Autor Wątek: problem z odpalaniem  (Przeczytany 7971 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

e-gen

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #15 dnia: 26 Sierpień 2009, 13:09:35 »
zawór przy termostacie jest "temperaturowy", a cały system podciśnień - włącznie z tym zaworem - służą do sterowania EGRu.
Wymień 2-pinowy czujnik temperatury w termostacie i powinno być dobrze. Ew. padł silniczek krokowy.


BTW
Podgrzewanie przepustnicy jest realizowane cały czas - nie ma żadnych zaworów.

brix

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #16 dnia: 26 Sierpień 2009, 13:31:53 »
przy termostacie są wkręcone 3 czujniki. 1) jednopinowy do wskazówki temp. 2) temperatury dwupinowy i 3) czujnik z plastikowymi krućcami na które nachodzą rurki podciśnienia podłączone na kolektorze dolotowym w okolicach przepustnicy. Kolego e-gen posze o wyjasnienie tego EGRu.dziś w okolich 15 powinienem mieć ten 2-pinowy czujnik wiec go wrzucę i zobacze jak silnik bedzie sie zachowywał.Zastanawiam sie tylko czy usiłować za wszelką cenę zdobyć ten czujnik z podciśnieniem czy dokleić plastik wetknąć rurki czy to ma szansę działać.

brix

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #17 dnia: 26 Sierpień 2009, 16:48:28 »
dorwałem czujnik wkreciłem odpaliłem autko, silnik sie rozgrzał wentylator kilkakrotnie zgasiałem auto i odpaliłem następnie odczekałem kilka minut i silnik nie odpala :( .Czy może ktoś miał podobny przypadek albo jeszcze jakieś pomysły co mogło się stać.

BartBartez

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #18 dnia: 26 Sierpień 2009, 17:07:08 »
To chodzi o Lantrę? A jaka tam jest regulacja zaworów? Hydrauliczna czy mechaniczna?

brix

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #19 dnia: 26 Sierpień 2009, 17:34:39 »
zawory hydrauliczne silnik G4CR 1,6 16V lantra j1 z 91 roku silnik napewno młodszy bo poprzedni własciciel wymieniał go ponieważ w pewnym warsztacie "profesjonalnie" wymieniono mu pasek rozrządu który strzelił po 2 tyg od wymiany dlatego wrzucił cały inny silnik

BartBartez

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #20 dnia: 26 Sierpień 2009, 17:52:40 »
Nie mam pomysłów ale mimo wszystko pomierzyłbym ciśnienia na zimnym i ciepłym silniku. Na ciepłym szczególnie. Ale wcześniej należy sprawdzić czy jest iskra i paliwo wtedy gdy nie chce odpalić

Złośnik

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #21 dnia: 26 Sierpień 2009, 17:58:55 »
Aha to taka sprawa, tak coś przypuszczałem że bez przyczyny się nei urywa króćców czy coś.
Skoro silnik jest drugi, popatrz czy wszystko jest popodpinane, wężyki,w tyczki, kable, czy coś jeszcze innego nie zostało pominięte, silnik nie palił na ciepłym już od momentu zamontowania gow tym aucie czy niewiesz ?

BartBartez

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #22 dnia: 26 Sierpień 2009, 18:29:27 »
Ja w Scoupe I gen uszkodziłem ten króciec wyciągając rozrusznik. Nie pamiętam co z nim zrobiłem

Złośnik

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #23 dnia: 26 Sierpień 2009, 18:38:33 »
Dobrze by było przynajmniej prowizorycznie podłączyć "luźny" wężyk, np. wkłądając w otwór po urwanym króćcu mniejszy połaczony z końcówką wężyka.
Przynajmniej wykluczysz sobie kolejną możliwość, a jeśliz najdzies zpowód to będziesz myślał gdzie to dostać. Oblukaj dokładnie silnik, wszystkie złączki, odłącz aku na chwile, skoro wymieniłeś czujnik a bład może został w kompie. No warto oblukać wszystko by na 100% już wiedzieć że wykluczyłeś niedopatrzenia poprzednika.

brix

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #24 dnia: 26 Sierpień 2009, 19:09:48 »
to teraz tak strasznie mnie rozeźlił ten czujnik że po wymianie nie jest ok.zaczałem sprawdzać po kolei wypinałem po kolei elementy elektroniki sterującej i nie przyniosło to znaczących rezultatów ciekawie zrobiło się gdy wypiałem aku na chwilę potem założyłem klemy i próbowałem odpalić po kilku-kilkunastu próbach silnik był skłonnny zaskoczyć i po kolejnych próbach rzeczywiście odpalił. sprawdziłem tą analogie 3 czy 4 razy i za kazdym dawało to taki skutek że po wypięciu akumulatora odczekaniu chwili wpięciu i próbach odpalenia silnik za n-tym razem odpalał.Dziwne było też zachowanie wskazówki od temperatury czasem leżała a czasem radośnie podskakiwała po odpaleniu lub kilku próbach wracało do normy. Wtedy zainteresowałem sie komputerem wyciągnałem dziada i rozebrałem patrze sobie w środek a tam uwędzone i nadpalone 2 "scalaki"?"stalaki"? http://img529.imageshack.us/img529/8795/26082009589z.jpg .Co sie tyczy silnika auto kupiłem w tamtym roku z zamiarem przekładki silnika do mojego scoupe w poznaniu. Gdy prowadziliśmy auto z moim bratem z poznania około 2 razy zatrzymywaliśmy sie po drodze. Za każdym razem po chwilowym zgaszeniu silnika (silnik nie zdązył ostygnąć) był problem z ponownym jego odpaleniem.a co do wężyków to jak silnik pracował podałem niskie ciśnienie w jeden z wężyków spowodowało to że obnizyły sie obroty silnika.ciśnienie sprawdzłem jakoś wiosną w tym roku to na zimnym silniku było bez zarzutu i wyrównane na wszystkich garach.paliwko dochodzi śćiągałem wąż od nadmiaru to pięknie dawało świece nie przerywają bo były suche po wykreceniu

brix

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #25 dnia: 27 Sierpień 2009, 18:57:07 »
komputer zawiozłem do elektronika facet jest ogarniety wiec może go zreanimuje jutro odbiore to sie okaże czy działa w przeciwnym wypadku czeka mnie szukanie EKU lub dalsze poszukiwania dlaczego nie pali na rozgrzanym silniku ;/

kuris

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #26 dnia: 27 Sierpień 2009, 21:26:17 »
Brix jak masz komputer to wymień sobie te cztery kondensatory koło tych scalaków ,autko jest już wiekowe to mogły one stracic swoją pojemnośc albo sie rozlały co mogło spowodowac uszkodzenie tych scalaków.Ja tez wymieniałem u siebie ala dla świetego spokoju jak już miałem ECU wyciągnięte.

brix

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #27 dnia: 28 Sierpień 2009, 07:23:57 »
dzieki kuris u mnie kondensatory wygladały ok tylko spalony był jeden opornik i jakiś mniejszy kondensator niestety zdjęcie jest słabej jakości i nie widać dokładnie ale to co sie spaliło zaznaczyłem czerwonymi kółkami. facet ma mi płytkę wyczyścić wlutować spalone elementy i ogólnie przejrzeć w każdym razie jest jakaś mała nadzieja

e-gen

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #28 dnia: 28 Sierpień 2009, 10:14:46 »
W tych autach ECU lubią ulegać awariom z powodu przeciążenia po stronie silniczka krokowego którym sterują i/lub z powodu wylanych kondziorów.
Akurat ECU do Lantry powinieneś znaleźć w dobrej cenie na Allegro - pasuje również od Mitsubishi Colta C5x GTi (a dodatkowo ma EEPROM :D ).

brix

  • Gość
problem z odpalaniem
« Odpowiedź #29 dnia: 28 Sierpień 2009, 20:33:54 »
wreszcie odebrałem ECU i wychodzi raczej na to że mamy sukces. Elektronik facet połapany wyczyścił osuszył kompa wlutował jeden ze spalonych oporników i naprawił jak sie okazało 2 wypalone scieżki. Generalnie operacja sie udała a lanterka mruczy sobie radośnie. tylko wskazówka od temp czasem skacze sobie w cały swiat ale lekkie pukniecie w daszek tablicy i przechodzi pewnie coś nie łączy bo juz o tym na forum gdzieś czytałem.Dziekuje wszystkim za pomoc i zainteresowanie moim problemem.