Autor Wątek: problem z odpalaniem  (Przeczytany 8006 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

brix

  • Gość
problem z odpalaniem
« dnia: 24 Sierpień 2009, 16:18:41 »
witam wszystkich potrzebuje pomocy. moja lantra J1 '91; 1,6 16V silnik G4CR przestała odpalać gdy jest ciepły silnik problem istnieje prawie od początku gdy ja kupiłem.Rano nie ma problemu z odpaleniem ale po przejechaniu nawet krótkiej traski lub rozgrzaniu silnika nawet na postoju auto nie odpala wcale dopuki silnik nie ostygnie.Moze ktoś z klubowiczów ma jakiś pomysł od czego zacząć diagnostykę aby znaleźć przyczynę tego stanu rzeczy lub ktos miał kiedyś podobny przypadek.

Złośnik

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Sierpień 2009, 16:42:29 »
Gdzieś to już widziałem.
Najprawdopodobniej czujnik temperatury Ci padł lub kostka.
Sprawdź go miernikiem i połączenie kostki.

brix

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Sierpień 2009, 18:57:23 »
sprawdziłem połączenie jak radziłeś tylko że w termostacie są 2 czujniki jeden jednopinowy chyba od wskazówki temperatury a drugi dwupinowy. Ten dwupinowy nie daje przejścia nawet po rozgrzaniu auta i nie wskazywał opornosci.

Złośnik

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Sierpień 2009, 19:06:32 »
Najwidoczniej padł, warto pójść w sparwie nowego i na nowym pomierzyć, coś napewno powinno być :) A napięcie do niego dochodzi ? Chodzi o ten dwupinowy !

brix

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Sierpień 2009, 20:21:32 »
napięcie dochodzi w jednym przewodzie i połączeniu z + napiecie wskazuje coś ponad 12V czyli napięcie akumulatora a drugi przewód w połączeniu z "-" daje 6,8V.tyle że chyba mam kolejny problem bo własnie zauważyłem że przy termostacie ułamany jest plastikowy króciec do którego wpięte są gumowe rurki które biegną na górę kolektora dolotowego tylko że nie mam bladego pojęcia za co odpowiadają i jaka pełnia rolę

Złośnik

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Sierpień 2009, 23:03:09 »
Mierząc napięcie we wtyku do czujnika dwupinowego nic nie masuj. Zmierz napięcie pomiędzy jednym i drugim pinem. Walę w ciemno ze ejst skoro drugim przewodem dotkłeś do masy a zapewne we wtyczce to minus. Czyli napięcie jest. Wychodzi na czujnik na dzień dobry, drogi taki nei jest, ok. 40-50zł. Ale tak jak mówię najlepiej przy zakupie, wziąść zmierzyć opór na nim i wtedy będziesz wiedział, ale jeśli to nei ejgo wina to też sprawny pownien być, dla ozdoby go nei dali :)

Ja miałem taki problem, wcześniej udało mi się go w ten sposób rozwiązać, dlatego piszę o tym :)

brix

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Sierpień 2009, 07:47:51 »
dzieki bardzo Złośnik własnie zbieram sie do sklepu wykrecony czujnik w łape miernik w drugą i ruszam na łowy tam w okolicach termostatu to są 3 czujniki.Dwa od temperatury i jeden z którego wychodzą te rurki do kolektora dolotowego.Właśnie ten czujnik ma wyłamany ten plastikowy kruciec z rurkami wiec bede i jego próbował zdobyć. Wróciłem i bieda straszna ten czujnik od rurek do podciśnienia nie do zdobycia może jeszcze serwis hyundai w bełchatowie mnie poratuje.

kuris

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Sierpień 2009, 19:52:43 »
Sam miałem taki problem i okazało się że padł czujnik temperatury ten dwu pinowy .Dobra rada czujnik kupujcie w serwisie kosztuje 80zł. ponieważ on ma gwint stożkowy a zamiennikisa po 30zł ale z prostym gwintem.

Złośnik

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Sierpień 2009, 20:01:52 »
To fakt, zapomniałem o tym, dawno to było ale wiem co to jest wkręcanie gwintu prosteko w stożkowy, mordęga i tylko gwint się popsuje, wejdzie na pół czujnika a potem nawet z brechą długą na dwa metry niewiel się zrobi, chyba że urwie się czujnik. Po prostu kupować to samo co wyjęte :)

brix

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Sierpień 2009, 07:50:41 »
czujnik zamowiłem w sklepie z japońszczyzną 35zł ale z tego co piszecie przy odbiorze sprawdze co mi sprowadzili.teraz porzebowałbym jeszcze pomocy przy znalezieniu tego czujnika od podciśnienia ponieważ mam złamany kruciec z którego wychodzą rurki na góre kolektora miałem zamiar skleić ale coś podpowiada mi że prawdopodobnie wypadło coś ze środkai nie bedzie działał jak potrzeba. Obskoczyłem z 10 sklepów i wszyscy rozkładaja ręce na allegro tez bieda

Złośnik

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Sierpień 2009, 08:10:55 »
Zrób zdjęcie samego "czujnika" i okolic jego występowania, to więcej nam powie albo tym którzy mają ten sam model.

brix

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Sierpień 2009, 10:04:14 »
ogarnałem poniekąd wstawianie obrazek perwszy usutuowanie czujnika http://img197.imageshack.us/img197/6483/26082009585.jpg i sam czujnik po wykręceniu http://img197.imageshack.us/img197/3241/26082009586.jpg czujnik jest wkręcony obok tego dwupinowego przy termostacie z lewej strony. a rurki z niego dochodzą do kolektora ssącego http://img341.imageshack.us/img341/2466/26082009588.jpg

Złośnik

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Sierpień 2009, 11:06:24 »
hmm z tego co poczytałem to jest jakiś zawór podciśnienia cz też zawór termiczny hmmm
Może koledzy pomogą, ja wysiadam :(

brix

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #13 dnia: 26 Sierpień 2009, 11:14:43 »
masz chyba racje bo to wkrecone koło termostatu i działa z jakimś podciśnieniem ale za co dokładnie odpowiada to nalezałoby spytać jakiejś madrej głowy. Dziekuje bardzo za pomoc i okazane zainteresowanie Złosnik. Dziś w okolicach 15 odbiore czujnik temperatury zobacze jak sie silnik bedzie zachowywał z czasem może faktycznie znajdzie śie ktoś kto ogarnie temat tego drugiego tajemniczego czujnika.

BartBartez

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #14 dnia: 26 Sierpień 2009, 13:00:03 »
brix, pamiętam ten zawór z Scoupe ale nie pamiętam do czego służy. Nie jest to jakieś podgrzewanie przepustnicy? poszukaj na drugich końcach przewodów podciśnieniowych