Autor Wątek: Instalacja BRC + lubryfikator  (Przeczytany 71766 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kamilek

  • Gość
Re: Hyundai i30 1.4 109 KM (2009 r.)
« Odpowiedź #45 dnia: 22 Listopad 2015, 12:24:17 »
Cytat: "malagoss"
Witam wszystkich,
w przyszłym tygodniu mam zamiar założyć instalację lpg do Hyundaia i30. Oto zaproponowany zestaw: STAG Qbox, reduktor STAG ACR01, wtryskiwacze Barracuda, w celu ochrony zaworów i głowicy będę miał ustawiony dotrysk PB. Czy ktoś ma lpg w swoim aucie i może podzielić się swoimi spostrzeżeniami?


Witaj, ja Ci mogę doradzić Brc, sam na tym jeżdżę i jestem zadowolony. Mam już to 3 lata i nie miałem z tym żadnych problemów. Co do spostrzeżeń to na pewno nie zlecaj montażu byle komu, dobra regulacja to podstawa:)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #46 dnia: 22 Listopad 2015, 16:43:02 »
Kamilek to jest temat o LPG do silników G4FA i G4FC które znacząco różnią się od silnika G4LA więc byłbym ostrożny z polecaniem instalacji którą posiadasz.

marcin899

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #47 dnia: 02 Lipiec 2016, 01:08:27 »
http://lpg-forum.pl/kolektor-po-2-latach-na-lubryfikacji-tfu-t52877.html
co do lubryfikacji i jej cudownych właściwości

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #48 dnia: 24 Sierpień 2016, 07:00:48 »
Kupiłem Tucsona '09 z LPG LOVATO i lubryfikacją, nie wiem czy to pomaga czy nie, koszt płynu 30zł za litr, starcza na ok 8-9tyś km.
Nie czuję jakiś efektów ubocznych np spadku mocy która musiała by wystąpić po 7 latach używania lubryfikacji - nawiązuje do wcześniej wstawionego linku.
Po zakupie samochodu kazałem mechanikowi sprawdzić luzy zaworowe - bez zarzutu - a przecież głównie pod tym kątem stosowana jest lubryfikacja.
A jeśli nie szkodzi to czemu mam przestać używać.
Znalazłem gdzieś zestawienie do jakich silników jest zalecana lubryfikacja, nie jest to spis wszystkich silników benzynowych jakie są na rynku samochodowym ale G4GC niestety tam się znalazł.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #49 dnia: 06 Wrzesień 2016, 20:19:06 »
W 2015 roku w i30(100KM), i20 i Accent RB zaczęto montować silnik 1,4 litra z serii Kappa o symbolu G4LC. W tym silniku zastosowano hydrauliczną kompensację luzów zaworowych. co powoduje mniej kłopotów z zamontowaniem instalacji LPG.

Offline 1szejker

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 29
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #50 dnia: 07 Marzec 2017, 19:23:04 »
Cytat: "Arni71"
Kupiłem Tucsona '09 z LPG LOVATO i lubryfikacją, nie wiem czy to pomaga czy nie, koszt płynu 30zł za litr, starcza na ok 8-9tyś km.
Nie czuję jakiś efektów ubocznych np spadku mocy która musiała by wystąpić po 7 latach używania lubryfikacji - nawiązuje do wcześniej wstawionego linku.
Po zakupie samochodu kazałem mechanikowi sprawdzić luzy zaworowe - bez zarzutu - a przecież głównie pod tym kątem stosowana jest lubryfikacja.
A jeśli nie szkodzi to czemu mam przestać używać.
Znalazłem gdzieś zestawienie do jakich silników jest zalecana lubryfikacja, nie jest to spis wszystkich silników benzynowych jakie są na rynku samochodowym ale G4GC niestety tam się znalazł.


Wg mnie trochę za dużo oleju zużywa ta lubryfikacja.
U mnie jest nastawione na 1 kroplę co 6 sek.
Zużycie ok. 0,35-0,4L na 10 tys. km.

Offline SphunaR

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 177
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #51 dnia: 13 Maj 2017, 13:10:45 »
Do G4FA jaki polecacie założyć i gdzie?
Jakie orientacyjne koszty tego zabiegu?

Offline RaulC

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 156
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #52 dnia: 13 Maj 2017, 14:15:10 »
SphunaR, nie wiem jaki masz typ wtryski, ale do 2013 montowano typ oznaczony raczej jako FSI. Do tego typu poleciłbym raczej instalację BRC. Do typu MPI (czyli montowanego po 2013 r.) może być każda instalacja na dobrych podzespołach. Ale radziłbym dodać niezależnie od instalacji lubryfikator. W nowszych autach nieźle sprawdza się też STAG ze wszystkimi podzespołami AC czyli nie tylko sterownikiem, ale też wtryskami i parownikiem. Najnowsze modele STAGa maja automatyczne mapowanie, które czyta mapę benzynową i reguluje czasy wtrysków, ilość podawanego paliwa i skład mieszanki zgodnie z mapą PB. Najtańsza instalacja STAGa to koszt około 2100zł., ale można też taką za 6 koła też mieć. Proponuję znaleźć dobrego gazownika w okolicy od BRC i STAGa i z nim porozmawiać. Warsztaty można znaleźć na stronie: BRC: http://www.lpg-brc.pl/ oraz STAG: http://www.ac.com.pl/

marcin899

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #53 dnia: 03 Październik 2017, 20:49:25 »
http://lpg-forum.pl/kolektor-po-2-latach-na-lubryfikacji-tfu-t52877.html
tak wygląda ta cudowna lubryfikacja

co do powyższego wpisu, o cudownym samo strojeniu, to brak słów.

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #54 dnia: 04 Październik 2017, 19:59:20 »
Cytat: "1szejker"

Wg mnie trochę za dużo oleju zużywa ta lubryfikacja.
U mnie jest nastawione na 1 kroplę co 6 sek.
Zużycie ok. 0,35-0,4L na 10 tys. km.


Nie wiem jak jest ustawione bo ma elektroniczny sterownik do którego można podpiąć komputer ale nie mam kabla i softu do niego.
Nie szukałem zbyt intensywnie bo póki co działa.
Gazownicy z Lovato byli trochę zdziwieni że lubra idzie przez wtryski LPG ale tak przewiduje producent lubryfikaora.

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #55 dnia: 04 Październik 2017, 20:20:07 »
Cytat: "Arni71"
Gazownicy z Lovato byli trochę zdziwieni że lubra idzie przez wtryski LPG ale tak przewiduje producent lubryfikaora


 :shock:  :shock:  :shock:

Nigdzie na stronie BRC nie znalazłem fotki z takim setupem. Po co zatem stosować filtry FL? Zeby zalać olejem wtryskiwacze (GAZOWE)?

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #56 dnia: 05 Październik 2017, 05:43:40 »
Cytat: "Hants"

 :shock:  :shock:  :shock:

Nigdzie na stronie BRC nie znalazłem fotki z takim setupem. Po co zatem stosować filtry FL? Zeby zalać olejem wtryskiwacze (GAZOWE)?


A jednak :)

http://www.si-elektronik.de/export/ValveProtector/ValveDokuEnglisch.pdf

W sumie soft jest do ściągnięcia ze strony producenta ale bez kabla, nie przyda się.
Nie mam weny żeby szukać albo dopasowywać.

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #57 dnia: 05 Październik 2017, 10:48:07 »
Tak heurystycznie rzecz biorąc, to nie podoba mi się to rozwiązanie. Myślę, że skraca to zywotność wtryskiwaczy gazowych, zamula silnik i brudzi kolektor dolotowy, wtryski benzynowe..

Z drugiej zaś strony, ktoś może powiedzieć, że łatwiej jest wymienić wtryskiwacze niż głowicę..

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #58 dnia: 05 Październik 2017, 11:44:14 »
W Hyundaiu wymieniałem wtryski gazowe po kupnie auta, z 2 powodów:
1 - jeden z wtrysków nie stroił i nie dał się ustawić,
2 - okazało się że wtryski były starej generacji i podlegały wymianie na nowy typ. Przypuszczam że gdyby Niemiec się tym bliżej interesował to może by mu to w serwisie wymienili w ramach akcji.
Nie zmienia to faktu że wtryski wytrzymały 165tyś km więc chyba lubra im nie szkodziła.

Poza tym czemu mają cierpieć wtryski benzynowe i kolektor w takim rozwiązaniu??
Dla nich nie ma znaczenia jaką drogą lubra dostaje się do silnika.

Dodam od siebie - nie jestem zażartym obrońcą lubryfikacji, zamontowałem w Citroenie instalację LPG i tam nie zakładam lubryfikacji bo w nim mam hydrauliczną regulacje zaworów, ale skoro w Hyundaiu nie mam hydraulików, lubryfikację mam zamontowaną i nie widzę oczywistych skutków ubocznych jej stosowania, to dla mnie jest OK

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #59 dnia: 05 Październik 2017, 21:10:50 »
Cytat: "Arni71"
Poza tym czemu mają cierpieć wtryski benzynowe i kolektor w takim rozwiązaniu??


Gdybam sobie teraz:

Nie masz bezpośredniego wtrysku, przeto "mokry" gaz podróżuje przez kawałek kolektora dolotowego. Dysze gazu znajdują się tuż obok wtrysków benzyny...

Nie neguję w czambuł tego rozwiązania, ale sam sobie bym tego nie instalował.

Niech Ci dobrze służy, szczerze życzę.