Autor Wątek: Komputer pokładowy - średnie spalanie  (Przeczytany 14760 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gummi.cezar

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Listopad 2009, 23:17:54 »
Cytat: "szymonmtb"

wykorzystując podobnego j/w. hamowania także podczas krótkich zjazdów (max.800m), sytuacyjnie wspomagając się jazdą na biegu jałowym/luzie (wiem, że jazda na "luzie" jest niepoprawna <hahaha>).

Od zawsze hamowałem tylko silnikiem, ale ostatnio po przeczytaniu artykułu ( link poniżej ) odkryłem, że czasem, zależy od nachylenia drogi, na luzie jestem w stanie przejechać kilkukrotnie większą odległość.

Więc, jeśli chcę trochę wytracić prędkość albo nachylenie jest dosyć duże hamuję silnikiem, jeśli nie wciskam sprzęgło. Jednak ciekawi mnie jak ta jazda odbija się na stanie sprzęgła.

http://blogsilnika.blogspot.com/2009/05/zuzycie-paliwa-odwieczny-temat-sporow.html

Carexpert

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #16 dnia: 29 Listopad 2009, 23:33:59 »
Co do delikatnego tylnego zawieszenia to chyba przesadzasz. Zawsze tankuje do pelna i jeszcze z gorka bo nie lubie co chwila zagladac na stacje. Ja mam kombi wiec rozstaw osi mam wiekszy i zbiornik mam bardziej na srodku ciezkosci niz wy ale to raczej nie ma znaczenia gdyz zbiornik jest nisko i to zaledwie 55 kg przy pelnym wiec mniej niz ty sam wazysz.
Co do trwalosci sprzegla trzymanie nogi na pedale sprzegla zmniejsza trwalosc lozyska oporowego ktore sluzy do chwilowego rozlaczenia sprzegla a nie do trzymania go wcisnietego. Przy wcisnietym sprzegle lozysko przenosi cala sile nacisku sprezyny dociskowej docisku sprzegla i dodatkowo obroty silnika wiec skracasz mu zycie. Tak samo jest ze sprzeglem. Kazde jego zalaczenie to jest jakis tam poslizg i minimalne wycieranie. Czym wiecej tych operacji wykonujesz tym szybciej zmienisz sprzeglo. Ale spoko nie nastapi to zaraz ale nieznacznie zmniejszysz mu zywotnosc.

wlad

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Listopad 2009, 07:09:13 »
Cytat: "Carexpert"
Generalnie sprzeglo powinno sie wciskac dopiero jak silnik ma tak niskie obroty ze zaczyna sie dlawic czyli do jalowych 800 obr/min. To powoduje mniejsze zuzycie.

za chiny nie zgodzę się z tym-zaprzeczasz tu sam sobie.spróbuj przyspieszyć w awaryjnej sytuacji z 900obr/min :-x nie mówiąc o tym,że poniżej bodajże 1200obr/min z powrotem silnik jest zasilany paliwem.

Cytat: "gummi.cezar"
Więc, jeśli chcę trochę wytracić prędkość albo nachylenie jest dosyć duże hamuję silnikiem, jeśli nie wciskam sprzęgło. Jednak ciekawi mnie jak ta jazda odbija się na stanie sprzęgła.

jest to zabójstwo może nie dla samego sprzęgła,ale dla docisku na pewno-poza tym to NIE jest jazda na luzie.jak sama nazwa wskazuje,skrzynia biegów powinna byc w położeniu neutralnym a sprzęgło wyłączone.powiedz jaki instruktor cie tego nauczył a załatwimy mu betonowe trzewiczki aby już nie uczył takich rzeczy :mrgreen:

Carexpert

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #18 dnia: 30 Listopad 2009, 23:12:50 »
A rozlaczenie napedu to nie jest jazda na luzie? Byc moze nie jest wtedy skrzynia w polozeniu luzu ale napedu nie ma tak samo jak mozesz miec luz w reduktorze a bieg w skrzyni biegow tez masz brak napedu czyli luz. Zreszta nie ma sie co sprzeczac o nazewnictwo. Natomiast jazda na wcisnietym sprzegle nie ma prawa i nie ma jak uszkodzic docisku bo duzo szybciej siadze lozysko oporowe. Niebardzo tez zrozumialem co mial autor na mysli z tymi obrotami i ponownym zasilaniem paliwem...

wlad

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #19 dnia: 01 Grudzień 2009, 09:34:18 »
Cytat: "Carexpert"
Niebardzo tez zrozumialem co mial autor na mysli z tymi obrotami i ponownym zasilaniem paliwem...

poniżej określonych obrotów wtryski są ponownie uruchamiane -silnik dostaje paliwo,więc oszczędności ani ekologii już nie ma :mrgreen:

Carexpert

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #20 dnia: 01 Grudzień 2009, 22:10:22 »
Wtryskiwacze pracuja zawsze poza sytuacjami wlasnie hamowania silnikiem i dlatego silnik hamuje a nie rozpedza sie dalej i dlatego jest to ekonomiczniejsze. W kazdym innym przypadku i na kazdym zakresie obrotow wtryskiwacze podaja paliwo bo inaczej co by napedzalo silnik w zakresie tych twoich 1200 obr/min? To ze co napedza silnik w zakresie do 1200 obr/min? Perpetum mobile nie wymyslono!

Witek

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #21 dnia: 02 Grudzień 2009, 01:47:24 »
Cytat: "wlad"
poniżej określonych obrotów wtryski są ponownie uruchamiane -silnik dostaje paliwo,więc oszczędności ani ekologii już nie ma :mrgreen:


Dokładnie tak jest. Np. we Fiacie Punto I generacji wtryski są załączane gry prędkość obrotowa spadnie do 1000 obr./min.

wlad

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #22 dnia: 02 Grudzień 2009, 07:28:31 »
Cytat: "Carexpert"
Wtryskiwacze pracuja zawsze poza sytuacjami wlasnie hamowania silnikiem i dlatego silnik hamuje a nie rozpedza sie dalej i dlatego jest to ekonomiczniejsze.

ponieważ dość ciężko jak widać przychodzi mi tłumaczenie najprostszych spraw,to proponuje eksperyment.podczas jazdy pod jakąś górkę jadąc np.na 2 lub 3 biegu zacznij hamować silnikiem[zdejm nogę z gazu].zauważysz niezwykłe zjawisko-auto zacznie hamować,ale po osiągnięciu pewnych obrotów będzie utrzymywalo ustalona prędkość.to jest właśnie ten przedział obrotów,przy których wtryskiwacze znów pracują.

wtom

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #23 dnia: 03 Grudzień 2009, 19:47:49 »
dokładnie. chodzi o to by nie zadusić silnika. inaczej w korku nie mógłby się samochód toczyć.

ir

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #24 dnia: 17 Styczeń 2010, 12:07:42 »
Ponieważ mój Terracan jest w naprawie poruszam się I30 (auto zastępcze)
Gdy go odbierałem z ASO - srednie spalanie na komputerze to 10,3 l/100 km (benzyna 1,6)
Obecnie zszedłem już do 9,1 l/100 km
Mimo wszystko bardzo dużo...

Carexpert

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #25 dnia: 17 Styczeń 2010, 12:16:19 »
Pali zdecydowanie mniej chyba ze jestes katorżnikiem! Wykasuj spalanie a najlepiej juz po rozgrzaniu silnika i zobaczysz ze nawet w miescie jak sie postarasz bedziesz mial spalanie na poziomie 6 litrow. Niestety co korek czy swiatla to sie zmienia a najbardziej wzrasta rano na zimnym silniku. Wiem bo swego czasu sie bawilem w takie eksperymenty z tym wskazaniem. Ja mam srednia latem 7,8l przy jezdzie tylko w miescie i w korkach. Zima jest to 8,3-8,5 prawdziwa srednia czyli skasowana przy tankowaniu i do nastepnego tankowania czyli srednia z okolo 600 km. Wychodzi wiec ze pali okolo 0,5 litra wiecej niz lzejsza Skoda Felicia 1,3 bez klimy i takiego wyposazenia wiec chyba ciezko mowic tu o duzym spalaniu.

ir

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #26 dnia: 20 Styczeń 2010, 20:42:44 »
Cytat: "Carexpert"
Pali zdecydowanie mniej chyba ze jestes katorżnikiem! Wykasuj spalanie a najlepiej juz po rozgrzaniu silnika i zobaczysz ze nawet w miescie jak sie postarasz bedziesz mial spalanie na poziomie 6 litrow.


Nie jestem katorżnikiem. Mam raczej lekka noge bo mój terek jak przycisne moze wciagnac 15 l i wiecej. A staram sie żeby było w granicach 11 l/100km

Zrobiłem jak zasugerowałeś. Zresetowalem licznik. Obecnie średnia to 8.8 l/100km
6 l/100 km to robi kangoo z silnikiem 1.5 DCI a nie benzyna. :-P

Carexpert

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #27 dnia: 20 Styczeń 2010, 23:45:23 »
Ja potrafie zejsc do 6 ale nie mozna przekraczac 60km/h i jezdzic bez gazu wiec to ciezkie i robie to tylko czasem w celach zabawy. A o sredniej 8,8 mowilem ze to norma!

ir

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #28 dnia: 21 Styczeń 2010, 23:24:33 »
Można
zszedłem już do 8,5 l/100 :-D

Carexpert

  • Gość
Komputer pokładowy - średnie spalanie
« Odpowiedź #29 dnia: 22 Styczeń 2010, 07:30:25 »
Gratuluje w warunkach zimowych w miescie mnie sie ten manewr jeszcze nie udal! Jak tego dokonales?