 9l.
Generalnie miasto 7,3 (bez klimy 6,6), trasa 110km/h z klimą 6,5l

Klima zwiększa zużycie u mnie o około 0,5l /100km

Jarek

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Wrzesień 2009, 07:11:19 »
Oops.. nie zauważyłem <lol2>

gummi.cezar

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Wrzesień 2009, 10:47:30 »
Tutaj dosyć duży wątek na ten temat:
http://i30forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=38

Jednak najważniejszą moim zdaniem, wypowiedź użytkownika JerzyR pozwolę sobie przekleić:
Cytuj

Wyniki (prędkośc/obroty tys./spalanie):
- 80-85/2,5/5,1-5,3
- 95/2,8/5,5
- 115/3,5/7,1
- 130/3,8/8,3
- zjazd we wzniesienia - hamowanie silnikiem: 90-80/2,5/0,2-0,3!
- 150-160/ok.4+/ok.11!


U mnie jest bardzo podobnie. Jednakże komputer przekłamuje mi o około 0,1-0,5 l/100 km.

iwanicki_sylwes

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Wrzesień 2009, 17:34:06 »
Cytat: "rafostry"
Jarek - nie porównuj diesla z benzyna :lol:

Moje średnie spalanie w 1,6 wynosi ok 9l na 100km - głównie miasto, ostatnio trasa ok 300km trochę miasta (przejazd przez Warszawę) 7,3 l /100km



u mnie jest podobnie

Stefan

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Wrzesień 2009, 22:03:21 »
Do wszystkich liczących średnie spalanie: weźcie proszę pod uwagę, że licznik (prędkość i odległość) w i30 ma bardzo duże przekłamanie, ok. 7% dla opon 185/65 R15. Oznacza to, że komputer pokazuje średnie spalanie nie na 100 km tylko na ok. 93 km... W praktyce oznacza to, że do wskazań komputera trzeba dodać 0.4-0.5 l na 100km.

Łukasz

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Wrzesień 2009, 22:42:28 »
Cytat: "Stefan"
w i30 ma bardzo duże przekłamanie, ok. 7%

Bardzo duże?
Powiedziałbym raczej, że standardowe :)

grzech

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Wrzesień 2009, 13:35:30 »
Skąd ta rozbieżność??

Z drugiej strony, komputer pokazuje spalanie z ostatnich 100km, a nie od skasowania, wyzerowania ostatnich wskazań.
Tak wynika z moich ostatnich obserwacji.

marllon72

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Listopad 2009, 08:55:40 »
ja mam silnik 1.4 109 kobyłek spalanie średnie 8,5-9,0

szymonmtb

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Listopad 2009, 23:02:22 »
Siemanko

Spalanie w moim i30 1,6 benzyna/z rocznika 2008/przebieg ok.10tys.km, z zimowymi oponami i łącznie 3-osobami "na pokładzie", podczas dzisiejszej wycieczki:
**Stalowa Wola<=>Rzeszów**
tj. na dystansie ok: 180km (z czego ok.40km po mieście), używając na przemian klimatyzacji 50%/50% nawiewu powietrza od silnika(i z zewnątrz pojazdu) średnie finalne spalanie z całego dystansu (180km) to 5,2l/100km[/b] [/color] - podawane przez komputer.

Oczywiście należy nadmienić(opisać sposób jazdy),
 że droga (Stalowa/Rzeszów) jest raczej "płaska", tzn. nie posiada większych jak ok.200 m.n.p.m. wzniesień.
Ja ze swojej strony podczas mojej "EKO-JAZDY" ;-) staram się "szanować" auto ;p
Ogólnie prowadzę samochód j/p. z:
* prędkością średnią ok. 90km/h,
* nie przekraczam max. 110/120km przy wyprzedzaniu,
* podczas zwykłej jazdy, podjazdów na wzniesienia, wyprzedzaniu itp. staram się nie naciskać mocno na pedał gazu tj. 2200-max.2800obr/min,
* czasami na równej drodze, już od prędkości 60-70km/h wrzucam 5-bieg,
* w problematycznych, znajdujących przede mną sytuacjach, dojeżdżam najczęściej hamując odpowiednio wcześniej silnikiem (stosuję taką technikę również i w mieście),
* wykorzystując podobnego j/w. hamowania także podczas krótkich zjazdów (max.800m), sytuacyjnie wspomagając się jazdą na biegu jałowym/luzie (wiem, że jazda na "luzie" jest niepoprawna <hahaha>).

Podczas tego TESTU = "EKO-JAZDY" chciałem porównać min. spalanie (na takiej samej trasie 180km):
- przy oponach letnich (poprzedni pomiar to) ok. 4,8-5,0l/100km
- zimowych (obecnie) 5,2l/100km
.

PS. Jeśli "zainteresował" Was powyższy sposób jazdy, napiszcie proszę swoje ew. uwagi - które pomogłyby uzyskać jeszcze mniejsze zużycie paliwa. <ok>

Pozdrawiam Wszystkich na forum, nie tylko tych lubiących max. osiągi [/i]swoich samochodów (m.in. i30).

Carexpert

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Listopad 2009, 22:47:33 »
Zawsze hamowanie silnikiem zmniejsza zuzycie paliwa a zwieksza bezpieczenstwo jazdy. Tylko u nas sa kierowcy co jezdza na luzie. Caly normalny cywilizowany swiat tak nie jezdzi. Sa ku temu takie powody jak ekologia (mniejsze zuzycie paliwa) jak i bezpieczenstwo jazdy ( bo majac auto na biegu gdy cos sie stanie poprostu dodajesz gazu i uciekasz a na luzie ten numer nie przejdzie) W polsce niestety jezdzic na nauce jazdy moze kazdy i nie ma sie co dziwic ze uczy nas szwaczka czy informatyk a nie kierowca zawodowy. Tylko kilka dobrych szkol jazdy znam gdzie ucza jazdy na biegu i hamowania silnikiem. Generalnie sprzeglo powinno sie wciskac dopiero jak silnik ma tak niskie obroty ze zaczyna sie dlawic czyli do jalowych 800 obr/min. To powoduje mniejsze zuzycie. Tak samo jest z przyspieszaniem i dynamika jazdy. Wiadomo ze powinnismy zmieniac bieg na wyzszy jak najpredzej by zmniejszyc obroty a co za tym idzie dlugosc wtrysku (dawke) paliwa. Niestety taka ekologiczna jazda jest malo dynamiczna. Wiec albo dynamiczna jazda albo male zuzycie paliwa. Ja wybralem droge posrednia. Hamuje silnikiem dosyc czesto. Na luzie nie jezdze ale nie potrafie do konca przyspieszac ekonomicznie. Lubie depnac ale wiem ze mozna pojsc na kompromis i przyspieszac w miare szybko tz wkrecac silnik na 3000 obr/min zmiana biegu i znow do 5 a potem juz delikatnie z gazem by tylko podtrzymac predkosc zadana dynamicznym przyspieszeniem. W ten sposob ruszam pierwszy ze skrzyzowania nie jade jak dziadek w mocherowym berecie a spalanie mam w granicach 6,8 latem i 7,3 zima po miescie. Widzac wasze rekordy zastanawiam sie jak wy jezdzicie!

Natomiast co do wskazania komputera pokladowego to jest on u mnie dokladny bo kilka razy liczylem zuzycie paliwa ze srednim na kompie i jest praktycznie takie samo. Faktem jest ze wszystko zalezy od kilku czynnikow. Wazny jest rozmiar opon na aucie i zaprogramowany w komputerze. Zawsze bedzie zle wskazywal jak beda inne gumy zaprogramowane i inne na aucie bo niby skad komputer ma wiedziec ze wlasciciel zmienil kapcie na inne i nagle zmienia sie ilosc przejechanego dystansu na tych samych obrotach kol. Kolejnym czynnikiem jest sprawa kiedy byl kasowany komputer i jak jezdziles w ostatnich km jazdy. Wystarczy ze w ostatnich kilku km poszalejesz i komputer to zaraz wyliczy z dlugosci otwarcia wtryskow ale jak zrobisz to i zaraz liczysz zuzycie srednie ze wskazaniem zawsze bedzie blad. To sa wskazania srednie wiec sa jak nazwa wskazuje usredniane i dokladnosc pomiaru jest tym wieksza czym badanie zuzycia przebiega na dluzszym dystansie. Ja np leje pelny bak potem dobijam mu na maxa czyli lacznie okolo 55 litrow i jak tankuje znow do pelnego to juz mam przejechane zazwyczaj okolo 780 km czasem 800 i wyliczajac tak srednia mam blad czasem siegajacy do 0,1 l na 100km wiec zaden.

Jarek

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Listopad 2009, 23:12:07 »
Pełna zgoda co do jazdy na luzie. Mnie w 1987 roku instruktor opierdzielał za takie numery. Zdarzyło mi się kilka razy próbować "jazdy na luziku" ale zawsze była to porażka. Przeważnie dodawałem gazu i dopiero wtedy przypominałem sobie że trzeba jednak wrzucić bieg. Sklerotyk ze mnie ;p

szymonmtb

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Listopad 2009, 23:13:41 »
Cytat: "Carexpert"
...


Dzięki za Twoje ciekawe spostrzeżenia - i "określenia" :oops:

Ze swojej strony zastanawiam się "ile kg" przewozisz w podczas pełnego tankowania swoją i30 ??
Co chyba ma "nie mal" największy wpływ na spalanie i nie tylko ... (tzn. "delikatne" tylne, zawieszenie) <co?>

Moim zdanie nie nadające się do przewożenia 5-osób (5x80kg) pełen zbiornik paliwa ;/